Nederlandrally 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Barneveld

Berichtdoor Davekuh » zo okt 16, 2005 16:55

westing@asc.nl schreef:
En de pendel bussen waren top een goed initatief van de organisatie ik heb liever dat ik aan de kant moet voor een peldel bus dan dat ik bijna ondersteboven wordt gereden door allerlij toeschouwers die denken dat ze op de openbare weg ook rally mogen rijden.

Michel van Westing

Heel leuk die pendel bussen, maar niet met deze bestuurders! Levensgevaarlijke lui. Op een smal weggetje vol met publiek die gewoon niet aan de kant konden vanwege geparkeerde auto`s vol doorrijden.
Een man kon nog net zijn zoontje aan de kant trekken anders had die er onder gelegen. Ik werd op mijn schouder geraakt door zijn spiegel. Een aantal bezoekers die er getuige van waren sloegen tegen het busje en de spiegel....

Voor de rest was het weer een leuke rally...
Davekuh

Berichtdoor Simbat » zo okt 16, 2005 19:27

SylviaBos schreef:Helaas, die 9,5 halen ze bij mij bij lange na niet.

Helemaal mee eens een 7 is meer op zijn plaats.
Laatst bijgewerkt door Simbat op zo okt 16, 2005 23:02, in totaal 1 keer bewerkt.
Simbat

bijzonder 4

Berichtdoor Tonny Hoppen » zo okt 16, 2005 20:55

SylviaBos schreef:Even op Steven inhaken:

Bijzonder 1. De peddel bus die in het controle gebied voor KP 3 sommeerde dat wij maar even achteruit moesten rijden om hem er langs te laten.

Bijzonder 2. Dezelfde bus die het later bij service uit weer probeerde.

Bijzonder 3. Dat officials na een klapper als die van Rene op een vogende proef van niets weten...gaan schelden als je je schijnbaar door een te gedreven voorganger niet gereed kunt maken op tijd. Vervolgens de tijdkaart de auto in gooit. Petje af hoor; voor de bewaarde kalmte :evil: (de middelvinger was in deze gemeend.)

Bijzonder 4. De reactie die waarschijnlijk zal volgen op bijzonder 3.

*de voorganger in kwestie kroop er snel voor, maar miste de instructies die wij als eerst passerende equipe ontvangen hadden.

Als proevenchef van kp 4-9 heb ik geprobeert jou duidelijk te maken dat je tussen tc en start 3 minuten tijd hebt om je gereed te maken voor de start. Dit heeft niets te maken met een ongeval of een gedreven voorganger. Als je niet weet hoe een rally regelementair gereden moet worden, moet je een andere sport op zoeken, want zo ben je als navigatriche niet compable. Trouwens er is geen scheldwoord gevallen, maar als jij je wilt verlagen door het opsteken van een middelvinger, moet je dat maar doen. Ik kan hier alleen om lachen.
Tonny Hoppen

Re: Barneveld

Berichtdoor Erik de Wild » zo okt 16, 2005 21:15

StevenK schreef:
westing@asc.nl schreef:Ik heb het niet helemaal eens met de opmerkingen.

De enige verbindingsroute die voor ons krap was was die tussen KP2 en KP3 en dus tussen 9 en 10. Voor de rest liep het super. Wij willen toch allemaal aan komen rijden kaart afgeven, helm op en starten.

Je bedoelt 4/5 ? ja, dat kan het ook wel zijn; ik weet nu niet meer zeker of het nu tussen 3/4 of tussen 4/5 was.
Ik vond het een van de betere rally's van dit jaar. Wat mijn betreft krijgt de organisatie een 9,5

Hier net zo !

Ondanks het uitvallen hebben wij een leuke dag gehad. Strak tijdschema, wat voor ons van start tot te vroege finish gewoon goed was! Helemaal top! Wel gehoord dat sommige officials een drukke taak hadden om bij het podium in 1 minuut 3 (Rally,Sprint, Hist.) evenementen in te klokken, knap dat ze het volhielden.

Groeten Erik
Erik de Wild

Re: bijzonder 4

Berichtdoor Stranger » zo okt 16, 2005 22:36

Tonny Hoppen en SylviaBos schreef:bla bla bla etc etc etc
Sorry, maar ondanks dat deze discussie inderdaad te maken heeft met de Nederland Rally 2005 lijkt het mij toch verstandig dit soort zaken hier niet op deze manier te gaan bespreken.

Aan de andere kant, wie ben ik als niet-moderator, om dat te zeggen.
Stranger

Berichtdoor Biturbo » zo okt 16, 2005 23:14

Wat een weertje zaterdag 8) Kon het nog beter? Dacht het niet...
Ik kan me zo herinneren dat de voorgaande jaren niet echt warm waren in Barneveld.

Het begon helaas wel slecht; verkooppunt infopakket Putten?? Niet gevonden, verkooppunt Service? Uitverkocht! Verkooppunt Kootwijkerbroek? Een van de laatste pakketten! Zucht, er zal wel een vloek rusten op deze rally bij mij, maar dit gaat zo al drie jaar achter elkaar... Minpuntje. Bij geen enkele andere rally heb ik dit probleem, toevallig altijd hier.

Maar goed, toch nog een paar mooie proefen gezien.
Op kp 5 nog een mooie "nette" spin op hoge snelheid mogen aanschouwen van de rode BMW (equip weet ik zo gauw niet).

Tussen een van de "pauzes" op kp 5 inderdaad ook ambulances gehoord. Dat zet je wel aan het denken.
Nadeel van zulke stille periodes is helaas dat de buurtbewoners langs de proef denken dat het over is, en wel ff op de fiets de weg op kunnen.

Kunnen we JvdH niet verbieden om in een A8 te rijden? :wink:
De eerste keer (toch?) en dan gelijk zo winnen, dat beloofd nog wat.

En even een andere gedachte; dit was waarschijnlijk de een na laatste keer dat we het geluid van een Micra kitcar kunnen/mogen horen :cry:
Biturbo

Berichtdoor MarkL » ma okt 17, 2005 6:34

Het was weer een leuke wedstrijd! :D
Mooie proeven, super lekker weer.

Helaas uitgevallen op proef 8 waar wij op de kop terecht kwamen in een greppel :roll: ....... maar super opgevangen door de officals aldaar.
Publiek was erg enthausiast (logisch na zo'n klapper)

Maar wat een uitvallers...pfff volgens mij heb ik nog nooit zoveel auto's in greppels zien liggen..... en ons gebeurde het zelfde.... :oops: oeps, maar ja had ik maar moeten gaan dammen...... :wink:

Ondanks dat vonden wij het zeker een mooie, goed georganiseerde wedstrijd! :D
Mark Loor
*Je hoeft niet ziek te zijn om beter te worden*
MarkL

Berichtdoor ferrie76 » ma okt 17, 2005 8:41

MarkL schreef:Het was weer een leuke wedstrijd! :D
Mooie proeven, super lekker weer.

Helaas uitgevallen op proef 8 waar wij op de kop terecht kwamen in een greppel :roll: ....... maar super opgevangen door de officals aldaar.
Publiek was erg enthausiast (logisch na zo'n klapper)

Maar wat een uitvallers...pfff volgens mij heb ik nog nooit zoveel auto's in greppels zien liggen..... en ons gebeurde het zelfde.... :oops: oeps, maar ja had ik maar moeten gaan dammen...... :wink:

Ondanks dat vonden wij het zeker een mooie, goed georganiseerde wedstrijd! :D

Maar ik vind het nog steeds overdreven dat je bij de stop van je rally cariere een auto op moet vouwen. :D

De oude trouwe kadett nog wel :cry: rip
Greetingzzz Ferrie die er ook vrezelijk om kan lachen..
ferrie76

Berichtdoor Maranello » ma okt 17, 2005 9:19

Weet iemand wie er in bocht 10 gebeurd is van KP4 (dwars door een maïsveld heen) op een onverharde weg? Ik hoorde op de proef dat JVL erdoor gegaan is.
Maranello

Berichtdoor RvH » ma okt 17, 2005 9:27

Maranello schreef:Weet iemand wie er in bocht 10 gebeurd is van KP4 (dwars door een maïsveld heen) op een onverharde weg? Ik hoorde op de proef dat JVL erdoor gegaan is.

Ja dat is Jaap van Lagen geweest, ging veel te hard het onverhard op en zocht een alternatieve route via het maisveld :lol:
RvH

Berichtdoor Hein » ma okt 17, 2005 9:28

Maranello schreef:Weet iemand wie er in bocht 10 gebeurd is van KP4 (dwars door een maïsveld heen) op een onverharde weg? Ik hoorde op de proef dat JVL erdoor gegaan is.

Jaap heeft wel ergens voor 'maiskneuzer' gespeelt, maar op welke proef dat was weet ik niet. Staat volgens mij op clemens zijn site in het persbericht.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Jan » ma okt 17, 2005 10:03

De crashes van van Eerd en Henneky zijn ook gewoon te vinden op onze site, de compilatie volgt volgende week en de foto's vandaag of morgen.

Ben er trouwens ook nog niet helemaal uit met dat aanpassen van de foto's wat gisteren niet lukte, zal vanmiddag nog eens kijken.
Jan

re

Berichtdoor MartijnB » ma okt 17, 2005 13:02

ik heb weinig tot niks mee mogen maken helaas

KP1 na een paar kilometer brak door onbekende reden de fusse kogel af op het eerste stuk onverhard

had net een nieuwe gemonteerd voor de GTR

niks geraakt ook maar toch afgebroken heel vaag maar waar helaas.
MartijnB

Berichtdoor HJD » ma okt 17, 2005 13:05

Mijn foto's staan ook online. Later vanavond zullen ze in betere kwaliteit gepubliceerd worden. Ik heb namelijk geen betere programma's op mijn werk om de foto's te bewerken en te verkleinen.

Wanneer ik de betere versies online heb staan, laat ik het wel weer weten.
HJD

Berichtdoor kraats » ma okt 17, 2005 13:54

Vanmorgen alle rotzooi van toeschouwers en dergelijke opgeruimd voor de organisatie en ben de alternatieve route van Jaap wezen bezichtigen. Overigens is ook Eep een deel van die route gaan volgen....
Fijn overigens dat er zoveel vrijwilligers waren vanmorgen.

Ik denk tevens dat er geen problemen op de proeven zijn geweest zoals we die vorig jaar hadden en dat dit mede komt door het goede werk van de organisatie en de zware taak die de officials daarin hebben. Vooraf waren er nogal veel lieden die zich daarover negatief uitlieten, en dus verbaasd 't me weer dat je daar nu niemand over hoort. :?

Verder kan ik melden dat de bakkermotorenwisseltrofee, zoals al reeds lang van te voren bekend was, is gewonnen door het Ryan Rallyteam waarin de equipe Andre Hof en Paul van Mierlo wederom de beste c.q. snelste waren. En dus blijft de cup met de grote oren op de Harselaar, waar ie het goed naar zijn zin heeft. :lol: :lol:
Viel me wel tegen dat de officiële uitreiking die een deelnemer voor zichzelf had bedacht niet voor ons doorging, maar ik ga ervan uit dat de vele geschenken die de winnaar zou ontvangen wel goedkomen, of dat het reeds goedgekomen is. :lol: :lol:

Een andere deelnemer, Erik van Hilten, heeft zich van zijn meest sportieve kant laten zien door bij het ongeluk van René te stoppen en in de ambulance mee te gaan naar het ziekenhuis. Dat is een sportieve actie van formaat, althans dat vind ik. Was wel wat geweest voor de Icestar van Veenhuizen. Niet dat de huidige winnaar niet goed is, hoor!
Edit: Er is gebleken dat ik een rijder tekort heb gedaan. Er is een rijder in en Renault overall geweest die continu bij de onfortuinlijke equipe is gebleven en veel hand en spandiensten heeft verricht en volgens Erik alle eer toekwam. Dit is volgens insiders Manfred Bavelaar geweest. (Bij deze is dat rechtgezet, hoop ik)

Ik vond het wel een goed georganiseerde rally al waren er een paar kleine momenten van ergenis aangaande pendelbusjes en andere onverlaten die zo nodig op de servie reden waar helemaal geen doorgang voor was. Maarja dan pas je je service ruimte aan omdat er zogenaamde VIP's belangrijker waren. Dit was trouwens ook een punt van ergenis bij de afleveradressen van deze VIP's, voor vele toeschouwers, misschien kan dit op de service op een betere manier zodat dit geen ergenis oplevert voor andere betrokkenen. Misschien kan dit helemaal aan de buitenkant van de service plaatsvinden? Immers VIP's kunnen lopen, toch?

Ik vind wel dat er veel schades gereden zijn en wil alle teams en aanverwanten die dit probleem weer mogen oplossen sterkte wensen want het kost vaak weer bloed zweet en tranen. Ik wil René Wawrzyniak en zijn navigator Peter Kuipers sterkte wensen bij hun herstel.
Laatst bijgewerkt door kraats op ma okt 17, 2005 17:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden