Golden Tulip Rally 16 en 17 september 2005.

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor erikjan » zo sep 18, 2005 13:18

Wat me vaak opvalt is de passiviteit van sommige officials...

De goede daargelaten (fluiten, en publiek op de risico's wijzen), naar mijn mening staan er veel hesjes letterlijk met hun handen in de broekzak naar het evenement te kijken....
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor MichSTI » zo sep 18, 2005 13:25

Dit is nou mijn 5-6e GTR (ik was toen dus 8-9) en vanaf het begin stond ik gewoon rally te kijken (en natuurlijk snel de proef over gesleept :P)
MichSTI

Berichtdoor Harry Peters » zo sep 18, 2005 13:28

erikjan schreef:Wat me vaak opvalt is de passiviteit van sommige officials...

De goede daargelaten (fluiten, en publiek op de risico's wijzen), naar mijn mening staan er veel hesjes letterlijk met hun handen in de broekzak naar het evenement te kijken....

Dat valt mij ook steeds meer op, wel hesjes geen actie.
wij stonden op een gegeven moment tegen het lint aan staat de jeugd naast ons die steeds verder naar voren schuiven. op een gegeven moment stonden ze 3 meter naar voren, wij en onze kinderen konden toen niets meer zien.
De marschall te plaatse van jeugdige leeftijd komt kijken nadat ik al eens een keer wat had geroepen drukt iedereen weer achteruit wordt uitgelachen draait zich om een loopt weg, en het begint weer van voren af aan.

Dat is toch wel jammer en treurig dat "ongeintreseerd"publiek het niet zo nou meer neemt.
Harry Peters

Berichtdoor Stranger » zo sep 18, 2005 13:30

Of blijven ze verbaasd staan kijken als er een oude man langs de afzettingen en hun auto fiets en afstapt om voorbij de linten de proef op te fietsen.

Om hem dan op het allerlaatste moment toch nog maar even tegen te houden (tja, als alle toeschouwers al schreeuwen dan moet je toch wat doen).

Het viel me trouwens op hoevaak er na het afsluiten van een KP toch nog verzoeken kwamen om voertuigen door te mogen laten omdat ze bijvoorbeeld 'aan het parcours woonden' of 'ze moeilijk het voertuig konden laten keren'.
Stranger

Berichtdoor Han » zo sep 18, 2005 13:46

Harry Peters schreef:Dat valt mij ook steeds meer op, wel hesjes geen actie.

Stranger schreef:Of blijven ze verbaasd staan kijken als er een oude man langs de afzettingen en hun auto fiets en afstapt om voorbij de linten de proef op te fietsen.

Lees ik hier dat we 3 officials rijker zijn !!!!
Vol verwachting wacht ik op jullie mail!!!
Han

Berichtdoor EvoV6 » zo sep 18, 2005 13:47

Harry Peters schreef:

Dat valt mij ook steeds meer op, wel hesjes geen actie.
wij stonden op een gegeven moment tegen het lint aan staat de jeugd naast ons die steeds verder naar voren schuiven. op een gegeven moment stonden ze 3 meter naar voren, wij en onze kinderen konden toen niets meer zien.
De marschall te plaatse van jeugdige leeftijd komt kijken nadat ik al eens een keer wat had geroepen drukt iedereen weer achteruit wordt uitgelachen draait zich om een loopt weg, en het begint weer van voren af aan.

Dat is toch wel jammer en treurig dat "ongeintreseerd"publiek het niet zo nou meer neemt.

Dat lint bij jou was idd ERRUG REKBAAR, helaas...
Ik stond trouwens netjes bij de koeien in de wei..
EvoV6

Berichtdoor Jan » zo sep 18, 2005 14:33

MichSTI schreef:Zandhoop? Hebben toeschouwers dat gedaan?

Ik heb de 5 min wagen zien staan (viel uit vlakbij ons)

Opzich gaf ik dit in een post 2 pagina's terug ook al aan... :?
Jan

Berichtdoor Harry Peters » zo sep 18, 2005 14:38

Ik stond trouwens netjes bij de koeien in de wei..[/quote]

stond je op de zelfde plek dan???????, publiekpunt 2 ss9
Harry Peters

Berichtdoor Linda P » zo sep 18, 2005 16:58

Ik weet niet precies waar de 5 minuten wagen precies is uitgevallen, maar zoals Subaru Rullezzz!!! al aangaf lag er wel ergens een hoop zand op het onverhard.

Erg jammer maar helaas. :?
Linda P

Berichtdoor EvoV6 » zo sep 18, 2005 17:10

Ik stond trouwens netjes bij de koeien in de wei..

Harry Peters schreef:stond je op de zelfde plek dan???????, publiekpunt 2 ss9

idd, stond naast de paal, aan de andere kant van t draad, naast een paar "blauwe jassen" :wink:
Laatst bijgewerkt door EvoV6 op zo sep 18, 2005 17:17, in totaal 1 keer bewerkt.
EvoV6

Berichtdoor nkroeze » zo sep 18, 2005 17:13

Zoals eerder genoemd, ben ik vrijdagavond behoorlijk hard van de weg geraakt tijdens het proberen verloren tijd goed te maken.

De eerste 2 klassementsproeven waren we genoodzaakt extreem rustig aan te doen vanwege koelingsproblemen, hiermee aan kp3 te beginnen met een achterstand van ruim anderhalve minuut. Proef 3 gelijk een 2e tijd geklokt en met dit zelfvertrouwen door naar proef 4, de laatste van de dag en de langste met 22km.

Helaas ging het na een km of 6 mis. Iets te hard een links 1 in en in combinatie met iets te vroeg in sturen......

De auto brak uit en kwam met de rechterachterkant in de berm. Op zich niet erg, maar er stond een verkeersbord waar de achterkant tegen aan kwam. Daardoor sloeg de auto de andere kant op en was er geen houden meer aan, de rechtervoorkant boorde zich vol op een dikke boom. Hierdoor werden we 180 graden in de rondte gegooid naar de andere kant van de weg alwaar we tot stilstand kwamen.

Gelukkig konden we allebei vrij gemakkelijk uitstappen (ondanks de flink klemmende deuren) en pas toen ik de voorkant van de auto zag, besefte ik hoe groot de impact geweest is.

Mijn navigator heeft een heel klein beetje last van de nek en ikzelf ben zo stijf als een plank, met een flinke pijn in de rug. Overigens ook blauwe edele delen, want de 5e punt van de gordel heeft zn werk iets te goed gedaan.

Ik ben bang dat dit ongeluk naast einde seizoen 2005 ook gelijk het einde van 2006 betekend.

Clemens, bedankt voor je foto!
http://www.pittalk.nl/uploads/nieuws_rally_kroeze_GTR2.JPG
Dit geeft een klein beetje weer hoe groot de schade is.

Wie hard wil gaan maakt klappen, dat blijkt maar weer!
nkroeze

Berichtdoor MichSTI » zo sep 18, 2005 17:29

Ik heb wel foto's gezien van een oranje volvo in de sloot?

edit: Zo te zien was jij dat niet ;). Je hebt hem wel aardig in de prak zitten
MichSTI

Berichtdoor Stranger » zo sep 18, 2005 17:32

Han schreef:Lees ik hier dat we 3 officials rijker zijn !!!!
Vol verwachting wacht ik op jullie mail!!!

Ben 1x als marshall bij een rally actief geweest (Cyprus Rally 2002) en sindsdien helaas niet meer.
Voor rallies in de buurt zou het wellicht nog kunnen, buiten de regio wordt het voor mij erg lastig.

Daarnaast ga ik liever langs de baan staan om foto's te maken.
Stranger

Berichtdoor hekkink » zo sep 18, 2005 17:40

allemaal een grote bek over die marshalls, k heb het vorig jaar ook gedaan, en kan er dus over mee praten hoe moeilijk het is. 9 van de 10 personen luistert NIET, en dan moeten ze het toch maar zelf weten!
hekkink

Berichtdoor Stranger » zo sep 18, 2005 18:24

hekkink schreef:allemaal een grote bek over die marshalls, k heb het vorig jaar ook gedaan, en kan er dus over mee praten hoe moeilijk het is. 9 van de 10 personen luistert NIET, en dan moeten ze het toch maar zelf weten!
Ik ben het met je eens over hoe moeilijk het is, maar 'ze moeten het zelf maar weten' is niet de oplossing.
Maar ja...dit lijkt me meer iets voor een ander topic dan het Golden Tulip Rally topic.
Stranger

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden