Jan schreef:De wandelaars hebben aangifte gedaan van poging tot zware mishandeling cq poging tot doodslag. De politie doet nader onderzoek.
Is dit overigens niet ietwat zwaar overdreven?
Kan ik ook worden aangehouden trouwens als ik, zoals afgelopen week, daar over de proeven rijdt? Met in mijn achterhoofd de gedachte dat ik over 5 jaar aan de start wil staan?

Ja Jan, volgens de opstellers van politie persberichten wel!
Maar volgens mij is dit puur beinvloeding van de publieke opinie met in het achterhoofd om iedereen te laten inzien dat harder rijden dan is toegestaan echt asociaal is.
Zou meniet verbazen dat meneer Spee zelf geraadpleegd is om de tekst op te stellen.
Zodra die man betrokken is, dan is het altijd zo overdreven. Kijk maar naar dat tv programma waar hij in meespeelt. Je weet wel die slechte kopie van "Blik op"
Maar misschien dat mensen met meer rechtskennis (StevenK misschien?)
kunnen aangeven of deze "aanhouding" tot een rechtsgeldige claim tot intrekking van rijbewijs etc. kan leiden?
Lijkt mij zelf technisch onmogelijk omdat de waarneming niet objectief is geweest.
Die zandweg is breed genoeg en als je zelf wegspringt omdat je denkt dat het misgaat, dan overdrijf je misschien ook wel de snelheid die de andere partij had etc. etc. of te wel lucht! Maar de NL pers prikt niet door politieberichten. En vraag me niet waarom.