Golden Tulip Rally 16 en 17 september 2005.

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor gertveurink » za aug 27, 2005 13:56

dat is de afkorting van de golden tulip Rally.

G= Golden
T= Tulip
R= Rally

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
gertveurink

Berichtdoor VDH » za aug 27, 2005 13:58

:shock:
VDH

Berichtdoor StevenK » za aug 27, 2005 14:00

Aha, weer wat geleerd 8)
StevenK
Site Admin

Berichtdoor gertveurink » za aug 27, 2005 14:05

maar laten we het alsjeblieft weer over de GTR hebben en niet over een of ander gezeur daar hebben we het forum gezeur of klets voor.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor StevenK » za aug 27, 2005 14:08

gertveurink schreef:maar laten we het alsjeblieft weer over de GTR hebben en niet over een of ander gezeur daar hebben we het forum gezeur of klets voor.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen

Is er dan iets te melden over de GTR ? Afaik niet. <checkt deelnemerslijst> Nee, nog steeds geen toevoegingen. De inschrijving sluit over ruim een week, er komen vast nog wel wat toevoegingen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor stefan » zo aug 28, 2005 10:16

nou, vorig jaar kwamen ook pas in de laatste week de toppers aan de start(o.a. Tsjoen). Ik verw8 nog wel een rijder die kans maakt op de eind overwinning. Wie weet een WRC.

groet Stefan 8)
stefan

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 10:59

Overigens 'beschuldigt' een Belgische organisator (van de Omloop) de organisator van de GTR van het betalen van duizenden euro's startgeld aan de Ieren en Engelsen en dat daarom die mensen niet in de Omloop starten.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Turboboost » zo aug 28, 2005 11:34

In hoeverre is zoiets geloofwaardig, als er een aantal maanden terug nog een flink tekort aanwezig was bij de organisatie? :roll:
Turboboost

Berichtdoor gertveurink » zo aug 28, 2005 11:37

ik denk niet dat dat geloofwaardig is, maar ja ach mensen willen graag zeuren, ik verwacht ook nog wel dat er nog een aantal rijders bijkomen en misschien nog wel een aantal WRC's.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 12:01

Turboboost schreef:In hoeverre is zoiets geloofwaardig, als er een aantal maanden terug nog een flink tekort aanwezig was bij de organisatie? :roll:

Van de Belgen is bekend dat ze de buitenlanders serieuze incentives geven om te starten; wanneer ze dan toch naar Nederland gaan, ben ik toch wel geneigd om enige geloofwaardigheid te lezen in dat bericht.

Maar ja, het is makkelijk praten, zolang organisatoren geen openheid van zaken geven aan de deelnemers. Als deelnemer betalen we met meer of minder morren dik 600 euro om mee te mogen doen, maar als ik zie wat er allemaal om de wedstrijd heen georganiseerd wordt, heb ik het idee dat het randprogramma al meer kosten dan de inschrijfgelden opleveren en voor mij geldt nog steeds dat ik het hele concept dat de mindere rijders, zoals ondergetekende, moeten betalen ook deel te mogen nemen, terwijl de grote namen dat niet hoeven of zelfs geld toe krijgen nog steeds slecht vind voor de sport.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Gert » zo aug 28, 2005 13:21

StevenK schreef:
Turboboost schreef:In hoeverre is zoiets geloofwaardig, als er een aantal maanden terug nog een flink tekort aanwezig was bij de organisatie? :roll:

Van de Belgen is bekend dat ze de buitenlanders serieuze incentives geven om te starten; wanneer ze dan toch naar Nederland gaan, ben ik toch wel geneigd om enige geloofwaardigheid te lezen in dat bericht.

Maar ja, het is makkelijk praten, zolang organisatoren geen openheid van zaken geven aan de deelnemers. Als deelnemer betalen we met meer of minder morren dik 600 euro om mee te mogen doen, maar als ik zie wat er allemaal om de wedstrijd heen georganiseerd wordt, heb ik het idee dat het randprogramma al meer kosten dan de inschrijfgelden opleveren en voor mij geldt nog steeds dat ik het hele concept dat de mindere rijders, zoals ondergetekende, moeten betalen ook deel te mogen nemen, terwijl de grote namen dat niet hoeven of zelfs geld toe krijgen nog steeds slecht vind voor de sport.

Je moet niet vergeten dat het publiek over het algemeen alleen maar komt voor de grote namen en die moet je als organisatie ook hebben voor de vaste sponsors of om nieuwe sponsors over de streep te trekken
en laten we eerlijk zijn de fans kijken alleen maar de eerste 15 de rest is veldvulling en weinig spektakel op sportief gebied
Gert

Berichtdoor gertveurink » zo aug 28, 2005 13:41

het klopt dat de meeste mensen naar de 1e 15 auto's kijken maar dat wil niet zeggen dat er achter in het veld geen spektakel is, zoals bijvoorbeeld met een opel manta of een volvo.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor StevenK » zo aug 28, 2005 13:44

Gert schreef:Je moet niet vergeten dat het publiek over het algemeen alleen maar komt voor de grote namen en die moet je als organisatie ook hebben voor de vaste sponsors of om nieuwe sponsors over de streep te trekken
en laten we eerlijk zijn de fans kijken alleen maar de eerste 15 de rest is veldvulling en weinig spektakel op sportief gebied

Als je wat meer hier rond had gelezen, had je geweten dat ik dat zeker niet vergeet. Het komt er namelijk op neer dat voor het publiek waar alle andere deelnemers alleen maar last van hebben (ze rijden in de weg op de verbinding, ze lopen over de proef na de eerste 15, gooien met bierflesjes, noem maar op) de deelnemers (behalve die eerste 15) extra moeten betalen :(

Ik ben en blijf van mening dat we met ons allen eens af moeten stappen van het idee dat je moeite moet doen mooie auto's aan de start te brengen en dat je moet zorgen dat je de diverse onderlinge wedstrijden die uitgevochten worden in beeld brengt.

En ja, dit gaat makkelijker via Internet (zolang mensen als Caaz, het maar niet voor het zeggen krijgen, zie RCH news) en andere media dan live langs de proef.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind 't als toeschouwer ook leuk om dikke auto's te zien rijden, maar de Nederlandse rallysport is er primair voor en door de deelnemers, niet voor het publiek. Want voor de sponsoren maakt dat publiek echt geen ruk uit (ze kijken tenslotte alleen naar de eerste 15 auto's) en voor de uitstraling naar de omgeving (denk vergunning, kijk naar het aantal snelheidsovertredingen in de omgeving van de BHV) is het publiek in grote mate negatief.

En als je zegt dat de rest 'weinig spektakel op sportief gebied' is, dan heb je volgens mij toch een heel verkeerde kijk op rallysport.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor gertveurink » zo aug 28, 2005 13:53

daar heb je volledig gelijk in.

met vriendelijke groet,

Gert Veurink
Ommen
gertveurink

Berichtdoor erikjan » zo aug 28, 2005 14:43

ik hoop trouwens dat het randgebeuren de feestgangers dit jaar een beetje van de proeven houdt; liever bierglazen op de Hofmansweide dan op Luttenberg :wink:

En ook de strartnummers 15 t/m 100 (of hoger) mogen op mijn warme belangstelling rekenen; per slot van rekening zie ik liever een lekker driftende Ascona 400 (proef Marle 2004, 2x steken :wink: ) dan een dozijn EVO's (sorry, Steven :oops: )

see you in the GTR
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden