Holkers schreef:ReverseDigital schreef:Holkers schreef:circuit rijden telt niet mee. moet dus echt een rally DAF zijn.
Dat heb ik nergens gelezen.... waar staat dat dan?
We zitten hier op rallysport.nl dus lijkt met me niet zo moeilijk om dan te beredeneren dat het om rallyauto's gaat. Daarnaast zijn er nog geen circuitauto's voorbij gekomen in de afgelopen 77 pogingen.
Dat is jouw aanname geweest, niet de mijne. En dat er de afgelopen 77 pogingen geen circuitauto's voorbij zijn gekomen hoeft m.i. niets te betekenen.
Jan schrijft in zijn eerste bericht van dit topic:
Jan schreef:Ik begin met het plaatsen van een foto met startnummer 1, de volgende plaats een foto met startnummer 2. Om het wat moeilijker te maken geef je in je post aan welke auto de volgende moet zijn, bijvoorbeeld een subaru. De foto mag er 1 van jezelf zijn, maar het hoeft niet perce. Startnummer moet natuurlijk wel zichtbaar zijn
Mijn aanname is dus geweest: auto met een nummer erop.
Daarnaast (wellicht off-topic en volgens mij een heel gevoelig onderwerp binnen dit forum bij een aantal mensen):
ral·ly (de ~ (m.), ~'s)
1 wedstrijd per fiets, auto enz. waarbij het gaat om snelheid, betrouwbaarheid, kaartlezen enz.
2 reünie
3 [sport] slagenwisseling bij sporten met een net zoals tennis, badminton, volleybal enz.
Bron: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=rally
Eveneens is er in het verleden op dit forum een thread gestart genaamd "Waar komt de naam rally van dan??" http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?p=2240&sid=2e70ebb086e44dcb2b4fbf417ebbf532
Hieruit kan ik niet afleiden dat rijden op een circuit anders zou zijn dan op een landweg voor wat betreft het begrip "rally". Ik kan het me wel voorstellen, maar Van Dale en de thread maakt m.i. geen onderscheid daarin.
Dat het volgens jou geen circuit-aangelegenheden mogen zijn zal vast een soort van reden hebben die vergelijkbaar is met toen ik als Newbie op dit forum in het recente verleden ook vanalles om m'n oren kreeg toen ik het over een race had in plaats van een rally. Maar ik ga het gesprek hierover graag aan, ik sta open voor discussie en argumenten.
Nog even verder off-topic: Voor mijn begrip hoe jij er tegen aan kijkt: de pre-proloog in Valkenswaard, was dat een rally?

Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.