Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
Turboboost schreef:1 vezeltjes schijnt al genoeg te kunnen zijn... Dus zeg het maar....
Holkers schreef:Turboboost schreef:1 vezeltjes schijnt al genoeg te kunnen zijn... Dus zeg het maar....
Ja, en keukenzout is ook schadelijk als je er veel van opeet. Water is ook dodelijk als je teveel zuipt en ga zo maar door.
Asbest 'verhoogd' de 'kans' op longkanker. Dit komt voornamelijk voor bij mensen die gedurende een lange periode bloodgesteld zijn/waren aan asbest vezels. In Goor hebben ze daar de wegen en perken volgestord met het spul en is er dus een verhoogde kans dat er vezels ingeademd worden met de bekende resultaten. 1 keer een rally over wegen waarvan het niet eens duidelijk is of er asbest in verwerkt is, kan naar mijn mening niet schadelijk zijn.
Coyote1 schreef:Holkers schreef:Turboboost schreef:1 vezeltjes schijnt al genoeg te kunnen zijn... Dus zeg het maar....
Ja, en keukenzout is ook schadelijk als je er veel van opeet. Water is ook dodelijk als je teveel zuipt en ga zo maar door.
Asbest 'verhoogd' de 'kans' op longkanker. Dit komt voornamelijk voor bij mensen die gedurende een lange periode bloodgesteld zijn/waren aan asbest vezels. In Goor hebben ze daar de wegen en perken volgestord met het spul en is er dus een verhoogde kans dat er vezels ingeademd worden met de bekende resultaten. 1 keer een rally over wegen waarvan het niet eens duidelijk is of er asbest in verwerkt is, kan naar mijn mening niet schadelijk zijn.
Precies, zo is het!
Jan
John Raven schreef:Bovendien vraag ik me af wat schadelijker is... één keer of een asbestweg rijden of het hele jaar de benzinedampen van een EVO (of andere rallywagen op speciale benzine) inademen...
Bovendien vraag ik me af wat schadelijker is... één keer of een asbestweg rijden of het hele jaar de benzinedampen van een EVO (of andere rallywagen op speciale benzine) inademen...
Turboboost schreef:
1 vezeltjes schijnt al genoeg te kunnen zijn... Dus zeg het maar....
Turboboost schreef:Dat bedoelde ik er ook mee te zeggen. De kans dat 1 vezeltje longkanker veroorzaakt is uiterst klein (maar niet geheel uitgesloten).
StevenK schreef:Ik heb altijd begrepen dat voor asbest (overigens net zoals voor benzeen en tolueen, belangrijke componenten in hoog-octaan brandstoffen) geldt dat de kans op kanker erbij juist *niet* in verband staat met de mate van blootstelling.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten