LG Almere 2006

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor StevenK » za apr 08, 2006 15:00

Niels van de Poll schreef:10e J. Faes, dat is best netjes...

Vind je ? Gezien wie er verder in de N4 rijden had ik er toch wel wat meer van verwacht. Met de VI was hij de laatste tijd over het algemeen voor in het veld te vinden.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor antoine » za apr 08, 2006 15:06

Ik denk dat hij deze wedstrijd als test gebruikt. Ik denk nl dat de auto pas erg laat klaar was. :wink:
Afbeelding
antoine

Berichtdoor StevenK » za apr 08, 2006 15:44

antoine schreef:Ik denk dat hij deze wedstrijd als test gebruikt.

Lijkt mij ook. Geldt overigens ook voor Van Eerd.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Niels van de Poll » za apr 08, 2006 16:02

Het doel is heel houden en uitrijden!, dat vertelde hij vorige week tegen mij!
Niels van de Poll

Berichtdoor pedduhwick » za apr 08, 2006 16:41

Niels van de Poll schreef:

zijn er al foto's online :lol: :lol: misschien iets te vroeg hoor maar je weet maar nooit :P
pedduhwick

Berichtdoor StevenK » za apr 08, 2006 16:43

pedduhwick schreef:
Niels van de Poll schreef:

zijn er al foto's online :lol: :lol: misschien iets te vroeg hoor maar je weet maar nooit :P

Ja, op autosportief.nl
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Gladiator » za apr 08, 2006 17:32

De Rallysprint was weer geslaagd :) 8)

1e keer naar LG Almere was top!

genoeg ongelukken gebeurd waren spannende plekken!

Stond alseerst bij viaduct bij een bruggetje ergens, daar ging er 1 de berm/sloot in nog proberen er uit te halen maar tevergeefs. :oops:

Daarna bij een bocht met ronde betonnen palen iets heb ik er 2 tegen aan zien gaan jammer, maar wel spectaculair :wink: was er erg glad, modder+regen is glad :lol:

1e rond was rond 2/3e van de auto's gestopt wegens de ongelukken(auto's moesten weggehaald worden)

2e ronde had ik de landrovers nog niet gezien, zegt een marshall nee dit was de laatste auto (De supersnelle Subaru Impreza en een kalosje)

dus liep weg ff bakkie koffie en broodje halen, komt opeens de landrover wel, stond niet bij de mooie bocht meer.
dus van een afstand raggen overal doorheen paar driften 1 tussen de betonnen palen door crost gewoon verder :P was erg mooi
helaas kan ik morgen niet naar de rally :(

Maar kijk al uit naar de volgende Rally :wink: :)
Gladiator

Berichtdoor Super 1600 » za apr 08, 2006 19:54

Gelukkig droog en niet et koud maar best winderig op een zo goed als onbebouwd industrieterrein!!!
Aardige overwinning van Bijvelds, maar het echte werk is morgen en ik denk dat het een zwaar kluif zal worden voor hem. En dan zal het vooral van Eerd zijn die hem tegenstand biedt, denk ik. Vandaag zag het er bij van Eerd goed uit vond ik. Wel even wennen aan de auto van Garvelink, maar blij dat hij weer rijdt! Voor van Limpt, van de Mee en Janssen zat het inderdaad niet mee. Ook netjes dat Verkooijen de groep N wint al schat ik dat hij er morgen niet aan te pas komt. Faes was duidelijk nog erg voorzichtig, maar het waren niet voor niets de eerste kilometers.
Wel een enorme verrassing was Kaur. Met een mooie auto zet hij kanontijden neer. Daar zie ik Piepers en Otten morgen nog een zware dobber aan hebben!
Super 1600

Berichtdoor MartijnS » za apr 08, 2006 20:14

Van Eldik ging ook erg hard! Zal morgen zeer spannend worden om de top 3 denk ik :)

Nijhof was top!! Gave auto, schitterend geluid en goed dwars 8)

Afbeelding
Martijn Schouten
MartijnS

Berichtdoor Biturbo » za apr 08, 2006 20:51

Top dagje!!!!

Wat een zwaar leven deze tijd voor de rwd liefhebbers... :wink:

Het beloofd allemaal nog wat voor morgen, kan niet wachten...

Is dat trouwens normaal dat Bijvelds geen shampagne heeft gekregen?

Moree werd als eerste gehuldigd (onder het mom van ïngeschreven in het sprintkampioenschap) met champagne en daarna pas Bijvelds kort op het podium zonder champagne, enz. Ik vond het zelf een beetje raar overkomen maar kom niet zo vaak bij dit soort podiums.
Biturbo

Berichtdoor ExTaxi » za apr 08, 2006 20:56

Prima dagje zo geweest! Op KP1 was het ff schrikken. Eerst Van Limpt een behoorlijke harde klapper op een betonnen paal (rijder en navi ter controle naar het ziekenhuis), dan de berichten dat Van Merkensteijn de sloot in is gegaan (viel achteraf reuze mee), Garvelink in de greppel en daarna Van der Mee op diezelfde betonnen paal (ook beiden afgevoerd ter controle).

Gelukkig was het droog!! Daar hebben we heel veel mazzel me gehad. En de regen die er vanmorgen viel was ook ERG welkom anders was de proef op Poort echt TE stoffig geweest. De laatste doorgang was nog niet half was het vorige week was, maar toen was het eigenlijk al wat te veel zandhappen.

KP 4 was ik vroeg aanwezig, te vroeg, want ik kon niet eens parkeren voor aan de weg. Dus maar verder doorgereden en bovenaan bij de haven geparkeerd en de proef eens van die kant bekeken. Leuk! Paar mooie bochten en de grote ruimte bocht bovenaan de dijk.
Nijhof spinde daar nog en er kwamen 2 rijders vast te zitten in de modder.
Als eerste Jarno van Haren die naast de proef kwam en vol in z'n achteruit er probeerde weer uit te komen, maar iets te ver reed waardoor hij recht de modder weer in reed. Toen ik ze zag ploeteren dacht ik "als ik ga helpen, dan ben ik roet en roet zwart van de modder natuurlijk" en met mijn goeie winterjas aan vond ik dat niet zó'n strak plan. Maar goed.....toch maar helpen duwen en met succes! Ze konden weer verder, ik een vieze jas :cry:

De volgende was Hans Rijks die zijn Corsa ook in de blubber parkeerde. Maar weer er heen gerend en de Corsa uit zijn benarde positie bevrijd. Toch wel gaaf dat je die mannen van dienst kunt zijn. Heb zo al heel wat keren kunnen helpen een auto weer op het rechte pad te brengen. (met soms flinke pijn in je rug de volgende dag van het krachtzetten).

Laatste KP was ik van plan mijn auto even te gaan verzetten naar de andere kant van de proef, maar ben meteen doorgereden naar Poort weer en was precies op tijd! Mazzeltje. Gekeken bij de bocht bij de start, flink mul!

Daarna nog even naar de finish gereden in het centrum. Vind ik een iet wat mindere lokatie, maar goed......ik heb het gevonden. Daar nog wat plaatjes geschoten en toen was dag 1 voorbij! Op naar morgen!

ExTaxi - Dick Groen
ExTaxi

Berichtdoor Amazone » za apr 08, 2006 21:30

Gaaf verhaal Dick!!! En dat tussen het jaswassen door! :wink:

Gelukkig mag ik er morgen ook live bij zijn.

Wat heet!!! Errug live zelfs....maar dat verhaal volgt nog!!! 8) :wink:
Amazone

Berichtdoor gschutten » za apr 08, 2006 21:39

ExTaxi schreef:Nijhof spinde daar nog en er kwamen 2 rijders vast te zitten in de modder.
Als eerste Jarno van Haren die naast de proef kwam en vol in z'n achteruit er probeerde weer uit te komen, maar iets te ver reed waardoor hij recht de modder weer in reed. Toen ik ze zag ploeteren dacht ik "als ik ga helpen, dan ben ik roet en roet zwart van de modder natuurlijk" en met mijn goeie winterjas aan vond ik dat niet zó'n strak plan. Maar goed.....toch maar helpen duwen en met succes! Ze konden weer verder, ik een vieze jas :cry:

Hee leuk om te lezen dat jij daar stond te fotograveren. Ik stond zelf iets verder op, samen met twee kameraden, die ook geholpen hebben om Jarno van Haren, er uit te krijgen (die daarna ook vol onder de modder terug kwamen :wink: ). Ik kon zelf niet helpen, want anders was ik mijn videocamera kwijt geraakt!

Groet'n Gertjan
Going forward and backward like hell!!!
Last rally: Lausitz Rallye - www.gsautosport.nl - Next rally: Euregio Rally
gschutten

Berichtdoor ExTaxi » za apr 08, 2006 22:00

gschutten schreef:Ik kon zelf niet helpen, want anders was ik mijn videocamera kwijt geraakt!

dat is ook het linke ik moest mijn camera ook even neerleggen op een afstandje. Maar goed, daar kon geen ander publiek komen. Heb al 1 keer gehad (vorig jaar bij de Vechtdal) dat ik mijn camera in de berm in het hoge gras neer had gelegd om een auto uit de struiken te duwen en ik na afloop op zoek moest naar mijn camera :oops:
Dat doe ik dus niet weer.
ExTaxi

Berichtdoor John » za apr 08, 2006 22:27

Biturbo schreef:Top dagje!!!!

Wat een zwaar leven deze tijd voor de rwd liefhebbers... :wink:

Het beloofd allemaal nog wat voor morgen, kan niet wachten...

Is dat trouwens normaal dat Bijvelds geen shampagne heeft gekregen?

Moree werd als eerste gehuldigd (onder het mom van ïngeschreven in het sprintkampioenschap) met champagne en daarna pas Bijvelds kort op het podium zonder champagne, enz. Ik vond het zelf een beetje raar overkomen maar kom niet zo vaak bij dit soort podiums.

Het is meestal normaal dat alle publiciteit uitgaat naar de algemeen winnaar. Wij vinden dat een in een sprint de aandacht moet uitgaan naar de sprinters en dus de winnende sprinter huldigen. Maar als je volgend jaar ff twee flessen champagne kom brengen mag de algemeen winnaar ook wel spuiten :wink:
John

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden