Nederlands English
Beste resultaat ooit in Hulkst voor Bruins en Bak
28-04-2008
20:41
Na een zeer zware rally in Almere en uitval door mechanische pech moest de Opel Astra volledig onderhanden genomen worden. Onder andere de versnellingsbak, een aandrijfas enz zijn vervangen. In verband met de vele werkzaamheden aan de auto buiten de rally's om, wat ten koste gaat van echtgenote, gezin en de monteurs, hebben we besloten om een vakgarage te strikken voor de grotere klussen.In Autobedrijf Frankl denken we een goede partner te hebben gevonden. Temeer omdat Frank zelf ook rally’s rijdt in zijn BMW. We heten Frank Gerritsen Mulkes dan ook welkom als sponsor op de auto.

Vrijdag voor vertrek naar Hulst even proefgereden over de buitenwegen van Rijssen. Na 5 km bleek dat de auto niet meer kon schakelen. Frank’s inzet werd gelijk op de proef gesteld. Met man en macht is binnen 2 uur de gehele bak vervangen en een nieuwe keerring geperst. Na een korte rit bleek de auto goed te schakelen...alleen een bijgeluid zorgde voor enig wantrouwen. Toch maar op weg naar Hulst waar we ongeveer 6,5 uur over gereden hebben in verband met de vakantieuittocht. Ter plekke hebben we op de service de auto nog laten controleren door het rallyteam Borgers. Na het verwisselen van de bakolie is het bijgeluid verdwenen. Toch mooi dat de concurrentie altijd klaar staat om te helpen.

Na een korte nachtrust zijn we zaterdag begonnen met het verkennen van de proeven. Mooie lange dijkproeven met veel technisch bochtenwerk.
We hebben veel tijd genomen om de proeven te verkennen omdat er maar 4 proeven gereden werd.Welliswaar zaten er 2 proeven in van meer dan 20 km. Het was dus zaak om vanaf de eerste seconde vol van start te gaan.

Na de start op de 1e proef bleek er veel zand op het asfalt te liggen wat voor gladde omstandigheden zorgde, maar alles verliep goed. De auto voelde perfect aan en de versnellingsbak schakelde soepel op. Helaas werd tijdens ons rijden de proef stilgelegd vanwege een ongeval waardoor we geen gereden tijd kregen. Ook een aantal rijders na ons kregen geen tijd. Dit heeft nogal wat ophef veroorzaakt onder de rijders omdat er veel onduidelijkheden waren. Uiteindelijk is dat goed opgelost door de organisatie.

De 3 overige proeven werd zeer hard gereden om de concurrentie voor te blijven. Zelfs na een harde aanvaring met een volle regenton die de bocht markeerde zijn we volgas blijven rijden, wat resulteerde in een 2e plek in onze klasse N3 en een gedeelde 9e plek algemeen. Op de voorlaatste proef blesseerde Will nog zijn schouder (uit de kom) na een tegenstuuractie. Tandenknarsend is de laatste proef verreden en zelfs 3 seconden sneller dan de 1e keer.

Op dit moment het beste resultaat ooit! Ook het verschil met de concurrentie is nu veel kleiner dan in het begin van het seizoen. We kijken nu alweer uit naar de volgende rally. (Vechtdalrallysprint 21 juni)

Persbericht Reggeland Groen Rallyteam | Foto Hein Arns