Conrad Euregiorally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor sebas » wo nov 08, 2006 10:13

Als je zo'n hond bij hebt kom je wel wat anders over.... 8) ]

Van mij mag het wel...
sebas

Berichtdoor Joost » wo nov 08, 2006 10:13

Een marshall moet zoiets zelf op kunnen lossen. Dat kunnen andere marshalls toch ook op andere plekken ? Wat nu als die hond iemand gegrepen had? Het is natuurlijk wel een afschrikking voor het publiek, dat snel weg gaat (daar zeg ik ook niets over)
Joost

Berichtdoor sebas » wo nov 08, 2006 10:17

Ik bedoelde ook te zeggen dat als je zo'n hond bij hebt het publiek wel eerder luisterd dan dat je daar als official alleen aan komt lopen....
sebas

Berichtdoor Joost » wo nov 08, 2006 10:20

hmm was eigenlijk geen reactie op jou bericht, kwam toevallig zo dat mijn bericht na die van jou kwam. Ik zal de laatste zijn die iemand aanvald... maargoed het is maar mijn mening wat ik hier neerzet.
Joost

Berichtdoor sebas » wo nov 08, 2006 10:21

Weet ik maar wou gewoon ff reageren sorry haha
sebas

Berichtdoor StevenK » wo nov 08, 2006 10:24

Joost schreef:Een marshall moet zoiets zelf op kunnen lossen. Dat kunnen andere marshalls toch ook op andere plekken ? Wat nu als die hond iemand gegrepen had? Het is natuurlijk wel een afschrikking voor het publiek, dat snel weg gaat (daar zeg ik ook niets over)

Er zijn maar weinig marshalls die daadwerkelijk dat overwicht hebben. En persoonlijk zie ik liever een official *met* hond die daadwerkelijk de mensen weg krijgt, dan iemand zonder die dat niet voor elkaar krijgt.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Joost » wo nov 08, 2006 10:25

Tuurlijk, daar geef ik je helemaal gelijk in.
Joost

Berichtdoor Holkers » wo nov 08, 2006 10:26

Rinus met een herder = geen publiek in een straal van 100 meter :D:D:D
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor sebas » wo nov 08, 2006 10:28

Komt er dan ook standaard een zakje hondenkoekjes in het info-pakket van een rally? :wink:
sebas

Berichtdoor Joost » wo nov 08, 2006 10:31

tuurlijk niet, anders heeft die hond geen nut meer :lol:
Maargoed, de reacties wat gegeven zijn, ben ik het ook wel mee eens. Het publiek kan soms erg vervelend zijn, en luisteren niet altijd even goed en dan helpt zo'n hond wel het publiek weg te jagen.
Joost

Berichtdoor SylviaVisser » wo nov 08, 2006 10:45

StevenK schreef:
Joost schreef:Begrijp mij niet verkeerd, de marshalls stonden compleet in hun recht (zoals in 99% van de gevallen wanneer ze iemand wegsturen) maar de hond kan in mijn ogen gewoon niet.

Waarom kan die hond niet ?

Die hond kan ECHT NIET, alleen al om het simpele feit dat ie aandacht vraagt. Ik vind het opvallend dat steeds meer officials er eentje mee brengen: what if...... Ik wil er niet eens aan denken. Laat beestjes en (kleine) kinderen thuis als je gaat officialen, please.
Alle aandacht is nodig voor je toegewezen job op die dag.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor nkroeze » wo nov 08, 2006 10:49

Joost schreef:Ik snap niet dat andere mensen zich zo druk maken om de plek waar de pers staan. Deze mensen zijn oud (en in bijna alle gevallen wijs) genoeg om zelf op te letten of ze niet geraakt worden/ gevaarlijk staan langs/ op een proef. Zo lang ze de auto's niet hinderen/ niet omver gereden worden is er in naar mijn inzicht niets aan de hand. Pers staat nou eenmaal altijd korter bij en op andere plekken dan publiek, dan kan er nou eenmaal meer gevaar voor eigen leven zijn. Maar dit betekend niet dat dit altijd het geval is (Uitzonderingen daargelaten)

Andere mensen? Volgens mij heb je het hier wel grotendeels over DEELNEMERS die erover klagen... Sorry, maar zit er dan niet ergens bij iemand een steekje los, als dat niet mag/kan? Volgens mij gaat de wedstrijd primair nog steeds om de deelnemers...

De fotografen zijn (grotendeels, Holkers.... :twisted: :P :lol: ) leuke gasten, de foto's zijn gaaf maar het moet bijzaak blijven. Ook het tekenen van die mooie vrijwaring is leuk, maar wie gaat mij psychisch weer op de been helpen als ik ff zo'n gast m'n voorruit laat koppen? Precies, think again....
nkroeze

Berichtdoor Joost » wo nov 08, 2006 11:05

Niels, ik dacht dat ik een reactie gaf op iemand die niet rijd. Uiteraard is mijn reactie niet tegen de deelnemers bedoeld.
Joost

Berichtdoor nkroeze » wo nov 08, 2006 11:10

Joost schreef:Niels, ik dacht dat ik een reactie gaf op iemand die niet rijd. Uiteraard is mijn reactie niet tegen de deelnemers bedoeld.

Maar maakt het dan alsnog uit? Bedoel, als je leest, zie je dat ervan verschillende kanten hierop "kritiek" geleverd wordt (en al minimaal 2 jaar vanaf mijn kant, nadat ik bijna 2 aangereden heb die het zelf nooit ingezien hebben, 1tje nu wel...)

Ik wil gewoon niet afwachten tot er wat gebeurt en het dan aanpakken, de tekenen zijn er nu zeker al, dus waarom niet nu al actie ondernemen...

Ik weet dat het voor veel mensen hobby is, net als rijden voor mij, maar ook ik ben gebonden aan hele strenge regels... Dat zou ook voor de fotografen mogen, en die hobby kan ook prima van achter het lint...
nkroeze

Berichtdoor mr_nice_guy73 » wo nov 08, 2006 11:33

SylviaBos schreef:
StevenK schreef:
Joost schreef:Begrijp mij niet verkeerd, de marshalls stonden compleet in hun recht (zoals in 99% van de gevallen wanneer ze iemand wegsturen) maar de hond kan in mijn ogen gewoon niet.

Waarom kan die hond niet ?

Die hond kan ECHT NIET, alleen al om het simpele feit dat ie aandacht vraagt. Ik vind het opvallend dat steeds meer officials er eentje mee brengen: what if...... Ik wil er niet eens aan denken. Laat beestjes en (kleine) kinderen thuis als je gaat officialen, please.
Alle aandacht is nodig voor je toegewezen job op die dag.

Ik ben het hier volledig met je eens Silvia, stel als straks een hond niet helpt waar gaan ze dan mee komen knuppels? En als er 1 persoon tussenzit die denkt ik ga die hond ff treiteren en daarop vervolgens de eigenaar van de hond weer op reageert dan zie ik de veiligheid van de rally in gevaar komen. En daarbij heb ik zelf bewaking gelopen met daarvoor opgeleide honden en zelfs als er toen iets zou gebeuren mag ik de hond niet eens inzetten laat staan een official. Ik moet er dan ook wel bij vertellen dat ik(rallyfan) me soms ook dood erger aan het publiek en als het erop aan zou komen de officials zeer zeker een hulpende hand zou geven met mijn 110 kg :lol: Maakt misschien nog wel meer indruk dan een bruine hond :wink: Nu zul je wel zeggen ga dan official worden maar nee ik wou over een tijdje de andere kant gaan proberen dus moet daar heelaas van afzien :)
mr_nice_guy73

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden