door Jeroen » vr okt 06, 2006 9:09
Mijn voorbeschouwing Rally Barneveld:
Nou vanavond begint dan eindelijk onze thuis rally in Barneveld en Putten. Ondanks de korte kennismaking met de Subaru in de Golden Tulip Rally hebben we daar veel geleerd. We hebben diverse aanpassingen aan de auto doorgevoerd die de prestaties en de betrouwbaarheid fors verhogen. Ten eerste hadden we last van een extreem hoge inlaatlucht temperatuur. Door het inbouwen van een airbox is dat nu verholpen. Ook is de turbodruk regeling flink onder handen genomen, waardoor we nu niet meer met een oog op de turbodruk meter hoeven te rijden. De auto voelt nu zeer betrouwbaar aan. Belangrijk hierbij was het inregelen van het motor management door Dennis de Vos. Hij heeft ook de ALS zo weten in te stellen dat die werkt, maar er niet voor zorgt dat ik geen rembekrachtiging meer heb (vacuum).
Vanavond om 20:30 keuren op de Harselaar en daarna op tijd naar bed, want de verkenning begint al om 7:00 uur morgenochtend. Proef 1 is onze "thuisproef". Deze begint op ca. 2,5km van huis. Ik denk dat dit ook gelijk technisch de moeilijkste proef is omdat er veel klinkers in zitten met zelfs stukken met gladde klinkers. Ook zit er wat onverhard in dat er nu niet goed bij schijnt te liggen. De 2de proef is ook bij Putten en die is zeer snel. Persoonlijk vind ik zeer technische proeven veel prettiger dan snelle. Dan hebben we natuurlijk ook nog de 3 proeven "bij" Barneveld. Voorals de proef bij Kootwijkerbroek is lastig. De laatste proef die weerbij de Harselaar uitkomt heeft zeer snelle stukken.
Hoewel de regen morgenmiddag "weg trekt" ga ik uit van een natte rally en daarom zeer moeilijk. Ik ga er van uit dat er bij de top redelijk wat adrenaline in het spel zal zijn, maar ook zij moeten op zoek naar een goede balans tussen snelheid en aankomen. Als we naar de GTR terug kijken, dan zou dat laatste nu onder deze omstandigheden wel eens winnend kunnen blijken. Voor wat mezelf betreft is de focus; uitrijden, heelhouden, leren, plezier maken, maar boven alles: veiligheid!
Laatst bijgewerkt door
Jeroen op vr okt 06, 2006 9:11, in totaal 2 keer bewerkt.
Jeroen van Beek
2002-2004 Peugeot 205 GTI 1.9 ( N3/C3 )
2006-2007 Subaru Impreza GT Turbo ( A8 )
2008-heden Rallyloos (en ik vind het helemaal prima zo!)