BHV Expogroep Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wolter » vr jun 23, 2006 11:39

David Westenbrink schreef:en binnen een uur zijn er weer 2 pagina's gevuld :P

Inderdaad. Ging op school weg en moest toen ik net thuis kwam ver terug scrollen.

Ik vraag me trouwens af of er goed is nagedacht over de hoogte van de entreekosten. Ik ken de organisatie niet, maar ik vraag me serieus af of deze het woord ''prijselasticiteit'' kent.
Wolter

Berichtdoor Amazone » vr jun 23, 2006 11:41

nkroeze schreef:Het laatste wat ik wilde is weer een discussie over het inschrijfgeld creeeren, het enige waar ik het over heb is de forse stijging (procentueel gezien toch een aanzienlijk deel) t.o.v. vorig jaar en daarmee samenhangend de plotselinge komst van een grote naam.

En Peer, kosten accomodaties niks?

Dat is nog maar de vraag: het is een nieuwe sponsor van ze!

Enneh, Niels, we weten nu hoe je er over denkt, ga lekker ontspannen genieten in Ieper!!! Heeel veel plezier!
Amazone

Berichtdoor StevenK » vr jun 23, 2006 11:42

Amazone schreef:
StevenK schreef:
Amazone schreef:Het bestuur is nog altijd hoofdelijk aansprakelijk...

Dan moeten ze zich eens wat beter door Gijs laten adviseren :)

Hoho Steven, ik ben dan wel geen rechtenstudent of notaris, maar ik kan je uit ervaring vertellen dat hier dus niks aan te doen is!!!

Alleen voor een zogeheten 'vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid', dat wil zeggen een vereniging waarvan de statuten niet een notariële akte opgenomen zijn, geldt dat het bestuur per definitie naast de vereniging hoofdelijk aansprakelijk is.

In alle andere gevallen, ook bij stichtingen en BV's, geldt de normale bestuurdersaansprakelijkheid voor wanprestatie en wanbeheer.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor SylviaVisser » vr jun 23, 2006 11:43

Amazone schreef:
nkroeze schreef:Het laatste wat ik wilde is weer een discussie over het inschrijfgeld creeeren, het enige waar ik het over heb is de forse stijging (procentueel gezien toch een aanzienlijk deel) t.o.v. vorig jaar en daarmee samenhangend de plotselinge komst van een grote naam.

En Peer, kosten accomodaties niks?

Dat is nog maar de vraag: het is een nieuwe sponsor van ze!

Enneh, Niels, we weten nu hoe je er over denkt, ga lekker ontspannen genieten in Ieper!!! Heeel veel plezier!

Niet zo lelijk doen tegen Niels hè ? :shock:
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Berichtdoor Amazone » vr jun 23, 2006 11:46

StevenK schreef:Alleen voor een zogeheten 'vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid', dat wil zeggen een vereniging waarvan de statuten niet een notariële akte opgenomen zijn, geldt dat het bestuur per definitie naast de vereniging hoofdelijk aansprakelijk is.

In alle andere gevallen, ook bij stichtingen en BV's, geldt de normale bestuurdersaansprakelijkheid voor wanprestatie en wanbeheer.

Nou Steven, laatste reactie hierover, iig via dit forum:

Geen idee hoe het zit, maar een jaar of wat geleden zat ik tegenover een belastinginspecteur bij mij thuis, die vond dat hij nog 60.000 gulden van ons tegoed had...en daar waren wij als bestuur wel degelijk hoofdelijk aansprakelijk voor.

En nee, het was geen wanbeleid!

En na onderzoek door advocaten bleek het inderdaad waarheid te zijn...
Amazone

Berichtdoor rogerally » vr jun 23, 2006 11:50

Misschien wat nuttige info van de organisatie website, tenminste als het opvalt tussen al het andere:

In het weekeinde van 8 en 9 juli waarin rond Roosendaal en Etten-Leur de BHV Expogroeprally plaatsvindt, werkt Rijkswaterstaat hard aan de A58 om deze te voorzien van een nieuwe ZOAB laag.
Een en ander zorgt er voor dat dit stuk A58, dat tussen Roosendaal (A17) en Breda (A16) ligt, in diezelfde richting voor alle verkeer gesloten zal zijn

LET OP: de A 58 zal in de richting Etten-Leur tussen knooppunt De Stok en Etten-Leur gesloten zijn van vrijdag 7 juli 20.00 uur tot en met maandag 10 juli 05.30 uur. Daarbij zullen de aansluitingen 20 (Sint Willebrord), 21 (Rucphen) en 22 (Zegge) zijn dicht zijn. De naast de A58 parallel gelegen ventweg zal geopend blijven.
rogerally

Re: betalen

Berichtdoor Andor Smits » vr jun 23, 2006 12:49

Mivali schreef:Ik ben weinig actief op dit forum, ik lees echter wel veel hier maar nu kruipt het bloed.....

Mensen die zichzelf rallyfan noemen maar er een hekel aan hebben om te betalen voor een evenement kunnen wellicht beter thuis voor de flatscreen (want die is natuurlijk wel al aangeschaft) gaan zitten. Je kunt ook naar de V&D en iets meenemen (jatten dus) en afwachten of je bij de uitgang wordt gecontroleerd, maar nee, dat doen we niet, bij de rally proberen we het wel want och och, wat zijn we toch handige jongens!

Naar mijn idee zijn dit trouwens dezelfde mensen die zonder moeite een prijzig rally modelletje kopen voor in de vitrine (want je bent thuis toch ook "rallyfan"), kost je ook minimaal 25 euro, maar entree betalen voor een rally is blijkbaar teveel. Getver, wat krijg ik hier een vieze smaak van in mijn mond!

Ooit wel een gratis naar Ajax-AZ geweest, gratis naar Marlboro Masters geweest, gratis naar TT-Assen geweest?????

Voor alle quasi-fans: Stel dat je voortaan 5 betaalde rally's per jaar bezoekt, laten we zeggen 5 x 30 dus 150 entree, je smeert thuis je eigen broodjes, rijdt rustig naar de KP's (spaart benzine en daarmee geld!) dan leg je dus per dag 41 eurocent opzij....en nu terug naar het onderwerp, de BHV-rally. Hupsakee, koop een spaarvarken en dan praten we volgend jaar weer verder.

Je kan dan wel een vieze smaak in je mond krijgen, wellicht dat je iets meer te besteden hebt dan de gemiddelde nederlander, maar wat krijg ik voor dit geld. Als men 5 euro bijdrage vraagt heb ik er geen problemen mee, info pakketje erbij en klaar is Kees.
Maar 30 euro vind ik gewoon schandalig. En per proef betalen is ook geen optie want als je een beetje pech hebt wordt die proef waar je staat geneutraliseerd o.i.d.
Ik vraag me af hoe lang dit goed kan gaan, en wanneer bij calamitieten de rally wordt afgelast of zo, krijgen de betaalde toeschouwers dan hun geld terug ?
Al met al zit ik lekker achter mijn ''flatscreen'' volgend weekend en ik hoop nog een hoop ''geen zin in betalen mederallyfans''en kan ik weer een bijdrage in het spaarvarkentje stoppen voor andere doeleinden
Andor Smits

Berichtdoor Werner » vr jun 23, 2006 12:51

Wolter schreef:
David Westenbrink schreef:en binnen een uur zijn er weer 2 pagina's gevuld :P

Inderdaad. Ging op school weg en moest toen ik net thuis kwam ver terug scrollen.

Ik vraag me trouwens af of er goed is nagedacht over de hoogte van de entreekosten. Ik ken de organisatie niet, maar ik vraag me serieus af of deze het woord ''prijselasticiteit'' kent.

Ook is het vervelend dat er geen losse proevenkaarten te koop zijn. Dat zou de omwonenden vast overlast schelen van rondracende toeschouwers, en mij waarschijnlijk wat geld, omdat ik het wel een poosje op een proef uithou :? Maar wel een mooi 'affiche', daar heb ik wel een paar euro meer voor over. Hopen dat de hoeveelheid uitvallers beperkt blijft...
Werner

Berichtdoor Zoefff » vr jun 23, 2006 13:22

Word official.. kost het je niks :D
Zoefff

Berichtdoor gisissi » vr jun 23, 2006 13:26

Tenenkrommend, de reactie van personen die de discussie over de hoogte van inschrijf en entreegelden moe worden.

"De autosport is nu eenmaal duur"en "dan sla je die wedstrijd toch over" zijn reacties van mensen die er echt niet langer dan drie seconden over na hebben gedacht. Doorberedenerend betekent dit dat je als deelnemer en toeschouwer alle onzin die je wordt toegeworpen door organisatoren moet slikken als zoete koek. Als niet meer kijken en niet meer deelnemen het devies is dan bevinden we ons met het oog op de toekomst op een hellend vlak.

Het lijkt mij volledig legitiem dat een man alhier een afweging maakt niet te gaan kijken met enkele van z'n kinderen omdat dit simpelweg te duur is geworden. Voor het zelfde bedrag meet je ze alle drie een volledig nieuwe garderobe aan, nietwaar. Mijn mening over de hoogte van het inschrijfgeld is inmiddels wel duidelijk. Te belachelijk voor woorden.

Gezien de organisatorische problemen uit het verleden en de voorwaarde waarop men denkt de BHV te moeten organiseren kan ik me zelfs voorstellen dat er gerede twijfel bestaat over de wenselijkheid van een eventuele volgende editie. Immers, deelnemers slaan wedstrijden die financieel niet passen met het grootste gemak over. Gelet op de tendens bestaat er dus een kans dat je volgend jaar een fantastisch maar peperduur evenement hebt waar geen hond aan de start staat.
gisissi

Berichtdoor gisissi » vr jun 23, 2006 13:55

Helemaal mee eens Berto, daarom stond ik bij de ELE niet op de lijst en sta ik er bij de BHV weer niet op.

Nergens om Niels maar dergelijke uitlatingen door organisatoren bevreemden me. Wat als het gros van de deelnemers een vergelijkbare houdingen aannemen t.a.v. jouw evenement? Of deze zien als sluitpost?
gisissi

Berichtdoor Werner » vr jun 23, 2006 14:05

Zou het niet mooi zijn om de rally in te korten tot zeg maar de huidige zaterdag, met 'de nacht van Achtmaal' als finale? Om dan op de overige proeven op een ander tijdstip in het jaar een op zichzelf staande rallysprint te organiseren.
Voordelen zijn er in de vorm van:
-Lagere inschrijfgelden, want een dag minder verzekering, minder proeven die moeten worden afgezet e.d.
-Minder uitvallers en spannender strijd door korter evenement.
-West-Brabantse teams die het rallysprint-kampioenschap rijden kunnen toch bij hun thuiswedstrijd de grote wedstrijd rijden.
-Deelnemers aan de rallysprint komen beter tot hun recht qua publiciteit enzo.
-Organisatorische lasten beter over het jaar verdeeld, ipv de piek die het geeft om 3 evenementen in 1 weekend te proppen.
-Een extra evenement voor de rallyfans en teams.

Ongetwijfeld zijn er ook nadelen, zoals 2 keer een publiciteitscampagne en 2 keer in de regio extra drukte op de wegen e.d (alhoewel niet meer dagen) toch het overwegen waard voor in de toekomst? Zal wel niet meteen het volgende jaar kunnen.
Werner

Berichtdoor Berto » vr jun 23, 2006 14:18

gisissi schreef:Tenenkrommend, de reactie van personen die de discussie over de hoogte van inschrijf en entreegelden moe worden.

"De autosport is nu eenmaal duur"en "dan sla je die wedstrijd toch over" zijn reacties van mensen die er echt niet langer dan drie seconden over na hebben gedacht.
Het lijkt mij volledig legitiem dat een man alhier een afweging maakt niet te gaan kijken met enkele van z'n kinderen omdat dit simpelweg te duur is geworden. Voor het zelfde bedrag meet je ze alle drie een volledig nieuwe garderobe aan, nietwaar..

1e: Jammer dan, hier is wel over nagedacht.Ik volg dit gezeur al zolang het in diverse topics voorkomt en heb er nog niet op gereageerd maar nu vond ik het tijd worden. Dus die drie seconden kloppen van geen kant. Kortom: een valselijke en ongegronde beschuldiging.
Bovendien staat er volgens mij onder: DIT IS MIJN MENING, wat een ieder daarmee doet moet hij/zij zelf weten.

2e: Het gezinnetje gaat wel naar een pretpark. En wat kost dat dan???
Ietsje meer kan ik je uit eigen ervaring vertellen, dus wederom een ongegrond relaas.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor Amazone » vr jun 23, 2006 14:29

gisissi schreef:Gezien de organisatorische problemen uit het verleden en de voorwaarde waarop men denkt de BHV te moeten organiseren kan ik me zelfs voorstellen dat er gerede twijfel bestaat over de wenselijkheid van een eventuele volgende editie. Immers, deelnemers slaan wedstrijden die financieel niet passen met het grootste gemak over. Gelet op de tendens bestaat er dus een kans dat je volgend jaar een fantastisch maar peperduur evenement hebt waar geen hond aan de start staat.

...de angst van iedere organisatie!!! Je wilt niet weten hoe opgelucht iedereen bij ons is als de geruchtenstroom aan het begin van het jaar op gang komt over de nieuwe ontwikkelingen van de rallyteams en de inschrijvingen weer binnenstromen.

Al heeft bij ons niet iedereen de auto al klaar...en kiest iedereen zijn eigen evenementen natuurlijk!

Ook de angst om niet opgenomen te worden in bepaalde kalenders is er natuurlijk altijd...

Maar zolang de BHV nog genoemd wordt als "één van de grote drie van de Lage Landen" ofzo denk ik niet dat ze zich zorgen hoeven te maken. Ben wel heel benieuwd naar de deelnemerslijst!
Amazone

Berichtdoor Berto » vr jun 23, 2006 14:31

gisissi schreef: Wat als het gros van de deelnemers een vergelijkbare houdingen aannemen t.a.v. jouw evenement? Of deze zien als sluitpost?

En als je als organisator niet anders kan?
En als je als deelnemer (financieel) niet anders kan?
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden