Het Fotospel

Foto's van evenementen etc

Moderators: admin, StevenK

Berichtdoor ReverseDigital » za dec 30, 2006 16:08

Holkers schreef:
ReverseDigital schreef:
Holkers schreef:circuit rijden telt niet mee. moet dus echt een rally DAF zijn.

Dat heb ik nergens gelezen.... waar staat dat dan?

We zitten hier op rallysport.nl dus lijkt met me niet zo moeilijk om dan te beredeneren dat het om rallyauto's gaat. Daarnaast zijn er nog geen circuitauto's voorbij gekomen in de afgelopen 77 pogingen.

Dat is jouw aanname geweest, niet de mijne. En dat er de afgelopen 77 pogingen geen circuitauto's voorbij zijn gekomen hoeft m.i. niets te betekenen.

Jan schrijft in zijn eerste bericht van dit topic:
Jan schreef:Ik begin met het plaatsen van een foto met startnummer 1, de volgende plaats een foto met startnummer 2. Om het wat moeilijker te maken geef je in je post aan welke auto de volgende moet zijn, bijvoorbeeld een subaru. De foto mag er 1 van jezelf zijn, maar het hoeft niet perce. Startnummer moet natuurlijk wel zichtbaar zijn

Mijn aanname is dus geweest: auto met een nummer erop.

Daarnaast (wellicht off-topic en volgens mij een heel gevoelig onderwerp binnen dit forum bij een aantal mensen):

ral·ly (de ~ (m.), ~'s)
1 wedstrijd per fiets, auto enz. waarbij het gaat om snelheid, betrouwbaarheid, kaartlezen enz.
2 reünie
3 [sport] slagenwisseling bij sporten met een net zoals tennis, badminton, volleybal enz.

Bron: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=rally

Eveneens is er in het verleden op dit forum een thread gestart genaamd "Waar komt de naam rally van dan??" http://www.rallysport.nl/forum/viewtopic.php?p=2240&sid=2e70ebb086e44dcb2b4fbf417ebbf532

Hieruit kan ik niet afleiden dat rijden op een circuit anders zou zijn dan op een landweg voor wat betreft het begrip "rally". Ik kan het me wel voorstellen, maar Van Dale en de thread maakt m.i. geen onderscheid daarin.

Dat het volgens jou geen circuit-aangelegenheden mogen zijn zal vast een soort van reden hebben die vergelijkbaar is met toen ik als Newbie op dit forum in het recente verleden ook vanalles om m'n oren kreeg toen ik het over een race had in plaats van een rally. Maar ik ga het gesprek hierover graag aan, ik sta open voor discussie en argumenten.

Nog even verder off-topic: Voor mijn begrip hoe jij er tegen aan kijkt: de pre-proloog in Valkenswaard, was dat een rally?
ReverseDigital

Berichtdoor Holkers » za dec 30, 2006 16:38

Wat een mooie opsomming zeg, hoe lang heb je er over gedaan?
Je had die tijd ook kunnen spenderen in het vinden van een rallyauto met als merk DAF en als startnummer 78 inplaats van dit relaas hier neerzetten.

Ik ga met je mee als je zegt dat het er niet staat dat er alleen rallyauto's mogen meetellen. Gelukkig bestaat er iets als vrije intepretatie en had je dit kunnen gebruiken om te kunnen beredeneren dat er alleen rallyauto's (rijdens of service) toegestaan zijn. Wil je circuitauto's plaatsen dan zal ik je moeten verwijzen naar een raceforum, die zijn er voldoende.

Mocht je dat niet kunnen of vinden/denken/menen dat je het toch anders wilt hier (lees; anders als 77 vorige foto's en het idee achter het spelletje) dan zou ik je willen doorwijzen naar Jan, de 'bedenker' van dit spelletje alhier of een ander forum te nemen.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 30, 2006 16:44

ReverseDigital schreef:Jan schrijft in zijn eerste bericht van dit topic:
Jan schreef:Ik begin met het plaatsen van een foto met startnummer 1, de volgende plaats een foto met startnummer 2. Om het wat moeilijker te maken geef je in je post aan welke auto de volgende moet zijn, bijvoorbeeld een subaru. De foto mag er 1 van jezelf zijn, maar het hoeft niet perce. Startnummer moet natuurlijk wel zichtbaar zijn

Mijn aanname is dus geweest: auto met een nummer erop.

Zou je je misschien voor kunnen stellen dat op een forum dat deeluitmaakt van een website over rallysport met auto's, het logisch is dat het betreffende fotospel dan ook alleen met diezelfde sport te maken heeft? Of vraag ik dan teveel ?
Ton Van Spanje

Berichtdoor SylviaVisser » za dec 30, 2006 17:43

ik pas nu .... :oops:

leuk spelletje is in mijn ogen een spelletje zonder gezeur, dat ging heel best tot de Daf :wink:

(Sylvia die wel een beetje vind dat als je een bepaald merk voorstelt met een nr je er ook voor zorgt dat je er een foto van kunt ophoesten om soortgelijk gezever te vermijden :D :wink: )
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Niels2 » za dec 30, 2006 17:49

SylviaBos schreef:(Sylvia die wel een beetje vind dat als je een bepaald merk voorstelt met een nr je er ook voor zorgt dat je er een foto van kunt ophoesten om soortgelijk gezever te vermijden :D :wink: )

Idd!
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 30, 2006 19:13

Niels2 schreef:
SylviaBos schreef:(Sylvia die wel een beetje vind dat als je een bepaald merk voorstelt met een nr je er ook voor zorgt dat je er een foto van kunt ophoesten om soortgelijk gezever te vermijden :D :wink: )

Idd!

Campos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:D
Ton Van Spanje

Berichtdoor Jan » za dec 30, 2006 19:18

Aangezien ik door menigeen ben gebombardeerd tot wedstrijdleider, ( :D ) neem ik de taak op mij om even enkele dingen duidelijk te maken.

Ten eerste ging ik er in mijn gedachten vanuit dat het logisch was dat het rallyauto's moesten zijn, ik heb het niet duidelijk vermeld in het begin, daarom doe ik het dus nu maar:

De door jou geplaatste foto moet een rallyauto zijn.

En om even terug te komen op wat Sylvia zei: Het is een spel wat je moeilijk kan maken door bijvoorbeeld een daf te vragen met een hoog startnummer, nu is een daf ook niet echt een veel voorkomende rallyauto geweest, wat de opdracht erg moeilijk maakt. Het zou handig kunnen zijn om voor de tijd zelf even te zoeken, maar maak het dan niet te makkelijk door bijvoorbeeld de eerste de beste foto te nemen op de eerste pagina van afbeeldingen bij Google :wink:

Ik hoop dat ik hiermee enkele dingen weer wat duidelijker heb gemaakt, voor de rest, succes ermee!

En owja, omdat ik, als wedstrijdleider, ook geen passende foto kan vinden bij 78 Daf, heb ik moeten besluiten om van 78 een Lancia te moeten maken. Zodoende hebben jullie toch nog wat te doen dan in de vakantie :wink:

Nummer 79 wordt hiermee wel automatisch een Ford zoals Martijn (Campos) aangaf. (Ik denk dat hij het ook zo gewilt zou hebben :lol: )
Jan

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 30, 2006 19:21

Mooi gesproken, Jan.

<luid applaus uit de zaal>

:wink:
Ton Van Spanje

Berichtdoor Jan » za dec 30, 2006 19:23

Ton Van Spanje schreef:
<luid applaus uit de zaal>

We zaten toch op een forum? :|

:mrgreen:
Jan

Berichtdoor stefanjonas » za dec 30, 2006 19:31

oke, verder op zoek naar een ford met 79..
stefanjonas

Berichtdoor Jan » za dec 30, 2006 19:38

stefanjonas schreef:oke, verder op zoek naar een ford met 79..

Zou je niet eerst opzoek gaan naar die Lancia met 78? :wink:
Jan

Berichtdoor Ewoud » za dec 30, 2006 20:01

Afbeelding

Zo ;) Dan is dat in elk geval uit de wereld.
Ewoud

Berichtdoor ReverseDigital » za dec 30, 2006 20:45

Holkers schreef:Wat een mooie opsomming zeg, hoe lang heb je er over gedaan?

Is niet interessant (maar als je het wilt weten: ongeveer vijf minuutjes).

Holkers schreef:Je had die tijd ook kunnen spenderen in het vinden van een rallyauto met als merk DAF en als startnummer 78 inplaats van dit relaas hier neerzetten.

Daar zijn vijf minuutjes nix bij...

Holkers schreef:Ik ga met je mee als je zegt dat het er niet staat dat er alleen rallyauto's mogen meetellen. Gelukkig bestaat er iets als vrije intepretatie en had je dit kunnen gebruiken om te kunnen beredeneren dat er alleen rallyauto's (rijdens of service) toegestaan zijn. Wil je circuitauto's plaatsen dan zal ik je moeten verwijzen naar een raceforum, die zijn er voldoende.

Het is toch een forum? Daarin wordt toch gediscussieerd tussen 'deskundigen en publiek' ? (om diezelfde Van Dale nog maar even aan te halen). Nu val ik niet onder de deskundigen, maar ik vind het wel vreemd dat ik word doorverwezen naar een ander forum wanneer ik blijkbaar een 'vrije interpretatie' heb gepost waar iemand anders zich niet ik kan vinden. Excuse me for living...

Holkers schreef:Mocht je dat niet kunnen of vinden/denken/menen dat je het toch anders wilt hier

Dat heb ik nooit gezegd/gevonden/gedacht, dus hoe je daar nu bij komt...

SylviaBos schreef:leuk spelletje is in mijn ogen een spelletje zonder gezeur, dat ging heel best tot de Daf

Helemaal mee eens! Maar de kans op misinterpretatie van platte tekst is altijd erg groot.

SylviaBos schreef:(Sylvia die wel een beetje vind dat als je een bepaald merk voorstelt met een nr je er ook voor zorgt dat je er een foto van kunt ophoesten om soortgelijk gezever te vermijden )

idd!

Laten we maar gewoon verder gaan met het spel, dat is het onderwerp van dit draadje.
ReverseDigital

Berichtdoor Lejan » za dec 30, 2006 20:51

Afbeelding

80 mag een opel zijn.
Lejan

Berichtdoor Sevius » za dec 30, 2006 21:00

Afbeelding

Nummer 81 mag een Citroën zijn.
Met vriendelijke groet,

Martin Nortier - NRT Rallyteam - www.nrtrally.nl

Afbeelding
Sevius