Jean Pierre,
Deze discussie is vorig jaar ook gevoerd. Ook toen ging het niet over het feit dát er entree gevraagd werd, maar over de hoogte. Bovendien ging de discussie toen ook over het feit dat teams maar vier weekendkaarten kregen en tegen reductie aanvullende kaarten.
Ik heb gehoopt dat de organisatie van de BHV van de stormen van kritiek zou leren. Maar ik moet helaas erkennen dat mijn hoop ijdel is geweest. Nu gaat de discussie weer over de hoogte van de entreeprijs.
Toegangsprijzen publiek BHV 2004:
Een dagkaart op zaterdag 17 juli kost € 20,00 en geeft recht op toegang tot alle klasse-mentsproeven en serviceterreinen op deze dag. De prijs voor dagkaart voor zondag 18 juli bedraagt €15,00. Een bezoek aan de publieksproeven Roosendaal (Borchwerf) en Etten-Leur (Vosdonk) gaat 8 euro per Kp kosten. De toegang voor een bezoek aan een serviceter-rein of een ‘losse’ klassementsproef bedraagt 5 euro
Kinderen tot en met 12 jaar onder begeleiding van een volwassene hebben gratis toegang tot alle proeven en serviceterreinen. De start en finish midden in het centrum van Roosen-daal is voor iedereen gratis toegankelijk.
Prijzen 2005:
ENTREEBEWIJZEN
Vanaf 1 juli 2005 zijn de volgende toegangskaarten
verkrijgbaar bij de voorverkoopadressen.
Weekendkaart: € 30,-
Deze kaart geeft toegang tot alle klassementsproeven en serviceterreinen tijdens de gehele rally.
Dagkaart Zaterdag: € 23,-
Deze kaart geeft toegang tot alle klassementsproeven en de serviceterreinen op zaterdag.
Dagkaart Zondag: € 17,-
Deze kaart geeft toegang tot alle klassementsproeven en het serviceterreinen op zondag.
Bron: site BHV Expogroeprally.
Kinderen onder de 12 moeten in 2005 dus gewoon betalen. Enige wat er nieuw is dat is de weekend kaart. Maar de zaterdag is € 3,- duurder geworden en de zondag is € 2,- duurder geworden.
Ook nu schermt de organisatie dat men het goedkoopst is qua inschrijfgeld. Dat zal ongetwijfeld kloppen. Maar een team krijgt maar 4 weekend kaarten. De rest moet dus weer gewoon bijgekocht worden

Dat is hetzelfde als een kale standaard auto aanprijzen als ware hij het goedkoopst en dan roepen dat de handrem en knipperlichten apart bijgekocht moet worden als accessoires.
En dan scheelt het ineens niets meer met bijvoorbeeld de ELE rally, want een gemiddeld team heeft toch al vlug een man of zes tot tien bij zich. Dan moeten er dus 2 tot 6 kaarten bijgekocht worden en dat is € 60,- tot € 180,- meer. Tel uit je winst, want het Inschrijfgeld met reclame van de organisatie schiet dan van € 495,- naar € 555,- tot € 675,- (ELE € 575,-)
Jammer maar deze discussie wordt in mijn optiek gevoerd met onterechte argumenten als inschrijfgelden gevoerd. Ik kan me voorstellen dat alles duurder word. Maar West Brabant zal echt niet zoveel duurder zijn dan Oost Brabant.
Begrijp me goed: entree op een serviceterrein of een publieksproef is niets mis mee. (Ik heb voor mijn zoon gewoon betaald op Son, ondanks dat ik zelf een perskaart had). Maar je moet bedragen wel relateren aan datgene wat je te bieden hebt en dat is bij de BHV voor mij nog de vraag.