Exotic Green Rally 2007

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor YellowLeonVT » vr jun 15, 2007 20:00

En ik hoop dat de andere organisaties ook entreegelden gaan vragen dan hoeven we deze discussies helemasal niet meer te voeren.
groeten uit Roosendaal.
cvgn

Uhmm, waarom kunnen zij het wel en jullie niet "zonder" die €30 ?
Wat je nu voorstelt is de omgekeerde wereld lijkt me.. Of niet ?
YellowLeonVT

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 21:46

YellowLeonVT schreef:En ik hoop dat de andere organisaties ook entreegelden gaan vragen dan hoeven we deze discussies helemasal niet meer te voeren.
groeten uit Roosendaal.
cvgn

Niet helemaal, echter ga ik niet weer de hele discussie voeren. Om in je buurt te blijven: In Hellendoorn heb je aardig last van bezopen publiek, in Barneveld ook, door de prijzen bij de Exotic Green een stuk minder. Je houd nu alleen de echte liefhebber over. Daar is het om te doen en voor die liefhebber doen we moeite.

Mag daar dan wat tegenover staan? Je praat nu net over 30€ of dat het een godsvermogen is.... Ga eens een dagje naar de Efteling...
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor Hein » vr jun 15, 2007 22:09

mantaboy schreef:
YellowLeonVT schreef:En ik hoop dat de andere organisaties ook entreegelden gaan vragen dan hoeven we deze discussies helemasal niet meer te voeren.
groeten uit Roosendaal.
cvgn

Niet helemaal, echter ga ik niet weer de hele discussie voeren. Om in je buurt te blijven: In Hellendoorn heb je aardig last van bezopen publiek, in Barneveld ook, door de prijzen bij de Exotic Green een stuk minder. Je houd nu alleen de echte liefhebber over. Daar is het om te doen en voor die liefhebber doen we moeite.

Mag daar dan wat tegenover staan? Je praat nu net over 30€ of dat het een godsvermogen is.... Ga eens een dagje naar de Efteling...

zie discussie 2005 en 2006. zuuuuuucht :?
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 22:12

Dank je Hein! Dat bedoel ik....
mantaboy

Berichtdoor Holkers » vr jun 15, 2007 22:13

Holkers schreef:Is dit nou het 2007 of het 2006 topic... ben even de weg kwijt...
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Hein » vr jun 15, 2007 22:22

mantaboy schreef:Dank je Hein! Dat bedoel ik....

Blijf het jammer vinden dat ze daar in West Brabant niet van mening veranderen.

Hoop dit jaar meer publiek te zien dan de die-hards die er een godsvermogen voor over hebben om iets te zien wat ze ook in andere rally's tegen beduidend minder kosten kunnen zien.

Ik wil dus absoluut niet de indruk wekken dat ik je gelijk geef, want dat doe ik niet. Lees de andere topics van 2005 en 2006 er maar op na.
Laatst bijgewerkt door Hein op vr jun 15, 2007 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Wolter » vr jun 15, 2007 22:22

Ik vind het haast schandelijk... spijt me dat ik het zeg.
Als je wilt investeren in de rallysport in Nederland in het algemeen moet je het juist aantrekkelijk maken voor publiek, alles netjes op orde hebben, en evt een zeer lage entreeprijs.
Wat nu gebeurd:
- tering hoge toegangsprijzen om een paar auto's te zien;
- het publiek stroomt massaal weg;
- de populariteit van de rallysport wordt nog veel minder dan dat deze al is;
- sponsoring wordt steeds moeilijker dan het al is, omdat de sport niet populair is (bedrijfeigenaren kennen het niet) en bezoekersaantallen zijn ook laag, dus daar kan je ook niet mee adverteren richting je sponsors;
- rijders krijgen het moeilijker om te rijden, in heel NL;
- minder hoogwaardig materiaal aan de starts;
- landelijk nog minder publiek, etc...

Dat is dus het verhaal richting de toekomst. En wat je nu al ziet; even wat familie en vrienden uitnodigen zit er niet makkelijk in, en dan heb je ook nog je geldschieters en serviceteam, die ook wat willen zien.

Daarnaast nog het heerlijke inschrijfgeld van de wedstrijd, maar dat vind ik opzich nog niet zo'n punt. Als de sport enorm populair is, waardoor ik een beter verhaal kan hebben richting sponsors, waardoor ik meer budget heb, ben ik bereid meer te betalen. Dus óf het een, óf het ander.

En de €30 opzich; volgens mij is niet nagedacht over die prijs. ''Prijselasticiteit'' is een begrip dat men misschien nog even moet lezen. Het is niet zo dat €30 nog redelijk te betalen is, en daardoor de beste prijs is die gevraagd kan worden. Voor een tientje, inclusief een simpele tijden -en overzichtskaart, denk ik serieus (zeker als je kijkt over 3 jaar) dat er meer verdiend kan worden op publiek.

(en bij de efteling oid. heb je nog een beetje het idee alsof er aan het publiek gedacht is)
En oja; ik weet dat de sport er voornamelijk is voor ons als deelnemers, maar ik denk serieus dat ''we'' (knaf, rijders en vooral organisaties) moeten investeren in de sport, in plaats van de eindjes van nu aan elkaar knopen en de problemen alsmaar groter laten worden.

zoh, en nu is het al laat genoeg.. morgen weer vroeg op en weer eens navigeren. 8)
Wolter

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 22:32

Iedere keer deze discussie vergroot alleen al de naamsbekendheid voor de hoofdsponsor.... Kijk maar eens naar BHV. Al eens bedacht hoe bekend die geworden is?

Je kan vinden dat het teveel is, ok je eigen mening waar je recht op hebt. Maar moeten je argumenten dan het werk wat een vrijwilliger zoals ik erin steek meteen afzeiken? Om je een idee te geven: Als ik m'n tijd moet rekenen en gemiste inkomsten voor alleen deze ene rally kom ik persoonlijk op een bedrag van bijna 9000€! Ja dat lees je goed....

Hoor je mij daar over??? Nu ja, maar eerder nooit... Daar komt bij dat de rally me 2 weken kost, daarnaast wil ik graag ook nog een keer op vakantie... Dan moet ik weer klanten teleur stellen... Of het project verschuiven... Oja, ik merk het al, kies er zelf voor dus geen recht op vakantie zeker? Kom op, denk eens even aan de moeite die anderen voor je doen en daar niets meer voor krijgen dan eten en drinken...

Je hebt nog de kans om rally te zien. Ik niet! Als ik het zo eens goed bekijk betaal ik daar dik voor, om geen rally te zien, alleen om jullie dat vertier te gunnen...
mantaboy

Berichtdoor SylviaVisser » vr jun 15, 2007 22:35

En toch JP...blijf ik er bij dat het een duur uitje is....

:roll: :wink:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 22:36

SylviaBos schreef:En toch JP...blijf ik er bij dat het een duur uitje is....

:roll: :wink:

Weet ik, maar niet alleen voor jou...
mantaboy

Berichtdoor cvgn » vr jun 15, 2007 22:37

JP zei: Iedere keer deze discussie vergroot alleen al de naamsbekendheid voor de hoofdsponsor

Moeten ze de naam van het topic nu maar eens gaan veranderen in EXOTIC GREEN RALLY.

groeten uit Roosendaal.
cvgn
cvgn

Berichtdoor SylviaVisser » vr jun 15, 2007 22:38

De woorden als "ons" "wij" en "kids" had ik bewust weggelaten :wink: :lol:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Achtrs » vr jun 15, 2007 23:11

YellowLeonVT schreef:Uhmm, waarom kunnen zij het wel en jullie niet "zonder" die €30 ?

Euhm mischien hebben we niet allemaal een dik betaalde baan? ik ga nog naar school en ik wil naast de rally's ook nog een leven hebben duz die 30 euri geef ik dan liever ergens anders uit.

Bij rallys waarvoor je alleen een pakketje nodig hebt gaat sneller de vader met de zonen naar de rally (zoals ook al eerder genoemd). En die krijgen dan ook intresse dus de rallysport blijf bestaan/groeien. Om sponsors te trekken heb je publiek nodig want wat heb je aan je naam op een auto zonder dat iemand je naam ziet? En wat krijg je nu eenmaal voor die 30 euri? een pakket wat voornamelijk bestaat uit reclame, nou dat kijg je al genoeg in de bus en mail duz nej dankje....

EDIT:/ Ik zag net dat Wolter (paar posts terug ook goede standpunten heeft.)
Afbeelding
Achtrs

Berichtdoor mantaboy » vr jun 15, 2007 23:17

Achtrs schreef:
YellowLeonVT schreef:Uhmm, waarom kunnen zij het wel en jullie niet "zonder" die €30 ?

Euhm mischien hebben we niet allemaal een dik betaalde baan? ik ga nog naar school en ik wil naast de rally's ook nog een leven hebben duz die 30 euri geef ik dan liever ergens anders uit.

Bij rallys waarvoor je alleen een pakketje nodig hebt gaat sneller de vader met de zonen naar de rally (zoals ook al eerder genoemd). En die krijgen dan ook intresse dus de rallysport blijf bestaan/groeien. Om sponsors te trekken heb je publiek nodig want wat heb je aan je naam op een auto zonder dat iemand je naam ziet? En wat krijg je nu eenmaal voor die 30 euri? een pakket wat voornamelijk bestaat uit reclame, nou dat kijg je al genoeg in de bus en mail duz nej dankje....

EDIT:/ Ik zag net dat Wolter (paar posts terug ook goede standpunten heeft.)

Edit: Je maakt zelf de keuze... Als het je teveel is, ben je dan een echte liefhebber?
mantaboy

Berichtdoor Achtrs » vr jun 15, 2007 23:21

mantaboy schreef:Edit: Je maakt zelf de keuze... Als het je teveel is, ben je dan een echte liefhebber?

Ik zou het als ik er heen zou willen nog wel betalen, maar ik denk ook verder dan alleen mezelf ;). Op deze manier houd je nieuwe liefhebbers buiten, en dat lijkt me voor de toekomst niet echt goed. Soms moet je ietsje verder kijken he....

EDIT:/ En waarschijnlijk moet ik dan ook alleen want ik denk niet dat me kameraden dat er altijd. voor over hebben.
Laatst bijgewerkt door Achtrs op vr jun 15, 2007 23:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Achtrs

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden