Vanmorgen alle rotzooi van toeschouwers en dergelijke opgeruimd voor de organisatie en ben de alternatieve route van Jaap wezen bezichtigen. Overigens is ook Eep een deel van die route gaan volgen....
Fijn overigens dat er zoveel vrijwilligers waren vanmorgen.
Ik denk tevens dat er geen problemen op de proeven zijn geweest zoals we die vorig jaar hadden en dat dit mede komt door het goede werk van de organisatie en de zware taak die de officials daarin hebben. Vooraf waren er nogal veel lieden die zich daarover negatief uitlieten, en dus verbaasd 't me weer dat je daar nu niemand over hoort.
Verder kan ik melden dat de
bakkermotorenwisseltrofee, zoals al reeds lang van te voren bekend was, is gewonnen door het Ryan Rallyteam waarin de equipe Andre Hof en Paul van Mierlo wederom de beste c.q. snelste waren. En dus blijft de cup met de grote oren op de Harselaar, waar ie het goed naar zijn zin heeft.
Viel me wel tegen dat de officiële uitreiking die een deelnemer voor zichzelf had bedacht niet voor ons doorging, maar ik ga ervan uit dat de vele geschenken die de winnaar zou ontvangen wel goedkomen, of dat het reeds goedgekomen is.
Een andere deelnemer, Erik van Hilten, heeft zich van zijn meest sportieve kant laten zien door bij het ongeluk van René te stoppen en in de ambulance mee te gaan naar het ziekenhuis. Dat is een sportieve actie van formaat, althans dat vind ik. Was wel wat geweest voor de Icestar van Veenhuizen. Niet dat de huidige winnaar niet goed is, hoor!
Edit: Er is gebleken dat ik een rijder tekort heb gedaan. Er is een rijder in en Renault overall geweest die continu bij de onfortuinlijke equipe is gebleven en veel hand en spandiensten heeft verricht en volgens Erik alle eer toekwam. Dit is volgens insiders Manfred Bavelaar geweest. (Bij deze is dat rechtgezet, hoop ik)
Ik vond het wel een goed georganiseerde rally al waren er een paar kleine momenten van ergenis aangaande pendelbusjes en andere onverlaten die zo nodig op de servie reden waar helemaal geen doorgang voor was. Maarja dan pas je je service ruimte aan omdat er zogenaamde VIP's belangrijker waren. Dit was trouwens ook een punt van ergenis bij de afleveradressen van deze VIP's, voor vele toeschouwers, misschien kan dit op de service op een betere manier zodat dit geen ergenis oplevert voor andere betrokkenen. Misschien kan dit helemaal aan de buitenkant van de service plaatsvinden? Immers VIP's kunnen lopen, toch?
Ik vind wel dat er veel schades gereden zijn en wil alle teams en aanverwanten die dit probleem weer mogen oplossen sterkte wensen want het kost vaak weer bloed zweet en tranen. Ik wil René Wawrzyniak en zijn navigator Peter Kuipers sterkte wensen bij hun herstel.