ondanks dat het KNAF gelukt is het sprintkampioenschap vakkundig de nek om te draaien.
Zou je dat uit kunnen / willen leggen?
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.SylviaBos schreef:ondanks dat het KNAF gelukt is het sprintkampioenschap vakkundig de nek om te draaien.
Zou je dat uit kunnen / willen leggen?
StevenK schreef:Het gevolg is dat het sprintkampioenschap al zijn charme heeft verloren, terwijl de opstart-klassen toch de cups blijken te zijn, die niet in de sprints, maar de rally's gereden worden.
StevenK schreef:Het enige bestaansrecht ontlenen sprints nu nog aan het behalen van een rallylicentie...
stefanjonas schreef:Dus als de toeschouwers moeten blijven, dan moet die entree niet te hoog, 10 euro is dan veel te veel (pa is teveel kwijt als ie meer dan 1 zoon heeft, of dat is meer dan een krat bier per persoon voor de vriendengroep die één keer int jaar een goedkoop uitje heeft)
stefanjonas schreef:Die mensen geven geen tien euro uit omdat het eerst gratis was, en als dat opeens veranderd naar tien euro snap ik best dat er mensen afhaken.
Dan zou bijv. mijn vader ook niet meer gaan kijken met mn jonge broertje.
stefanjonas schreef:Het was altijd zo dat rally een leuk goedkoop dagje topsport, spektakel en mooie auto's kijken was. Als die prijs veranderd naar tien euro, dan kun je dat goedkoop wegstrepen.
Jeroen schreef:Altijd leuk om dit soort topics te lezen als je na anderhalf jaar er tussen uit geweest te zijn, op het punt staat de rallysport weer op te pakken. Maar goed, toch maar even mijn visie...
Ik denk dat je als organisatie de tering naar de nering moet blijven zetten en als er minder geld binnenkomt of als er een probleem is met vergunningen, bemanning van de proeven etc., dan maar een compactere rally waarbij je een keer vaker over de proef moet. Rundkursje extra met wat entreegeld (laag, paar euro of zo, maar dan niet alleen naar binnen, maar ook een tasje met een startlijst en een kaartje van die specifieke proef en een goede routebeschrijving naar andere betaalde publiekspunten en wat advertentiemateriaal, etc.). Kan er trouwens niet wat meer bloot rond de rally? Het spreekwoord luidt nou eenmaal: "zonder tiet verkoopt het niet!".Ikzelf heb helemaal geen bezwaar tegen compacte eendaagse rally´s waarbij je 3x over de zelfde proef moet. Als dat voor een schappelijk inschrijfgeld kan en een tevreden organisatie, tevreden publiek en tevreden sponsors, wie ben ik dan om daar niet happy van te worden!
Werner schreef:Daarom vind ik als toeschouwer de rally van Hulst ook een erg mooie. Jammer dat'ie zo ver weg is.
Daarom is het jammer dat in Zeeuws Vlaanderen vorig jaar lang niet iedereen wist dat hij gereden werd. Bron:vriend van me wiens ouders en een hoop vrienden van hem in Terneuzen e.o. wonen. Volgens mij is de rally in Hulst veruit het meest spectaculaire wat er in die omgeving gebeurt....
Wolter schreef:Werner schreef:Daarom vind ik als toeschouwer de rally van Hulst ook een erg mooie. Jammer dat'ie zo ver weg is.
Daarom is het jammer dat in Zeeuws Vlaanderen vorig jaar lang niet iedereen wist dat hij gereden werd. Bron:vriend van me wiens ouders en een hoop vrienden van hem in Terneuzen e.o. wonen. Volgens mij is de rally in Hulst veruit het meest spectaculaire wat er in die omgeving gebeurt....
Inderdaad; Vaak weet de regionale bevolking (op de aanwonenden van de KP's na) niet dat er een rally verreden wordt. Dat mag van mij door middel van de regionale kranten, tv stations en radiozenders verbeterd worden. Eventueel posters in bushokjes en op middelbare scholen ophangen.
Daarnaast nog het programma Rally Report. Als er een perfect programma over dé sport op tv is zal dit ook de niet-100%hardcore-rallyfans kunnen interesseren. En dan doel ik op overbodige voorgelezen columns, vreemde geluidsfragmenten, maar vooral uitleg wat een rally is (als ik voetbal ga kijken wordt toch nooit uitgelegd dat het op een grasveld met een ronde bal gespeeld wordt !?). Met deze uitleg maak je naar mijn idee de sport, of in iedere geval de kijker, belachelijk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten