LG Almere 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Holkers » ma apr 10, 2006 11:36

kraats schreef:Schijnbaar heeft men niet in de gaten dat wanneer er schade gereden wordt dit een aanslag doet op de budgetten en tijd van een aantal teams waardoor er minder ingeschreven kan worden.

Ja, dat kan ik begrijpen, maar even plat gezegd; Dan moeten ze maar geen schade rijden (en zo zwart/wit moet ik het ook niet zien) en daar kan ik/wij ze niet bij helpen
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor Biturbo » ma apr 10, 2006 11:48

Oh wat zijn we weer blij geweest met de rally.

Weijs, Bolderheij en nog vele andere afgevoerd zien worden met forse schade; jippie :D

Dom gelul allemaal. Theo; doe je best met quoten....
Hoe kan een rallyfan ooit blij worden van een crash. Los van het team gezien; ze komen immers niet meer voorbij in deze rally

Dus als we melden dat het een top rally was word er gelijk negatief gedacht door sommigen. Het weer was TOP, het onverhard was TOP, deelnemers TOP, moeten we het dan zo uit gaan leggen?

PS

Verkrijgbaarheid info paketten was SUPER!! Op donderdag al af kunnen halen mag meer voorkomen!!
Biturbo

Berichtdoor Berto » ma apr 10, 2006 11:50

Als 0 hoef je niet op volle snelheid te rijden en je moet zelfs stoppen volgens mij als de proef niet veilig is.

Ik heb met Götz vorig jaar als 0 gereden bij de ZZR en we hadden nr 1 vrij vlot achter ons zitten, waarna we keurig helemaal in de berm zijn gaan staan om te wachten tot hij er langs was.

De proeven daarna hebben we aangegeven nog een minuut eerder te willen starten dan nr 1 en dat werkte.

Zo hoort de nul het volgens mij ook te doen, het is een stukje eigen inzicht om startnummer 1 niet te hinderen en dit kun je prima met de officials bij de start overleggen, deze mensen weten heel goed wat er loos is en hoe het spelletje werkt.
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto

Berichtdoor official No. 27768 » ma apr 10, 2006 11:51

Biturbo schreef: Het weer was TOP, het onverhard was TOP, deelnemers TOP

en het publiek en organisatie was ook TOP!
Overstuur door overstuur,.....zelden!
http://WWW.RAC-TWENTE.NL
official No. 27768

Berichtdoor Jan » ma apr 10, 2006 11:52

Biturbo schreef:Oh wat zijn we weer blij geweest met de rally.

Weijs, Bolderheij en nog vele andere afgevoerd zien worden met forse schade; jippie :D

Dom gelul allemaal. Theo; doe je best met quoten....
Hoe kan een rallyfan ooit blij worden van een crash. Los van het team gezien; ze komen immers niet meer voorbij in deze rally

Dus als we melden dat het een top rally was word er gelijk negatief gedacht door sommigen. Het weer was TOP, het onverhard was TOP, deelnemers TOP, moeten we het dan zo uit gaan leggen?

Verkrijgbaarheid info paketten was SUPER!! Op donderdag al af kunnen halen mag meer voorkomen!!

Precies, zo dacht ik er ook over :!:
Jan

Re: De 0 wagen!

Berichtdoor David Westenbrink » ma apr 10, 2006 11:52

kraats schreef:Dit wordt benadrukt wanneer kinderlijk dom gejuich wordt gehoord bij het crashen van een deelnemer, door mensen die zich Rallyfan noemen.......

Ik hoor iedereen al ik koor roepen 'ohhh wat zonde van die mooie wagen'...

Maar er is inderdaad erg veel schade gereden, maar als ik zo de actiefoto's zie reed iedereen ook niet echt zuinig.

Ruig onverhard kan leuk zijn voor publiek, maar zo'n asociaal diepe kuil waar iedereen door heen MOET mèt schadegarantie... hier heeft de organisatie ook een rol in.
David Westenbrink

Berichtdoor kraats » ma apr 10, 2006 11:54

Ik denk dat je mij niet moet vergelijken met een aantal aagegeven rallyfans door jou. Ik ben een echte rallyfan en ik weet toch wel cker en dat weet iedereen denk ik wel, dat als er geen fans zijn er niet gereden word. Dus hou dat kinderlijke grootpraat van jou maar eens voor je en hang zelf niet de wise guy uit. Als jij eens je ogen open doet heb ik niet gezegd dat er een EVO moet komen als 0 wagen maar een andere in het algemeen! En de rallyfans als kleuters bestempelen lijkt me ook niet juist door jouw reactie ga ik nu wel twijfelen of jij wel een persoon bent die van de rallysport houd. Om over je verstand nog maar te zwijgen. Ik ben een man van 33 die hart heeft voor de rallysport en geen kleuter. En als je niet eens de moeite neemt om het juist te lezen dat heb je toch echt een tekortkoming. Laat ieder zijn eigen mening geven en reageer dan zelf niet als een klein kind door zo te reageren!!!!!!

:shock: Lezen blijft moeilijk, he?
Wat een emotie toch. Als je goed leest maak ik je nergens uit voor een kleuter en ook niet voor iemand die geen hart heeft voor de sport. Ik zeg alleen dat jij ze blij maakt. Ik vergelijk je met niemand. Rustig maar, blijven ademen, he? :lol: . Hetgeen ik schrijf zijn feiten en geen kinderlijke grootspraak. Maar jij mag dat best vinden, hoor! helemaal geen moeite mee. Jij mag ook best twijfelen aan hetgeen ik met de sport heb, hoop dat iedereen dat gaat doen, wordt 't een stuk rustiger van, voor mij. Maakt mij ook niet zoveel uit welke auto de "0" zou moeten rijden maar voor niks gaat de zon op, maar daar las je even overheen, denk ik. Alleen dat was de essentie van mijn opmerking richting jou. De rest in was in het algemeen.
lees het nog maar een keer. :lol:
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor kraats » ma apr 10, 2006 11:57

David Westenbrink schreef:
kraats schreef:
Ruig onverhard kan leuk zijn voor publiek, maar zo'n asociaal diepe kuil waar iedereen door heen MOET mèt schadegarantie... hier heeft de organisatie ook een rol in.

Nee, je kon er ook omheen. Getuige onze "schade".
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor Paul » ma apr 10, 2006 12:00

David Westenbrink schreef:
kraats schreef:Dit wordt benadrukt wanneer kinderlijk dom gejuich wordt gehoord bij het crashen van een deelnemer, door mensen die zich Rallyfan noemen.......

Ik hoor iedereen al ik koor roepen 'ohhh wat zonde van die mooie wagen'...

Maar er is inderdaad erg veel schade gereden, maar als ik zo de actiefoto's zie reed iedereen ook niet echt zuinig.

Ik neem aan dat je de kuil bij het invoegpunt bij start van KP Poort bedoeld.
Er waren best wel een aantal rijders die OM de kuil heen reden en zo a) schade wisten te voorkomen, en b) volgens mij sneller waren.
Ik heb inderdaad menig bumper (en misschien wel meer) zien sneuvelen.
Paul

Berichtdoor Campos » ma apr 10, 2006 12:01

Holkers schreef:
kraats schreef:
Ik wil nog wel even in het algemeen aangeven dat het grote aantal schades dat gereden is, en die veelal gerelateerd worden aan "een geslaagde rally" voor het publiek, door alle deelnemende teams anders worden ontvangen. En straks loopt datzelfde publiek te zeiken over de kortere startlijsten die weer ontstaan door de, door de toeschouwers zogenoemde geslaagde rally. Dit wordt benadrukt wanneer kinderlijk dom gejuich wordt gehoord bij het crashen van een deelnemer, door mensen die zich Rallyfan noemen.......

En dat slaat ook de plank volkomen mis. De juichende mensen zijn niet diegenen die hier op het forum rondhangen en 'echte rallyfans' zijn zoals je aangaf. Maar wat kan het publiek eraan doen als een rijder eraf gaat? Ajax kan zijn publiek er toch niet van gaan beschuldigen dat ze nu 5de staan in de competitie? Ik vond het ook een geslaagd evenement met veel uitvallers, maar daar kan ik niets aan doen (heb nog een gele megane uit het zand helpen drukken :)

Precies, het was als publiek zijnde gewoon een erg mooi en spectaculair evenement met voor Nederlandse begrippen bijna unieke omstandigheden/proeven. Ik denk dat daar ook de oorzaak van het vele schaderijden in zit.

En Deen zat aardig vast, het leek wel Dakar! In het doucheputje ligt nu nog een kilo Almeerderzand van het graven en duwen :mrgreen:
Campos

Berichtdoor Pierre Brouwer » ma apr 10, 2006 12:35

Wij hebben ook een leuke rally gehad met de Volvo. Weer was perfect en de proeven waren leuk.

Na de 1ste 2 proeven stonden we 20 seconden voor op nr.2 Wijdeven.
Kp 3 verloren we een halve minuut door een lekke band.
Tot aan Kp 10 maakten we weer een minuut goed.
Doordat onze grootste concurrent (Wijdeven) uitviel konden we relatief simpel naar de overwinning rijden ,maar bleven aanvallen , en uiteindelijk werd dat op kp 11 noodlotting....door een aanvaring met een vluchtheuvel brak de rechterdraagarm af en moesten we opgeven :x
Pierre Brouwer

Berichtdoor gisissi » ma apr 10, 2006 12:38

De verantwoording voor het willens en wetens nemen van risico's ligt primair bij de deelnemers. Toch ben ik van mening dat ook de organisatie hierin een rol speelt. Het samenstellen van een routeboek hoeft m.i. niet een opéén stapeling zijn van situaties waarvan je redelijkerwijs mag aannemen dat ze garant staan voor brokken. Aan de gedachte dat dit tot doelstelling is verheven door de organisatie aldaar kan ik mij niet geheel onttrekken. In het belang van de sport en die van het aantal deelnemers dat je ook graag zilt zien langskomen op de laatste proeven kan ik mij voorstellen dat je tot andere afwegingen komt.

Voor alle duidelijkheid, ik heb genoten van onze passages op Almeerderzand. Prachtige proef, erg uitdagend maar ook bijzonder slecht. Bovendien, niemand van de organisatie heeft mij verplicht met een x snelheid het onverhard te nemen. Gevolg van onze toch niet overdreven aggressieve start is een waslijst aan problemen. Gebroken aandrijfas en baksteun, afgebroken uitlaat-ophanging en bumperbevestiging en de nodige plaatschade.

Hulst, we have a problem...... :wink:
gisissi

Berichtdoor mmrizio » ma apr 10, 2006 13:07

Ik wil 'm toch nog even naar boven halen want ik snap er niets van...

kraats schreef:Ik wil nog wel even in het algemeen aangeven dat het grote aantal schades dat gereden is, en die veelal gerelateerd worden aan "een geslaagde rally" voor het publiek, door alle deelnemende teams anders worden ontvangen. En straks loopt datzelfde publiek te zeiken over de kortere startlijsten die weer ontstaan door de, door de toeschouwers zogenoemde geslaagde rally.

Theo, wat bedoel je hier nu mee? Uiteraard is het zonde als er veel schade wordt gereden, maar wat kan het publiek hier aan doen? Ik heb deelnemers horen zeggen dat het onverhard op het eind erg slecht was, maar je geeft zelf elders aan dat je ook om de problemen heen kon. Er waren veel uitvallers maar er zijn er ook een boel aan de finish gekomen.

Ik vond het een prachtig evenement, met voor het publiek erg mooie proeven en schitterend driftwerk waarin de piloten hun wagenbeheersing konden demonstreren.

Maurice
Laatst bijgewerkt door mmrizio op ma apr 10, 2006 13:09, in totaal 1 keer bewerkt.
mmrizio

Berichtdoor Peer » ma apr 10, 2006 13:08

Ben ik de enige die dit aan zag komen???

Ik kan me herinneren dat we aantal jaren geleden in 8x om aan de deelnemers tegemoet te komen die altijd om meer onverhard vragen een proef "8x zand" ontworpen hadden.

Het resultaat was precies hetzelfde, veel schade. Algemene reactie van de deelnemers, leuk voor 1 keer, maar doe volgend jaar maar weer gewoon.
Peer

Berichtdoor mmrizio » ma apr 10, 2006 13:13

Peer schreef:Ben ik de enige die dit aan zag komen???

Ik kan me herinneren dat we aantal jaren geleden in 8x om aan de deelnemers tegemoet te komen die altijd om meer onverhard vragen een proef "8x zand" ontworpen hadden.

Het resultaat was precies hetzelfde, veel schade. Algemene reactie van de deelnemers, leuk voor 1 keer, maar doe volgend jaar maar weer gewoon.

Maar waar lag de schade aan? Aan te veel risico nemen op een ondergrond waar de rijders weinig ervaring op hebben of aan het kapot rijden van materieel op een ondergrond die niet geschikt was voor een rally?

In het eerste geval heb ik daar wel een (botte) mening over....

Maurice
mmrizio

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden