Bekeuringen tijdens GTR 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Bekeuringen tijdens GTR 2005

Berichtdoor Holten WRC » za sep 17, 2005 20:37

Mensen,

Ik heb begrepen dat er vrijdagavond veel bekeuringen zijn uitgedeeld voor fout parkeren aan de weg van het avonturenpark naar de Luttenbergring (Pitstraat).

Ik weet niet hoe het op andere locaties was maar hier stonden geen (retro)reflecterende borden (ook wel honingraad genoemd) met daarop het stopverbod!
Volgens mij is dat tegenwoordig wel verplicht.
Dus mensen, doe er je voordeel mee als je zon geel papiertje hebt mogen ontvangen.

André
Holten WRC

Berichtdoor Niels2 » za sep 17, 2005 20:52

Ook verplicht bij tijdelijke bebording?
Als ik boompjes en onkruid wil zien ga ik wel naar het bos.
Niels2

Berichtdoor Holten WRC » za sep 17, 2005 21:30

Niels2 schreef:Ook verplicht bij tijdelijke bebording?

Daar zat een overloop in van een aantal jaren van klasse 1 naar klasse 2 reflectie van 5 jaar, maar voor zover ik deze borden heb gezien was het zelfs geen klasse 1 (maar das niet 100 % zeker).
Trotse en waarschijnlijk enige Holtense bezitter van een WRC :D :!:
Holten WRC

Re: Bekeuringen tijdens GTR 2005

Berichtdoor ExTaxi » za sep 17, 2005 21:48

Holten WRC schreef:Mensen,

Ik heb begrepen dat er vrijdagavond veel bekeuringen zijn uitgedeeld voor fout parkeren aan de weg van het avonturenpark naar de Luttenbergring (Pitstraat).

Ik weet niet hoe het op andere locaties was maar hier stonden geen (retro)reflecterende borden (ook wel honingraad genoemd) met daarop het stopverbod!
Volgens mij is dat tegenwoordig wel verplicht.
Dus mensen, doe er je voordeel mee als je zon geel papiertje hebt mogen ontvangen.

André

Wat een gezeik toch altijd. Als het NIET gevaarlijk is, laat het dan lekker, die ene keer per jaar. In Rotterdam waren ze ook al zo lekker bezig. Op snelheid controleren........prima, maar ga toch weg met je parkeerboetes!
:x
ExTaxi

Berichtdoor HJD » za sep 17, 2005 22:32

Ja, ik heb er dus ook één :x , maar heb dus geen bord gezien. Ik kan me wel vergist hebben, maar heb toch echt niets gezien. Op de terugweg heb ik nog achterom gekeken naar alle borden, maar geen parkeer/stop verbod. Ik stond op de Stationsweg.
HJD

Berichtdoor Stranger » zo sep 18, 2005 9:10

Wij stonden in een korte file naar een parkeerplaats op een van de weilanden rondom de Luttenbergring toen er een aantal wagens naast de straat op het gras geparkeerd werden.

Door de verkeers regelaars werd ons dat direct afgeraden omdat 'de politie elke meter controleerde en deze auto's hoe dan ook bekeurd werden'.
Op de terugweg zaten er inderdaad wat prentjes op.

Wel begrijpelijk dat ze de wagens langs de weg bekeurden, vanaf de parkeerplaatsen kan iedereen redelijk gecontroleerd wegkomen. Als er overal auto's staan krijg je (nog sneller) files omdat er auto's zodanig geparkeerd staan dat 2 auto's naast elkaar er niet door kunnen.
Stranger

Berichtdoor StevenK » zo sep 18, 2005 10:31

HJD schreef:Ja, ik heb er dus ook één :x , maar heb dus geen bord gezien. Ik kan me wel vergist hebben, maar heb toch echt niets gezien. Op de terugweg heb ik nog achterom gekeken naar alle borden, maar geen parkeer/stop verbod. Ik stond op de Stationsweg.

Over het algemeen hebben gemeentes ook allerlei regels over parkeren, die daarmee in de hele gemeente gelden; denk daarbij aan bijvoorbeeld het parkeren in openbaar groen.

Daarnaast is er ook nog zoiets als een wettelijk parkeerverbod op voorrangswegen buiten de bebouwde kom.

Kortom: in lang niet alle situaties zijn borden noodzakelijk; voor rest vind ik dat ze het dan beter specifiek aan kunnen geven, of zoals hier in Ede bij evenementen nogal eens gebeurt, dat de stukken waar je niet mag parkeren afgezet worden.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor HJD » zo sep 18, 2005 11:00

Er was daar trouwens wel een weiland waar je ook in kon parkeren, maar dat duurde een eeuwigheid om daar op te komen. Iedereen kon daar één voor één op, en moest daarvoor betalen. Sommigen wilden dat niet waardoor de rij voor geen meter opschoot. De proef was ondertussen al bijna begonnen. Dus toen zetten heel veel mensen de auto aan de kant van de weg.

Ik vond dat de politie in Duitsland bij de WRC nuttiger werk leverden. Daar zorgden ze voor meer duidelijkheid, en zorgden ze ervoor dat je de goede richting op ging voor een bepaalde proef. Hier moet je het zelf maar uitzoeken, en gaan ze een beetje bekeuringen uitdelen.
HJD

Berichtdoor erikjan » zo sep 18, 2005 11:24

ik heb het niet zo op parkeren in weilanden.

> bodemvrijheid
> zomerbanden :wink:
> natte periodes (drassig)
> besmeurde auto's (komt vaak door andere auto's bij het optrekken)
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor EvoV6 » zo sep 18, 2005 12:56

HJD schreef:Er was daar trouwens wel een weiland waar je ook in kon parkeren, maar dat duurde een eeuwigheid om daar op te komen. Iedereen kon daar één voor één op, en moest daarvoor betalen. Sommigen wilden dat niet waardoor de rij voor geen meter opschoot. De proef was ondertussen al bijna begonnen. Dus toen zetten heel veel mensen de auto aan de kant van de weg.

Ik vond dat de politie in Duitsland bij de WRC nuttiger werk leverden. Daar zorgden ze voor meer duidelijkheid, en zorgden ze ervoor dat je de goede richting op ging voor een bepaalde proef. Hier moet je het zelf maar uitzoeken, en gaan ze een beetje bekeuringen uitdelen.

Politie in Duitsland is idd een goed voorbeeld!
Politie in NL is alleen op geld uit, getuige plaatselijke snelheidsbeperkingen alleen tijdens rally(60 ipv 80...) met bijbehorende flitscontrole's enz.
Parkeren in weiland bij Luttenberg was een drama, eenmaal erop kwam je er niet snel meer af omdat de oprit (waar je betaalde) ook de afrit was.....

En ik ben idd ook geen fan van parkeren in weilanden, maar t viel dit jaar mee, mede door t weer (niet te nat) We werden vorig jaar in Duitsland wel eens weilanden op gestuurd....(heuvel, klei, regen....) en ik heb geen 4wd...(helaas!)
EvoV6

Berichtdoor Harry Peters » zo sep 18, 2005 13:11

HJD schreef:Er was daar trouwens wel een weiland waar je ook in kon parkeren, maar dat duurde een eeuwigheid om daar op te komen. Iedereen kon daar één voor één op, en moest daarvoor betalen. Sommigen wilden dat niet waardoor de rij voor geen meter opschoot. De proef was ondertussen al bijna begonnen. Dus toen zetten heel veel mensen de auto aan de kant van de weg.

Duitsland is idd goed geregeld kwa parkeren en begeleiding door de politie,
in dit land kan de politie alleen maar schrijven en radar apparatuur opstellen.

ja ook ik ben weer het haasje, 85 waar je maar 60 mocht :cry: :cry: . doorgaande weg en geen auto's voor je.

jammer maar helaas

schijnbaar kan het in dit land niet anders
Harry Peters

Berichtdoor geurt » zo sep 18, 2005 13:18

mooi dom he dat je zo hard rijd terwijl het duidelijk staat aangegegeven dat je er maar 60 mag.
en het is alom bekend dat de politie extra controles houd tijdens rally evenementen.
dus EIGEN SCHULD DIKKE BULT en verders niet liggen mekkeren.
geurt

Berichtdoor geurt » zo sep 18, 2005 13:20

erikjan schreef:ik heb het niet zo op parkeren in weilanden.

> bodemvrijheid
> zomerbanden :wink:
> natte periodes (drassig)
> besmeurde auto's (komt vaak door andere auto's bij het optrekken)

he erikjan koop een trekker dan heb je er geen last van.
hahahahahaha :P :P :P :P
geurt

Berichtdoor Harry Peters » zo sep 18, 2005 13:22

geurt schreef:mooi dom he dat je zo hard rijd terwijl het duidelijk staat aangegegeven dat je er maar 60 mag.
en het is alom bekend dat de politie extra controles houd tijdens rally evenementen.
dus EIGEN SCHULD DIKKE BULT en verders niet liggen mekkeren.

ik ga ook niet de discussie aan over wel of niet te hard, dat is een feit,

alleen laten ze zich zoals gemeld bezig houden met doorstromen van auto's op cruziale punten op de verbindings route's.

Dat doen ze in duitsland veel beter en daar gaat de discussie ove.
Harry Peters

Berichtdoor geurt » zo sep 18, 2005 13:32

daar heb je gelijk in harry maar zoiets zullen we in nederland nooit meemaken.

we weten allemaal dat de auto nederlands grootste melkkoe is, en tijdens zulke evenementen kunnen ze nog net dat een kleine beetje melk uit die koe trekken.
die gasten moeten eens boeven gaan vangen.
geurt

Volgende

Keer terug naar Wedstrijden