Ik vind het haast schandelijk... spijt me dat ik het zeg.
Als je wilt investeren in de rallysport in Nederland in het algemeen moet je het juist aantrekkelijk maken voor publiek, alles netjes op orde hebben, en evt een zeer lage entreeprijs.
Wat nu gebeurd:
- tering hoge toegangsprijzen om een paar auto's te zien;
- het publiek stroomt massaal weg;
- de populariteit van de rallysport wordt nog veel minder dan dat deze al is;
- sponsoring wordt steeds moeilijker dan het al is, omdat de sport niet populair is (bedrijfeigenaren kennen het niet) en bezoekersaantallen zijn ook laag, dus daar kan je ook niet mee adverteren richting je sponsors;
- rijders krijgen het moeilijker om te rijden, in heel NL;
- minder hoogwaardig materiaal aan de starts;
- landelijk nog minder publiek, etc...
Dat is dus het verhaal richting de toekomst. En wat je nu al ziet; even wat familie en vrienden uitnodigen zit er niet makkelijk in, en dan heb je ook nog je geldschieters en serviceteam, die ook wat willen zien.
Daarnaast nog het heerlijke inschrijfgeld van de wedstrijd, maar dat vind ik opzich nog niet zo'n punt. Als de sport enorm populair is, waardoor ik een beter verhaal kan hebben richting sponsors, waardoor ik meer budget heb, ben ik bereid meer te betalen. Dus óf het een, óf het ander.
En de €30 opzich; volgens mij is niet nagedacht over die prijs. ''Prijselasticiteit'' is een begrip dat men misschien nog even moet lezen. Het is niet zo dat €30 nog redelijk te betalen is, en daardoor de beste prijs is die gevraagd kan worden. Voor een tientje, inclusief een simpele tijden -en overzichtskaart, denk ik serieus (zeker als je kijkt over 3 jaar) dat er meer verdiend kan worden op publiek.
(en bij de efteling oid. heb je nog een beetje het idee alsof er aan het publiek gedacht is)
En oja; ik weet dat de sport er voornamelijk is voor ons als deelnemers, maar ik denk serieus dat ''we'' (knaf, rijders en vooral organisaties) moeten investeren in de sport, in plaats van de eindjes van nu aan elkaar knopen en de problemen alsmaar groter laten worden.
zoh, en nu is het al laat genoeg.. morgen weer vroeg op en weer eens navigeren.