Ja, volgens mij ook. Om zo te kijken of er nog on effenheden op de KP zijn en of er gestart kan worden.
Met vriendelijke groet,
Gert Veurink
Ommen
Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
gertveurink schreef:Ja, volgens mij ook. Om zo te kijken of er nog on effenheden op de KP zijn en of er gestart kan worden.
Met vriendelijke groet,
Gert Veurink
Ommen
Brabo schreef:de 0 auto mag niet op volle wedstrijdsnelheid rijden, dus kan de bestuurder best wel eens in zijn achteruitkijkspiegel kijken en zal de bestuurder ten alle tijden op moeten letten of hij/zij de nr 1 niet hinderd
en sportief gezien zal de 0 auto dus altijd zijn / haar spiegels in de gaten houden
StevenK schreef:Brabo schreef:
en sportief gezien zal de 0 auto dus altijd zijn / haar spiegels in de gaten houden
Daar heb je helemaal gelijk in.
GeertN schreef:Kan iemand in dit forum mij nu eens precies uitleggen wat de functie van de O-auto is?
Hein schreef:GeertN schreef:Kan iemand in dit forum mij nu eens precies uitleggen wat de functie van de O-auto is?
Gert, het staat er al een paar keer.
De 0-auto is de eerste auto die op wedstrijdsnelheid doorkomt, maar niet meetelt in de klassementen. Daarbij voert de 0 een zwaailicht en een sirene om het publiek te waarschuwen.
Volgens mij heeft de 0 meer een waarschuwende functie dan een veiligheidsfunctie. Voor de veiligheid zijn de 00 en de 000 auto's. Daarnaast kan de organisatie ook nog eens X-auto's en 5 min auto's in zetten. Zo raakt het publiek steeds meer aan de snelheid van de auto's gewend.
henk schreef:Hein schreef:GeertN schreef:Kan iemand in dit forum mij nu eens precies uitleggen wat de functie van de O-auto is?
Gert, het staat er al een paar keer.
De 0-auto is de eerste auto die op wedstrijdsnelheid doorkomt, maar niet meetelt in de klassementen. Daarbij voert de 0 een zwaailicht en een sirene om het publiek te waarschuwen.
Volgens mij heeft de 0 meer een waarschuwende functie dan een veiligheidsfunctie. Voor de veiligheid zijn de 00 en de 000 auto's. Daarnaast kan de organisatie ook nog eens X-auto's en 5 min auto's in zetten. Zo raakt het publiek steeds meer aan de snelheid van de auto's gewend.
hmm dan is de sirene al een tijdje kapot dan?
heb hem al een poos niet gehoord.
GeertN schreef:Ik zal de functie van de 0-auto omschrijven.
De 0-auto rijdt in dienst van de organisatie op snelheid over de klassementsproef, om de omstandigheden voor de eerste deelnemer (bijvoorbeeld: STOF) hetzelfde te laten zijn als voor de tweede deelnemer. De zwaailichten en sirene zijn alleen maar om het publiek er op te wijzen dat dit de eerste auto op snelheid is. Hij is er dus niet meer om dingen te laten veranderen of om er naar te kijken of er wel gestart kan worden.
stefanjonas schreef:eindelijk een duidelijk antwoord.
et is dus gewoon van belang dat de nul auto snel genoeg is om de nummer 1 ten allen tijde voor te blijven. Of dat met een colt lukt is maar de vraag, anders misschien een snellere auto zou een oplossing zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten