Golden Tulip Rally 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor bennie2000 » di mei 09, 2006 20:48

BP wil af van Nederlands (rally) gas

Uitgegeven: 9 mei 2006 13:56
Laatst gewijzigd: 9 mei 2006 13:58

ROTTERDAM - De Britse oliemaatschappij BP wil af van haar gasactiviteiten in Nederland. Het concern heeft dinsdag aangekondigd de gasgerelateerde bedrijfsonderdelen te verkopen. Hierbij hoort ook een zogenoemde piekgasinstallatie in Alkmaar.

In totaal werken bij het af te stoten onderdeel ongeveer 120 mensen, van wie 35 bij onderaannemers. BP verwacht dat de overdracht zonder gedwongen ontslagen plaatsvindt. Afhankelijk van het advies van de ondernemingsraad verwacht de oliemaatschappij dat de transactie voor het einde van het jaar kan zijn afgerond.

De productie bedroeg vorig jaar 1,8 miljoen kubieke meter per dag. BP heeft in Nederland 2300 werknemers die vooral actief zijn met de raffinage en marketing van brandstof en smeermiddelen.

misschien ook een reden, wie weet
bennie2000

Berichtdoor Erik de Wild » di mei 09, 2006 22:21

Ik kan me niet voorstellen dat er mensen blij zijn dat de rally verplaatst wordt. Het moet toch gewoon in/om Hellendoorn zijn?
Dit is echt het meest waardeloze nieuws wat ik afgelopen weken gehoord heb.
Ik hoop dat de organisatie nog een paar ideeen heeft on het allemaal te houden zoals het is. Gewoon 2 dagen Hellendoorn. 18/20 proeven pure rally.....alstublieft.
Erik de Wild

Berichtdoor Peer » wo mei 10, 2006 0:18

Berto schreef:Er is al wel eens parc ferme geweest in...(Arnhem of Apeldoorn?)
Dit was in verband met de hoofdsponsor van het evenement.
Parc ferme was op de parkeerplaats van een hotel aldaar.
Ik weet niet meer wanneer dat was, tis al long time ago.

1994
Peer

Berichtdoor official No. 27768 » wo mei 10, 2006 8:00

Het lijkt me bij een één daags evenement vrij lastig om helemaal naar Arnhem te rijden i.v.m. kostbare tijd maar ja je weet het nooit.
Ik wacht wel af, zal er als official in ieder geval zijn want het blijft toch een beetje mijn "achtertuin" rally :)
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor markdevries » wo mei 10, 2006 8:43

ik zeg een ding ik als GTR fan vind dat het evenement een tweedaags evenement zou moeten blijven is veel mooier en spectaculairder als er 20 proeven over 2 dagen worden verreden als dan 10 of 9 proeven over 1 dag, maar maak je niet druk als het een eendagsevenement word kom ik ook wel hoor :wink:

dwars gaan met een evo is zeer normaal :P, maar dwars gaan met een manta is leuker :lol:
markdevries

Berichtdoor HJD » wo mei 10, 2006 8:58

markdevries schreef:ik zeg een ding ik als GTR fan vind dat het evenement een tweedaags evenement zou moeten blijven is veel mooier en spectaculairder als er 20 proeven over 2 dagen worden verreden als dan 10 of 9 proeven over 1 dag, maar maak je niet druk als het een eendagsevenement word kom ik ook wel hoor :wink:

dwars gaan met een evo is zeer normaal :P, maar dwars gaan met een manta is leuker :lol:

Op één dag kunnen ze echt wel meer dan 10 proeven rijden hoor. Afgelopen jaren werden er al 14 tot 16 op de zaterdag gereden, en maar 4 op de vrijdag
HJD

Berichtdoor StevenK » wo mei 10, 2006 9:20

HJD schreef:Op één dag kunnen ze echt wel meer dan 10 proeven rijden hoor. Afgelopen jaren werden er al 14 tot 16 op de zaterdag gereden, en maar 4 op de vrijdag

Sterker nog: als je eerst de hele zaterdag rijdt en dan op zaterdagavond de vrijdagavondproeven, dan ben je er ook en heb je zelfs een ruime pauze om te eten enzo.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor HJD » wo mei 10, 2006 9:45

StevenK schreef:
HJD schreef:Op één dag kunnen ze echt wel meer dan 10 proeven rijden hoor. Afgelopen jaren werden er al 14 tot 16 op de zaterdag gereden, en maar 4 op de vrijdag

Sterker nog: als je eerst de hele zaterdag rijdt en dan op zaterdagavond de vrijdagavondproeven, dan ben je er ook en heb je zelfs een ruime pauze om te eten enzo.

Inderdaad! Daar heb je helemaal gelijk in. Zelfs in Almere doen ze al 14 proeven, en dat in zeven uur tijd.
HJD

Berichtdoor Berto » wo mei 10, 2006 12:19

Toch zou ik de charme van de vrijdagavond missen.
Hier kon je altijd de eerste klap uitdelen naar je concurrenten en werden de mannen van de jongens gescheiden, zoals dat zo mooi heet.

Zat je er op vrijdagavond niet bij, dan kreeg je de zaterdag een harde dobber.

Ik denk dat je dit niet hebt, als je de zaterdagavond erbij zou pakken, de meeste proeven zijn dan immers al gereden.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor StevenK » wo mei 10, 2006 12:25

Berto schreef:Toch zou ik de charme van de vrijdagavond missen.
Hier kon je altijd de eerste klap uitdelen naar je concurrenten en werden de mannen van de jongens gescheiden, zoals dat zo mooi heet.

Ik denk dat je dit niet hebt, als je de zaterdagavond erbij zou pakken, de meeste proeven zijn dan immers al gereden.

De Luttenberg als afsluitend publieksspectakel lijkt me toch wel gaaf !
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Campos » wo mei 10, 2006 12:40

Berto schreef:Toch zou ik de charme van de vrijdagavond missen.

Kwam het er juist niet vaak op neer dat op vrijdagavond de wedstrijd beslist werd en de zaterdag maar een -qua spanning in het klassement- saaie optocht was?

Of zeg ik nu hetzelfde, alleen op een negatievere toon :mrgreen:
Campos

Berichtdoor Jeroen » wo mei 10, 2006 12:48

StevenK schreef:De Luttenberg als afsluitend publieksspectakel lijkt me toch wel gaaf !
Nou, als het aan mij ligt niet hoor. Erg lastige proef vind ik. Zeker als het nat is! Als je dan al 10-12 uur zit te sturen, dan is ie erg tricky...
Jeroen

Berichtdoor johanschop » wo mei 10, 2006 12:56

ik vindt wel dat de nachtelijke proeven erin moeten blijven maakt me dan niet uit wanneer op vrijdag of op zaterdag.

Maar deze proeven zijn zeer uitdagend heb ik vorig jaar wel gemerkt :D
johanschop

Berichtdoor stefanjonas » wo mei 10, 2006 13:03

kijk, en dat zorgt dan weer voor leuke onverwachte dingen. Als mensen moe zijn, en dan nog de luttenbergring moeten rijden vraag je om problemen als je toch op je grens rijdt... (is soms best leuk om te zien, alleen erg jammer van materiaal, kosten en niet leuk bij letsel)
Dus alleen zaterdag kan ook mooi zijn, moeten het wel veel proeven worden, en ook proeven int donker....
stefanjonas

Berichtdoor Jeroen » wo mei 10, 2006 13:23

Als je het toch hebt over spectaculaire afsluitingen voor het publiek, dan gewoon zoiets als vroeger op de Harselaar in de tulpenrally in Barneveld(is een voorbeeld). Qua proef stelt het niks voor, maar het publiek smulde er van (ik ook destijds). En ook in de Euregio was een industrieterreinrundkursproef (mooi scrabblewoord) altijd erg goed bezocht en volgens mij zijn er nog wel meer...

Doe dan de Luttenberg maar ergens midden op de dag. Een rundkurs aan het begin of in het midden van de rally vind ik ook sowieso minder dan aan het einde...
Jeroen

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden