Conrad Euregiorally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Wel of niet neutraliseren?

Berichtdoor StevenK » wo nov 08, 2006 20:32

Werner schreef:Hoe zou dat juridisch zitten. Bij een 'normaal' ongeluk waar 2 deelnemende auto's betrokken zijn is het natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid voor zijn eigen auto, en eventuele schade valt onder de verzekering, maar hoe zit het als iemand onder geel jouw gestrandde auto in de poeier rijdt? Ik kan me voorstellen dat je dan een rekening mag opsturen...

Hier zou ik waarschijnlijk een heel boek over vol kunnen schrijven. Als iedereen zich aan de gemaakte afspraken houdt, is het éénvoudig: elke deelnemer heeft zich accoord verklaard met de vrijwaring, waardoor hij feitelijk het recht van verhaal op organisatie of andere deelnemers heeft opgegeven.

Wanneer je echter aan kunt tonen dat iemand in strijd met de regels gevaarlijk hard in een gele vlag situatie heeft gereden, kun je toch mogelijk verhaal zoeken, hoewel de rechter ook heel goed op grond van de 'eigen schuld' bepaling zou kunnen argumenteren dat je het risico accepteerde door deel te nemen. Ook kan het zijn dat de rechter tot een schuldverdeling komt, bijvoorbeeld 50/50.

Ook jegens de organisatie kan zo'n verhaal spelen: als de organisatie niet voldoende maatregelen neemt bij een gestrande auto, kan het onder omstandigheden zo zijn dat er, ondanks de vrijwaring, toch verhaal op de organisator mogelijk is.

Kortom: de onderlinge afspraken zijn duidelijk: geen verhaal mogelijk. Maar juridisch zit er vaak meer ruimte in,hoewel je je er dan wel van bewust moet zijn dat dit behoorlijke effecten kan hebben op je positie binnen de sport.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Hein » wo nov 08, 2006 20:42

Werner schreef:Hoe zou dat juridisch zitten. Bij een 'normaal' ongeluk waar 2 deelnemende auto's betrokken zijn is het natuurlijk ieders eigen verantwoordelijkheid voor zijn eigen auto, en eventuele schade valt onder de verzekering, maar hoe zit het als iemand onder geel jouw gestrandde auto in de poeier rijdt? Ik kan me voorstellen dat je dan een rekening mag opsturen...

Een claim op de verzekeraar van tegenpartij kan je sowieso schudden. Algemene Uitsluiting in de polissen van autoverzekeraars: deelname aan snelheidswedstrijden. Zodra je op de proef zit is er geen dekking van de verzekering.

Dus val je terug naar het verhaal van Steven. En ik geloof dat zoiets een civiele procedure heet (corrigeer me maar als ik er naast zit Steven) en dat kan lang duren.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Jan » wo nov 08, 2006 20:43

Leuk om te zien dat Steven zich hierin helemaal thuis voelt :P
Jan

Berichtdoor Werner » wo nov 08, 2006 20:45

Hein schreef:
Een claim op de verzekeraar van tegenpartij kan je sowieso schudden. Algemene Uitsluiting in de polissen van autoverzekeraars: deelname aan snelheidswedstrijden. Zodra je op de proef zit is er geen dekking van de verzekering.

Uiteraard zal je autoverzekering niet betalen. Maar als je inschrijfgeld betaald zit daar toch ook een aansprakelijkheidsverzekering bij? Voor als je bijvoorbeeld iemands tuinhek omver rijdt?
Werner

Berichtdoor StevenK » wo nov 08, 2006 20:47

Werner schreef:
Hein schreef:

Uiteraard zal je autoverzekering niet betalen. Maar als je inschrijfgeld betaald zit daar toch ook een aansprakelijkheidsverzekering bij? Voor als je bijvoorbeeld iemands tuinhek omver rijdt?

Yep, maar daar is schade aan andere deelnemers uitgesloten.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Ton Van Spanje » wo nov 08, 2006 20:55

briljant schreef:
mr_nice_guy73 schreef: Nu zul je wel zeggen ga dan official worden maar nee ik wou over een tijdje de andere kant gaan proberen dus moet daar heelaas van afzien :)
Dat is een matige instelling Manfred.:(
Er zijn verschillende rijders die als ze zelf niet rijden meehelpen bij een rally als official. o.a. Sylvia Bos, Frank Cruts, Niels Kroeze, ik zelf en nog vele anderen.
Je weet dan ook als rijder hoe het voor officials is!!!

Voor sommige toeschouwers zou het ook wel eens goed zijn om zo'n cursus te volgen. Alleen al om begrip te krijgen voor rijders en officials.
Ton Van Spanje

Berichtdoor kraats » wo nov 08, 2006 21:01

nkroeze schreef:
Joost schreef:Niels, ik dacht dat ik een reactie gaf op iemand die niet rijd. Uiteraard is mijn reactie niet tegen de deelnemers bedoeld.

Maar maakt het dan alsnog uit? Bedoel, als je leest, zie je dat ervan verschillende kanten hierop "kritiek" geleverd wordt (en al minimaal 2 jaar vanaf mijn kant, nadat ik bijna 2 aangereden heb die het zelf nooit ingezien hebben, 1tje nu wel...)

Ik wil gewoon niet afwachten tot er wat gebeurt en het dan aanpakken, de tekenen zijn er nu zeker al, dus waarom niet nu al actie ondernemen...

Ik weet dat het voor veel mensen hobby is, net als rijden voor mij, maar ook ik ben gebonden aan hele strenge regels... Dat zou ook voor de fotografen mogen, en die hobby kan ook prima van achter het lint...

Misschien is het zo langzamerhand toch een eyeopener aan het worden voor een aantal fotografen (en andere lieden), die denken een soort van onschendbaarheid te bezitten.
Het gaat mij helemaal niet om de persoon maar ik vraag me af hoe bijvoorbeeld, Holkers er nu over denkt, zonder daarbij te kijken naar zijn opmerkingen in het begin van deze discussie. Ik wilde dit alleen maar eens aanroeren om de veiligheid van ons allemaal aan de kaak te stellen. Ik denk dat die verantwoording bij iedere betrokkene bij de sport ligt. En misschien nog wel het minst bij de equipe in dit geval..... :shock:

mr_nice_guy73 schreef:
SylviaBos schreef:
StevenK schreef:
Joost schreef:Begrijp mij niet verkeerd, de marshalls stonden compleet in hun recht (zoals in 99% van de gevallen wanneer ze iemand wegsturen) maar de hond kan in mijn ogen gewoon niet.

Waarom kan die hond niet ?

Die hond kan ECHT NIET, alleen al om het simpele feit dat ie aandacht vraagt. Ik vind het opvallend dat steeds meer officials er eentje mee brengen: what if...... Ik wil er niet eens aan denken. Laat beestjes en (kleine) kinderen thuis als je gaat officialen, please.
Alle aandacht is nodig voor je toegewezen job op die dag.

Ik ben het hier volledig met je eens Silvia, stel als straks een hond niet helpt waar gaan ze dan mee komen knuppels? En als er 1 persoon tussenzit die denkt ik ga die hond ff treiteren en daarop vervolgens de eigenaar van de hond weer op reageert dan zie ik de veiligheid van de rally in gevaar komen. En daarbij heb ik zelf bewaking gelopen met daarvoor opgeleide honden en zelfs als er toen iets zou gebeuren mag ik de hond niet eens inzetten laat staan een official. Ik moet er dan ook wel bij vertellen dat ik(rallyfan) me soms ook dood erger aan het publiek en als het erop aan zou komen de officials zeer zeker een hulpende hand zou geven met mijn 110 kg :lol: Maakt misschien nog wel meer indruk dan een bruine hond :wink: Nu zul je wel zeggen ga dan official worden maar nee ik wou over een tijdje de andere kant gaan proberen dus moet daar heelaas van afzien :)

Nou die hond helpt gegarandeert. Ik zou m ook meenemen! :twisted: Dan issie lekker de hele dag buiten en kan deze moordmachine met hoog aaigehalte mij nog ondersteunen ook! En afleiding door een hond, Sylvia?? :lol: Als jij langs de proef staat te praten is er toch ook wel een vorm van afleiding? :lol: :lol: Ik leg de hond af, in een stuk waar beslist geen publiek mag komen, en zou zelf andere official taken kunnen gaan uitvoeren. En, Sylvia, afleiding of niet DAT (af leggen op vreemde plaatsen) ga ik bij jou niet redden, schat ik zo!! :lol: :lol:
En ga nu niet allemaal roepen dat ik liever met een hond langs de proef loop dan met Sylvia. :cry: Dat is zo confronterend. :lol: :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Jan » wo nov 08, 2006 21:09

Grapjas :mrgreen:
Jan

Berichtdoor henk 400rr » wo nov 08, 2006 21:18

:lol: , ach zo'n hond kan best wel, mits hij maar goed aangelijnd is anders is hij weer gevaarlijk voor de deelnemers en wie weet misschien ook wel voor het publiek. :wink:

Wie weet worden er straks stroomstokken uitgedeeld om het "lastige publiek" op en afstandje te houden, ideetje misschien? :idea: dat leid ook niemand echt af. :wink:
henk 400rr

HOND

Berichtdoor SylviaVisser » wo nov 08, 2006 22:33

Laat ik even inhaken op de hond. Let wel het beestje kan er niets aan doen, maar in de loop van dit jaar, vooral fungerend als official heb ik me gestoord aan sommige hondenbazen.....wat is ie schattig, wat is ie leuk, eeehh ja, daar ging een auto.

De hond, een trouwe viervoeter, plezier gegarandeerd, helaas niet voor iedereen.

Tijdens de Euregio is het nl niet de eerste keer dat ik als navie afgeleid was door een vlak langs de rand huppelent hondje. Kinders langs de rand hebben hetzelfde effect. (ja, Theo ik weet het, misschien is tijd voor een andere hobby :wink: )

Kom ik weer terug op dingen waar het beestje niets aan kan doen: hij is even uit het wakend oog van de baas, die als official niet achter lint staan, en pardoes steekt ie over, voor de eerst gaat ie nog langs, het is rond koers, de tweede ....... en nu....
Dit zijn dus de dingen die we niet willen, we willen er niet eens aan denken dat het zou kunnen gebeuren. Als official heb je ook iets beloofd, misschien wel niet op papier, maar toch.
Dus laat beestje lekker thuis, buiten in de tuin afleggen kan toch ook? Theo ?? :wink:

En o, o, wat wordt het weer een verhaal, wat draven we weer door, het begon over mensen die ergens stonden waar ze misschien beter niet konden staan....

late groetjes van een Sylvia die gek is op honden van een ander, die gaan tenminste 's avonds weer met baasje mee naar huis. :D
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor erikjan » wo nov 08, 2006 23:05

Afbeelding

Hoi ik ben Lizzy,

ik baal er altijd van dat m'n baasje me niet meeneemt naar een rally :twisted:
erikjan

re

Berichtdoor Franky » do nov 09, 2006 0:36

Wat me opvalt is dat ondanks eerdere beloftes de 0 weer alle rondjes draait op de rondkoersen. mn op Akzo is dat her en der erg krap geweest voor de voorste deelnemers.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor mr_nice_guy73 » do nov 09, 2006 7:48

briljant schreef:
mr_nice_guy73 schreef: Nu zul je wel zeggen ga dan official worden maar nee ik wou over een tijdje de andere kant gaan proberen dus moet daar heelaas van afzien :)
Dat is een matige instelling Manfred.:(
Er zijn verschillende rijders die als ze zelf niet rijden meehelpen bij een rally als official. o.a. Sylvia Bos, Frank Cruts, Niels Kroeze, ik zelf en nog vele anderen.
Je weet dan ook als rijder hoe het voor officials is!!!

Daar heb je dan ook weer gelijk in Bastiaan. Maar wie eet dan die goddelijke broodjes hamburger speciaal met gebakken uien voor mij op? :lol:
mr_nice_guy73

Re: re

Berichtdoor EBOSCH » do nov 09, 2006 16:42

Franky schreef:Wat me opvalt is dat ondanks eerdere beloftes de 0 weer alle rondjes draait op de rondkoersen. mn op Akzo is dat her en der erg krap geweest voor de voorste deelnemers.

Dat klopt niet Franky.
Heb op deze proef samen met m'n vrouw als rondetellers gefungeerd,
de nul maakte maar twee ronden.
EBOSCH

Re: re

Berichtdoor kraats » do nov 09, 2006 17:59

EBOSCH schreef:
Franky schreef:Wat me opvalt is dat ondanks eerdere beloftes de 0 weer alle rondjes draait op de rondkoersen. mn op Akzo is dat her en der erg krap geweest voor de voorste deelnemers.

Dat klopt niet Franky.
Heb op deze proef samen met m'n vrouw als rondetellers gefungeerd,
de nul maakte maar twee ronden.

En reed toen al in de weg...... :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden