Wevers van Corolla naar Fabia

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Hein » wo apr 11, 2007 18:30

mmrizio schreef:
mantaboy schreef:Ach, 200m van m'n huis ligt ook een KP, laat Mark maar komen... Rijden we in dezelfde auto een rondje. Gelukkig gebruik ik bijna de hele KP nog maar 13 jaar als vast testrondje met diverse auto's.... :wink: :lol:

Beste JP. Ik ken jou en je rijkunsten niet, maar ik geef je geen enkele kans tegen Mark. En ik hoop van harte dat je rijstijl op de openbare weg aangepast is aan het feit dat er mogelijk andere weggebruikers zijn.

Het is erg gemakkelijk om te oordelen over iemand die voorsprong kwijt raakt op de laatste proef. Maar hoeveel kilometer had hij daarvóór in de regen gereden met een WRC met actieve diffs en slicks? Hoe rustig moet je dan rijden, ook met het oog op 100 punten, 98 punten of 0 punten?

Of in Duitsland in zijn tweede buitenlandse rally. Met een nieuwe navi in nieuwe omstandigheden - die ook nog eens zeer tricky waren. Dan kan het gebeuren dat je niet in de race komt. Buiten Wevers hebben alle Nederlanders daar wel 'moeilijke momenten' gehad. Vergeet ook niet dat Wevers de Dld rally en de Hunsrück in de jaren '90 al reed!

Maar ja... als je een WRC rijdt moet je blijkbaar altijd voorop rijden?

Maurice

Amen :wink:

en einde discussie hoop ik
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Bartrallyfan » wo apr 11, 2007 19:00

mmrizio schreef:
mantaboy schreef:Ach, 200m van m'n huis ligt ook een KP, laat Mark maar komen... Rijden we in dezelfde auto een rondje. Gelukkig gebruik ik bijna de hele KP nog maar 13 jaar als vast testrondje met diverse auto's.... :wink: :lol:

Beste JP. Ik ken jou en je rijkunsten niet, maar ik geef je geen enkele kans tegen Mark. En ik hoop van harte dat je rijstijl op de openbare weg aangepast is aan het feit dat er mogelijk andere weggebruikers zijn.

Het is erg gemakkelijk om te oordelen over iemand die voorsprong kwijt raakt op de laatste proef. Maar hoeveel kilometer had hij daarvóór in de regen gereden met een WRC met actieve diffs en slicks? Hoe rustig moet je dan rijden, ook met het oog op 100 punten, 98 punten of 0 punten?

Of in Duitsland in zijn tweede buitenlandse rally. Met een nieuwe navi in nieuwe omstandigheden - die ook nog eens zeer tricky waren. Dan kan het gebeuren dat je niet in de race komt. Buiten Wevers hebben alle Nederlanders daar wel 'moeilijke momenten' gehad. Vergeet ook niet dat Wevers de Dld rally en de Hunsrück in de jaren '90 al reed!

Maurice
Je hebt het precies bij het juiste eind.MvE heefd dus langere ervarin nodig om te kunnen scoren!!Er zij ook mensen die hun EERSTE rally met een bepaalde auto reden, laatstaan dat hij een kp op slics in de regen heefd gereden deze rijder heeft TALENT (ik ben nie eens fan van JvdH)
Bartrallyfan

Berichtdoor YellowLeonVT » wo apr 11, 2007 19:05

Hein schreef:en einde discussie hoop ik

Dus niet :wink: Daar is zo'n forum ook voor.. Als iedereen nou de zelfde mening zou hebben wordt het ook saai ! Alleen erg jammer dat het wel topicvervuilend werkt :shock:
YellowLeonVT

Berichtdoor mantaboy » wo apr 11, 2007 19:08

mmrizio schreef:

Maurice

Vreemd, rijkunsten van iemand niet kennen en toch een oordeel kunnen vellen.

Enne, ik ben nog steeds van oordeel dat je met het beste materiaal ook niet hoeft te scoren, wel dat je jezelf goed kan vergissen in iemand met ouder materiaal.

Ach haalde deze vergelijking aan vanwege EG en Marcus. Terreinkennis is al vaker gebleken van groot belang!
mantaboy

Berichtdoor YellowLeonVT » wo apr 11, 2007 19:56

mantaboy schreef:Enne, ik ben nog steeds van oordeel dat je met het beste materiaal ook niet hoeft te scoren, wel dat je jezelf goed kan vergissen in iemand met ouder materiaal.

Maar dat is nog altijd de uitzondering op de regel.

mantaboy schreef:Ach haalde deze vergelijking aan vanwege EG en Marcus. Terreinkennis is al vaker gebleken van groot belang!

Dan streep je die 2 factoren toch tegen elkaar weg ? De terreinkennis van EG en het topmateriaal en de ervaring er mee van Marcus.
Blijft volgens mij over dat EG gewoon een goede rijder is.
YellowLeonVT

Berichtdoor FocusMSD » wo apr 11, 2007 22:29

Arfman schreef:Om het enigszins ontopic te trekken: terreinkennis is echt wel een dikke plus. Was het niet 2000 of 2001 dat Erik Wevers met een "bejaarde" Celica de Duitse top flink liet schrikken? Hij ging toen de vrijdagnacht met een aardige voorsprong slapen, om die zaterdag weer te moeten overhandigen, maar is uiteindelijk toch tweede geworden geloof ik.

Pin me niet vast op het jaartal, maar ik dacht dat het ging tussen Wevers (Celica, de oude waarin Abbring ook nog heeft gestuurd) en Kremer met de Impreza WRC.

Het was zelfs 1999,maar ik dacht dat we een paar rustige dagen tegemoet gingen en van plaatjes als deze
http://gallery.zoom.nl/image/474921/erik-wevers.html

zouden kunnen gaan genieten.Maar helaas.
Afbeelding
FocusMSD

Berichtdoor mmrizio » do apr 12, 2007 7:34

mantaboy schreef:Vreemd, rijkunsten van iemand niet kennen en toch een oordeel kunnen vellen.

Sorry, da's inderdaad enigszins speculatief. Maar dat maakt me geen buitenbeentje binnen dit topic 8) (niet persoonlijk bedoeld naar jou)

Maurice
mmrizio

Berichtdoor kasper » do apr 12, 2007 10:15

het ziet er wel erg naar uit dat der toch andere autos komen want der staan 2 autos uit de stallen van wevers op rally cars for sale waaronder de oude auto va van eerd
kasper

Berichtdoor Niels2 » do apr 12, 2007 10:22

Ik zou me meer zorgen gaan maken als hij niets te koop heeft staan.
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor pedduhwick » do apr 12, 2007 10:39

kasper schreef:het ziet er wel erg naar uit dat der toch andere autos komen want der staan 2 autos uit de stallen van wevers op rally cars for sale waaronder de oude auto va van eerd

die staan al een tijdje te koop :wink:
pedduhwick

Berichtdoor kraats » do apr 12, 2007 11:19

mantaboy schreef:Hij was in ieder geval snel weg ja.... Of was dat omdat toeschouwers kalkoenen vonden ipv... :lol:

Ach, 200m van m'n huis ligt ook een KP, laat Mark maar komen... Rijden we in dezelfde auto een rondje. Gelukkig gebruik ik bijna de hele KP nog maar 13 jaar als vast testrondje met diverse auto's.... :wink: :lol:

Hmm, Beetje jammer dat je dit nu zo stelt. Je was zo analytisch bezig. :lol:
JP, als jij en mark beide dat rondje rijden in de auto (S10) van Mark, dan moet ik je helaas teleurstellen. Alleen het vinden van een goede afstelling in de differentiëlen, om nog maar over de wegligging (dempers) te zwijgen, kost je al maanden. Dit soort auto's zijn niet zo eenvoudig af te stellen.

Terreinkennis kan je overigens ook heel erg tegenwerken.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor mantaboy » do apr 12, 2007 11:46

kraats schreef:
mantaboy schreef:Hij was in ieder geval snel weg ja.... Of was dat omdat toeschouwers kalkoenen vonden ipv... :lol:

Ach, 200m van m'n huis ligt ook een KP, laat Mark maar komen... Rijden we in dezelfde auto een rondje. Gelukkig gebruik ik bijna de hele KP nog maar 13 jaar als vast testrondje met diverse auto's.... :wink: :lol:

Hmm, Beetje jammer dat je dit nu zo stelt. Je was zo analytisch bezig. :lol:
JP, als jij en mark beide dat rondje rijden in de auto (S10) van Mark, dan moet ik je helaas teleurstellen. Alleen het vinden van een goede afstelling in de differentiëlen, om nog maar over de wegligging (dempers) te zwijgen, kost je al maanden. Dit soort auto's zijn niet zo eenvoudig af te stellen.

Terreinkennis kan je overigens ook heel erg tegenwerken.

Ik doelde ook eigenlijk niet op een WRC... Neem een echte hardcore rallywagen, zonder alle electronische toevoegingen. Heb het niet zo op die hulpmiddelen. Gewoon zelf sturen met je rechtervoet. :wink: :lol:

Denk dat je wel snapt wat ik bedoel Theo.
mantaboy

Berichtdoor Mr.T » do apr 12, 2007 12:16

@Theo en JP,

We nemen gewoon als test de Colt, heeft Theo zat ervaring mee :lol: Mark heeft er ook al een keer meegereden dus :idea:

Ohja JP, we kunnen ook een rondje op de NS doen :lol: zet ik wel een kruisje voor Mark op de vangrail bij AF.
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

Berichtdoor mantaboy » do apr 12, 2007 12:56

Mr.T schreef:@Theo en JP,

We nemen gewoon als test de Colt, heeft Theo zat ervaring mee :lol: Mark heeft er ook al een keer meegereden dus :idea:

Ohja JP, we kunnen ook een rondje op de NS doen :lol: zet ik wel een kruisje voor Mark op de vangrail bij AF.

Zet dat kruisje dan maar iets eerder... ook voor mij... :wink: :lol:

Of we nemen gewoon de Omega, is ook leuk met achterwielaandrijving. :wink:

Zondag as Mr.T?
mantaboy

Berichtdoor Mr.T » do apr 12, 2007 13:17

mantaboy schreef:
Mr.T schreef:@Theo en JP,

Zet dat kruisje dan maar iets eerder... ook voor mij... :wink: :lol:

Of we nemen gewoon de Omega, is ook leuk met achterwielaandrijving. :wink:

Zondag as Mr.T?

Kom op JP, jij heb toch geen kruisje nodig :shock:

A.s. zondag gaat niet lukken, 't wordt niet eerder dan eind april :(
Женщины, которые иногда Я ненавижу их :(
Mr.T

VorigeVolgende

Keer terug naar rallysport.nl