Een snellere 0 auto ??? Ja of nee

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor gertveurink » ma mei 01, 2006 19:58

Ja, volgens mij ook. Om zo te kijken of er nog on effenheden op de KP zijn en of er gestart kan worden.

Met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor Franky » ma mei 01, 2006 20:08

gertveurink schreef:Ja, volgens mij ook. Om zo te kijken of er nog on effenheden op de KP zijn en of er gestart kan worden.

Met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen

daar is de 000 voor niet de 0

de 0 is de eerst auto op snelheid en mag niet stoppen
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor gertveurink » ma mei 01, 2006 20:10

daar heb je gelijk in.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Een snellere 0 auto?? ja of nee

Berichtdoor cvgn » ma mei 01, 2006 20:12

Het beste zou zijn dat de 0 rijder geen belangen heeft in het wedstrijdgebeuren. Vorig jaar bij de BHV reed een Belgische rallyrijder als 0 rijder, die had geen belangenverstrengeling met andere deelnemers. Is heel het probleem opgelost.

Een colt daarentegen is niet snel genoeg om de top 5 voor te blijven en al zeker niet op een rondkoers. Daarom zou de Knaf er beter aan doen om uit te kijken naar een snellere auto bijvoorbeeld de BMW van Jan Nijhof.

Hopelijk gaat aanstaand weekend in Hulst alles goed.

groeten uit Roosendaal.
CVGN
cvgn

Berichtdoor gertveurink » ma mei 01, 2006 20:15

Een colt is wel snel genoeg op de KP's waar je maar 1 ''ronde'' rijdt, op een rondkoers is hij eigenlijk te langzaam.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor StevenK » ma mei 01, 2006 20:58

Brabo schreef:de 0 auto mag niet op volle wedstrijdsnelheid rijden, dus kan de bestuurder best wel eens in zijn achteruitkijkspiegel kijken en zal de bestuurder ten alle tijden op moeten letten of hij/zij de nr 1 niet hinderd

Eddie, de 0 rijdt juist wel op wedstrijdsnelheid.
en sportief gezien zal de 0 auto dus altijd zijn / haar spiegels in de gaten houden

Daar heb je helemaal gelijk in.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor GeertN » ma mei 01, 2006 21:06

Kan iemand in dit forum mij nu eens precies uitleggen wat de functie van de O-auto is?
GeertN

Berichtdoor Hein » ma mei 01, 2006 21:06

StevenK schreef:
Brabo schreef:
en sportief gezien zal de 0 auto dus altijd zijn / haar spiegels in de gaten houden

Daar heb je helemaal gelijk in.

Heb alleen het idee dat, om welke reden dan ook, dit niet altijd gebeurt. Fouten maken is menselijk. Dus het kan altijd een keer voorkomen dat de 1 opgehouden word. Maar drie keer in één seizoen vind ik een beetje teveel van het goede. Heb nog de beelden van Theo vd Berg op mijn netvlies staan uit Hulst vorig jaar. Die drukte de Subaru van frustratie bijna in de achterklep bij Gert.

En daarom vind ik deze discussie zeer interessant.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Hein » ma mei 01, 2006 21:10

GeertN schreef:Kan iemand in dit forum mij nu eens precies uitleggen wat de functie van de O-auto is?

Gert, het staat er al een paar keer.

De 0-auto is de eerste auto die op wedstrijdsnelheid doorkomt, maar niet meetelt in de klassementen. Daarbij voert de 0 een zwaailicht en een sirene om het publiek te waarschuwen.

Volgens mij heeft de 0 meer een waarschuwende functie dan een veiligheidsfunctie. Voor de veiligheid zijn de 00 en de 000 auto's. Daarnaast kan de organisatie ook nog eens X-auto's en 5 min auto's in zetten. Zo raakt het publiek steeds meer aan de snelheid van de auto's gewend.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor henk » ma mei 01, 2006 21:19

Hein schreef:
GeertN schreef:Kan iemand in dit forum mij nu eens precies uitleggen wat de functie van de O-auto is?

De 0-auto is de eerste auto die op wedstrijdsnelheid doorkomt, maar niet meetelt in de klassementen. Daarbij voert de 0 een zwaailicht en een sirene om het publiek te waarschuwen.

Volgens mij heeft de 0 meer een waarschuwende functie dan een veiligheidsfunctie. Voor de veiligheid zijn de 00 en de 000 auto's. Daarnaast kan de organisatie ook nog eens X-auto's en 5 min auto's in zetten. Zo raakt het publiek steeds meer aan de snelheid van de auto's gewend.

hmm dan is de sirene al een tijdje kapot dan?
heb hem al een poos niet gehoord.
henk

Berichtdoor donnie » ma mei 01, 2006 21:22

henk schreef:
Hein schreef:

hmm dan is de sirene al een tijdje kapot dan?
heb hem al een poos niet gehoord.

je was me net een slag voor, moest me eerst nog registreren.
Heb me daar de laatste twee rally's waar ik geweest ben ook al over verbaasd. Dacht dat het namelijk verplicht was.

Verder: Ja een snellere 0 zou wel aan te raden zijn. Komt de laatste tijd iets te vaak voor dat de 0 in de weg rijdt.
donnie

Berichtdoor GeertN » ma mei 01, 2006 21:26

Ik zal de functie van de 0-auto omschrijven.
De 0-auto rijdt in dienst van de organisatie op snelheid over de klassementsproef, om de omstandigheden voor de eerste deelnemer (bijvoorbeeld: STOF) hetzelfde te laten zijn als voor de tweede deelnemer. De zwaailichten en sirene zijn alleen maar om het publiek er op te wijzen dat dit de eerste auto op snelheid is. Hij is er dus niet meer om dingen te laten veranderen of om er naar te kijken of er wel gestart kan worden.
GeertN

Berichtdoor henk » ma mei 01, 2006 21:31

GeertN schreef:Ik zal de functie van de 0-auto omschrijven.
De 0-auto rijdt in dienst van de organisatie op snelheid over de klassementsproef, om de omstandigheden voor de eerste deelnemer (bijvoorbeeld: STOF) hetzelfde te laten zijn als voor de tweede deelnemer. De zwaailichten en sirene zijn alleen maar om het publiek er op te wijzen dat dit de eerste auto op snelheid is. Hij is er dus niet meer om dingen te laten veranderen of om er naar te kijken of er wel gestart kan worden.

dat gaat idd lastig als de 1ste deelnemer al na een paar minuten start!!
henk

Berichtdoor stefanjonas » ma mei 01, 2006 21:36

eindelijk een duidelijk antwoord.
et is dus gewoon van belang dat de nul auto snel genoeg is om de nummer 1 ten allen tijde voor te blijven. Of dat met een colt lukt is maar de vraag, anders misschien een snellere auto zou een oplossing zijn.

de nummer 1 langer laten wachten is geen oplossing, omdat er dan weer een gat ontstaat tussen de 0 en de 1, en dus weer meer mogelijkheid op veranderende omstandigheden. (ook voor veiligheid niet goed)

groetn, Stefan
stefanjonas

Berichtdoor StevenK » ma mei 01, 2006 21:48

stefanjonas schreef:eindelijk een duidelijk antwoord.
et is dus gewoon van belang dat de nul auto snel genoeg is om de nummer 1 ten allen tijde voor te blijven. Of dat met een colt lukt is maar de vraag, anders misschien een snellere auto zou een oplossing zijn.

Het probleem ontstaat niet omdat de 0 te langzaam is, maar omdat 'ie op een rondkoers in de weg rijdt. Maar zoals je bij RR hebt kunnen zien is het veel lastiger wanneer er een iets langzamere deelnemer voor je rijdt, dan wanneer er een veel langzamere voor je rijdt.
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden