Opel Astra Cup

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Opel Astra Cup

Berichtdoor Jan_Gerssen » ma jul 24, 2006 16:06

Momenteel zijn er verschillende (merken) cups:
- Chevrolet Kalos Challlenge
- Volvo Original Cup
- Peugeot 205 Cup
- Colt Cup
- BMW 325i Challenge

Tijdens de Plus Rallysprint stonden er 5 Opel Astra's aan de start in de klasse N3. Daarnaast ook nog enkele A7's.

De Opel Astra's zijn voor volgend jaar ook nog gehomologeerd om in de klasse N3 en A7 te mogen deelnemen.

Misschien is het een mooi idee om er over na te denken om in 2008 een echte Opel Astra Cup op te starten volgens N3 specificaties (N5452). Eventueel met enkele aanpassingen om er een mini A7 van te maken qua veiligheid, maar wel met bijvoorbeeld een standaard F20 versnellingsbak.

Op deze manier wordt er dan een betaalbare cup, net zoals de Peugeot 205 Cup opgezet om voor beginnende rally rijders een mooie opstap klasse neer te zetten.

Momenteel zijn er aardig wat rallyteams actief in een Opel Astra (waaronder wij zelf) en hebben enkele andere rallyteams zoals Rallyteam Borgers en Rallyteam Faes nog Opel Astra's klaar staan voor de verhuur in de klasse N3.

De rede van deze POST lijkt me wel duidelijk. Het kan haast niet mooier.
Volgend jaar nog 1 jaartje N3 en waarom nu niet alvast een idee de lucht in gooien om een mooie Cup voor te bereiden.

'Dit kost tenslotte ook tijd'

Als er teams zijn die hier ook 'serieus' wat in zien, laat het me weten, en misschien dat we hier 'serieus' wat mee kunnen gaan doen.
Afbeelding
Klik hier voor meer informatie over het Megastad FM Rallyteam.
Jan_Gerssen

Berichtdoor Holkers » ma jul 24, 2006 16:30

Kunnen we dan ook niet een EVO cup en een WRC cup oprichten?
De 205, volvo, colt en kalos cup zijn zo opgezet (cupverband) om de auto's in te mogen zetten in de rallysport (zeker voor de laatste 2)
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Jan_Gerssen » ma jul 24, 2006 16:38

De Opel Astra's zijn in 2008 uitgehomologeerd.

De N3 en A7 Opel Astra's komen dan uit in 1 klasse (H11).
Competatief zit hier een behoorlijk verschil in.

Wel is het qua specificaties nog een leuke auto om er een aparte competitie voor te maken.

Ook als je kijkt wat de prestaties van een N3 Opel Astra's momenteel nog doen, komen ze nog goed mee.

Zeker als je afspreekt dat de Cup uit N3 specificatie wordt opgezet.
Ook als er gekeken wordt om er een betaalbare opstap klasse op te zetten naar de 'grotere auto's' zoals EVO's en WRC's die voor de gemiddelde rally rijder niet te betalen zijn.
Afbeelding
Jan_Gerssen

Berichtdoor nkroeze » ma jul 24, 2006 16:41

Maar waarom NOG een opstapklasse maken? Goedkoper als de 205, BMW en Volvo's krijg je het toch niet, een stapje hoger qua budget zit je bij de Kalos en een stap hoger qua snelheid zit je in de Colts...

Wat denk je nou dat de echte toegevoegde waarde is?

Puur dingen om over na te denken, verder niks....
nkroeze

Berichtdoor Jan_Gerssen » ma jul 24, 2006 16:55

Qua budget zal deze inderdaad wat hoger liggen dan die van de Volvo's en BMW's, maar qua snelheid doen ze zeker niet te kort.

Denk ook dat de mening van de gemiddelde Astra rijder momenteel ook zal zeggen dat de Astra's nog goed van hun plek af komen bijvoorbeeld misschien de Colt's ook nog wel voor zullen blijven.

Maar ok,.. eerlijk is eerlijk. Hier doe ik een vergelijking met een appel met een ei. 1.5 tegen een 2 liter.

De rede van deze POST is ook om te kijken of het niet een leuk idee is om deze Astra's in 1 cup te gooien net zoals de Volvo's en de 205 jes.

Als de N3 Astra's en de A7 Astra's in 2008 in 1 klasse komen te rijden (H11), dan is het voor de echte N3 tjes zoals wij die nu kennen niet bij te houden.
Afbeelding
Jan_Gerssen

Berichtdoor ErikvanH » ma jul 24, 2006 17:30

Hoi Jan,

Volgens mij loopt de homologatie tot en met 31-12-2008.

5452 GM Opel/Vauxhall Astra-F GSi/GTE 16V 1998 1998 01-02-1992 31/12/2004 31/12/2008 groep-A/-N A-7

5452 N GM Opel/Vauxhall Astra-F GSi/GTE 16V 1998 1998 01-02-1992 31/12/2004 31/12/2008 groep-A/-N N-3

http://www.knafrallysport.nl/documenten/2006/2006T%20Uithomlijst%205400-5499.PDF

Gr, Erik
Laatst bijgewerkt door ErikvanH op ma jul 24, 2006 22:02, in totaal 1 keer bewerkt.
ErikvanH

Berichtdoor erikjan » ma jul 24, 2006 18:16

ErikvanH schreef:Hoi Jan,

5452 GM Opel/Vauxhall Astra-F GSi/GTE 16V 1998 1998 01-02-1992 31/12/2004 31/12/2008 groep-A/-N A-7

5452 N GM Opel/Vauxhall Astra-F GSi/GTE 16V 1998 1998 01-02-1992 31/12/2004 31/12/2008 groep-A/-N N-3

http://www.knafrallysport.nl/documenten/2006/2006T%20Uithomlijst%205400-5499.PDF

Gr, Erik

5409 lijkt me wel wat: een Audi V8 Quattro :wink:
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Re: Opel Astra Cup

Berichtdoor Niels van de Poll » ma jul 24, 2006 21:12

Momenteel zijn er aardig wat rallyteams actief in een Opel Astra (waaronder wij zelf) en hebben enkele andere rallyteams zoals Rallyteam Borgers en Rallyteam Faes nog Opel Astra's klaar staan voor de verhuur in de klasse N3.

De astra van het Fabory rallyteam is nu ook eventueel te koop......
Niels van de Poll

Re: Opel Astra Cup

Berichtdoor erikjan » ma jul 24, 2006 21:16

Niels van de Poll schreef:

De astra van het Fabory rallyteam is nu ook eventueel te koop......

na al het cup-geweld in NL missen we volgens mij nog 1 groep auto's:

de N-GT's (Porsche's 911, BMW Z3 coupe en zo).

desnoods ook in Cup-verband, om deelname mogelijk te maken.

liefst ook met oldtimers (en/of oude groep 4 , groep B auto's)
erikjan

Berichtdoor briljant » ma jul 24, 2006 21:22

Waarom gaan we niet allemaal in een cup rijden,
oja dat doen we al het heet dan een algemeen klassement :wink:
maar zo langzamerhand zie je alleen nog maar cup auto's en is de strijd in de klasse's van minder belang aan het worden (jammer)
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor stefanjonas » ma jul 24, 2006 22:02

tegenwoordig zie je door al die cups het kampioenschap niet meer... ik vind het jammer. Een volvo cup is leuk, een bmw cup ook, omdat je dan dwars spektakel krijgt in auto's waar geen normaal mens aan zou denken bij rallyrijden (volvo's doel ik op). maar waarom een colt of een kalos cup? die kunnen toch ook wel in een gewoon klassement meerijden als ze maar gehomologeerd zijn? dan kan de onderlinge strijd ook wel bekeken worden, en net zo spannend zijn... ik vind het best allemaal, maar het is wel jammer voor het algemeen kampioenschap. je hebt de toppers, dan ff niets wat ze subtop noemen, en dan een zee aan cups. veel dezelfde auto's waar vooraf al duidelijk is wie er grote kans heeft op winst. cups zijn leuk om talenten te zoeken, en in het geval van bmw en volvo voor het spektakel voor publiek. maar ik zie het verdere nut hiet helemaal buiten dan dat veel rijders dan toch enige vorm van competitie hebben wat ze anders niet hebben.
stefanjonas

cup

Berichtdoor Mivali » ma jul 24, 2006 22:21

Ja, goed idee hoor zo'n Astra cup...dan doen we gelijk ook een Evo 5 cup, Evo 6 cup, EVO 8 cup, en voor de winnaar zingen we dan allemaal in koor: Nederland die heeft de cup, die mooie cup van goud! Wow wat een bijzonder idee...moeten we echt gaan doen!

Trouwens, voor de dames equipes die dan meedoen doen we dan nog een AA cup, en voor de meer rondborstige dames ook nog een DD-cup, ja ik schud ze zo uit mijn mouw...! Dat wordt spannend tijdens de techn. keuring!

Oh ja, en dan voortaan tijdens de rally om 16.00u precies, iedereen gratis soep!
Uiteraard.......... CUP-a soep!

Alsjeblieft, het sterft al van de cups, nu even kappen....
Mivali

Re: cup

Berichtdoor Campos » ma jul 24, 2006 22:26

Mivali schreef:Ja, goed idee hoor zo'n Astra cup...dan doen we gelijk ook een Evo 5 cup, Evo 6 cup, EVO 8 cup, en voor de winnaar zingen we dan allemaal in koor: Nederland die heeft de cup, die mooie cup van goud! Wow wat een bijzonder idee...moeten we echt gaan doen!

Trouwens, voor de dames equipes die dan meedoen doen we dan nog een AA cup, en voor de meer rondborstige dames ook nog een DD-cup, ja ik schud ze zo uit mijn mouw...! Dat wordt spannend tijdens de techn. keuring!

Oh ja, en dan voortaan tijdens de rally om 16.00u precies, iedereen gratis soep!

:mrgreen:

Maar je hebt wel gelijk, het is prima zo. Nog meer en het is echt overkill!
Campos

Re: cup

Berichtdoor erikjan » ma jul 24, 2006 22:31

Campos schreef:
Mivali schreef:Ja, goed idee hoor zo'n Astra cup...dan doen we gelijk ook een Evo 5 cup, Evo 6 cup, EVO 8 cup, en voor de winnaar zingen we dan allemaal in koor: Nederland die heeft de cup, die mooie cup van goud! Wow wat een bijzonder idee...moeten we echt gaan doen!

:mrgreen:

Maar je hebt wel gelijk, het is prima zo. Nog meer en het is echt overkill!

ik word er cuppig, sorry kippig van, maar ik zou toch graag een N-GT cup erbij hebben...
iets van heel andere orde dan de bestaande 5 (of 6..) cups.

en noem het desnoods geen cup.

zolang het maar DIKKE auto's zijn (toch die Audi V8 Quattro :roll: )
erikjan

Berichtdoor johanschop » ma jul 24, 2006 23:19

we kunnen altijd nog gewoon een aantal bekers zelf laten maken en een on-officeel kampioenschap houden.

gr johan schop

navi in een opel astra :D
johanschop

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden