BHV 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor V.D.G Rally team » zo jun 26, 2005 20:07

Corne schreef:De prijzen zijn i.i.g. als volgt:

Programma: € 5
Enkele KP: € 8
Service: € 8
Weekend: € 30
Zaterdag: € 23
Zondag: € 17

Wel duur, maar een echte rallyfan wil het er graag voor kwijt 8)[/quote]

ze kunnen voor de zaterdag wel € 23,- vragen. zondags is de € 17,- te veel dan heb je nog maar de helft van de deelnemers.
Volgens mij is de organisatie zijn eigen ramen aan het ingooien met zulke prijzen.
In belgie zie je meer voor minder geld.
V.D.G Rally team

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jun 26, 2005 20:15

StevenK schreef:
Een sponsor moet zelf iets doen; chevrolet hangt rally-posters in elke showroom, Mitsu heeft een mooie zuil met continu WK beelden, BHV bouwt een groot feest bij z'n eigen pand en ga zo maar door.

Niet alleen een sponsor moet wat doen. De gene die bij een sponsor "bedelt' moet ook wat te bieden hebben. En voor een sponsor is dat hij traffic wil zien, hij wil aandacht hebben. En die aandacht bereik je niet door publiek weg te houden door (te hoge?) entreeprijzen te rekenen.

StevenK schreef:In de huidige situatie is het bijna onmogelijk een niet-rallyliefhebber uit te nodigen, die moet je een gids meegeven anders vindt 'ie er gegarandeerd niets aan.

Als jij met die niet-rallyliefhebber een eventuele sponsor bedoelt, dan stuur je hem met iemand uit je team op pad, die wel weet hoe het werkt. Op die manier leg je je sponsor in de watten, dan "pamper" je hem

StevenK schreef:Maar die niet-liefhebber dat is wel mijn sponsor of een potentiële sponsor. En voor hen is het echt veel beter wanneer je kunt zeggen: hier heb je het adres, daar kun je je auto kwijt, eten en drinken is er in overvloed en er zijn drie proeven + serviceterrein binnen loopafstand.

Maar die sponsor of potentiele sponsor is dan misschien niet geinteresseerd in het spelletje zelf, maar hij zal ongetwijfeld opletten of er veel volk op de been is. En veel volk bereik je niet door publiek weg te houden door (te hoge?) entreeprijzen te rekenen.
Ton Van Spanje

Berichtdoor StevenK » zo jun 26, 2005 20:29

Ton Van Spanje schreef:
StevenK schreef:
Een sponsor moet zelf iets doen; chevrolet hangt rally-posters in elke showroom, Mitsu heeft een mooie zuil met continu WK beelden, BHV bouwt een groot feest bij z'n eigen pand en ga zo maar door.

Niet alleen een sponsor moet wat doen. De gene die bij een sponsor "bedelt' moet ook wat te bieden hebben. En voor een sponsor is dat hij traffic wil zien, hij wil aandacht hebben. En die aandacht bereik je niet door publiek weg te houden door (te hoge?) entreeprijzen te rekenen.

Ik blijf toch bij het standpunt dat een sponsor niks heeft aan het publiek langs de proef.
StevenK schreef:In de huidige situatie is het bijna onmogelijk een niet-rallyliefhebber uit te nodigen, die moet je een gids meegeven anders vindt 'ie er gegarandeerd niets aan.

Als jij met die niet-rallyliefhebber een eventuele sponsor bedoelt, dan stuur je hem met iemand uit je team op pad, die wel weet hoe het werkt. Op die manier leg je je sponsor in de watten, dan "pamper" je hem

Goed idee; heb jij nog tien reisleiders over ?
StevenK schreef:Maar die niet-liefhebber dat is wel mijn sponsor of een potentiële sponsor. En voor hen is het echt veel beter wanneer je kunt zeggen: hier heb je het adres, daar kun je je auto kwijt, eten en drinken is er in overvloed en er zijn drie proeven + serviceterrein binnen loopafstand.

Maar die sponsor of potentiele sponsor is dan misschien niet geinteresseerd in het spelletje zelf, maar hij zal ongetwijfeld opletten of er veel volk op de been is. En veel volk bereik je niet door publiek weg te houden door (te hoge?) entreeprijzen te rekenen.

Nee, hoor; die is veel meer geïnteresseerd in wat 'ie er mee kan doen. De auto bij de lokale bedrijvencontactdagen neerzetten levert hem veel meer op dan het volk langs de proef. Een bedrijf dat niet in Z-W Brabant actief is, heeft in jouw optiek zowieso niks te zoeken als sponsor van (een deelnemer aan) de BHV...
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Maarten » zo jun 26, 2005 20:36

StevenK schreef:Ik blijf toch bij het standpunt dat een sponsor niks heeft aan het publiek langs de proef.

Maar dat standpunt verkondig ook jij niet wanneer je bij een sponsor op bezoek gaat om sponsoring rond te krijgen.

V.w.b. entreegelden: ik en een groot deel van de rallyliefhebbers zijn van het slag 'niet mekkeren, gewoon betalen'. Maar als iemand vraagt hoe en waar ze kunnen gaan kijken en of het geld kost dan beken ik ook half schamend dat het zoveel geld kost.
Gr. Maarten Ruijten
Maarten

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jun 26, 2005 20:55

StevenK schreef:Ik blijf toch bij het standpunt dat een sponsor niks heeft aan het publiek langs de proef.

Waar moet dat publiek dan heen?

StevenK schreef:Goed idee; heb jij nog tien reisleiders over ?

Het is maar een idee. En als je wilt, stuur de gewenste profielen maar op. Ik kan deze week wel even kijken of ik kandidaten heb die aan die profielen beantwoorden. :lol:

StevenK schreef:Een bedrijf dat niet in Z-W Brabant actief is, heeft in jouw optiek zowieso niks te zoeken als sponsor van (een deelnemer aan) de BHV...

Waarom niet? Volgens mij gaat het er voor een sponsor vooral om hoeveel mensen (publiek dus) zijn naam zien, en jij weet net zo goed als ik, dat er mensen uit alle delen van het land naar de diverse rally's door het land komen kijken.

(Disclaimer: Bovenstaande verdediging van het rallypubliek, betekent niet automatisch dat ik zelf als toeschouwer graag veel publiek zie)
Ton Van Spanje

Berichtdoor mantaboy » ma jun 27, 2005 8:38

Vraag me af waarom deze hele discussie weer over entree. In het verleden zijn er diverse topics geweest over lastig publiek. Raddraaiers die vonden we zelf het voor ons als rallyfan verpesten. Toen was de vraag hoe we dit op zouden kunnen lossen. Algemeen werd aangenomen dat entree vragen de oplossing was/is. Nu er entree geheven word en een organisator zijn nek uitsteekt om het wel goed voor elkaar te krijgen is er niets anders dan commentaar.

Als je niet wil betalen en je wil wel rally zien geef je dan aub op als official, want die kunnen we gebruiken. Wees niet bang dat je een afwijzing krijgt, we hebben er nog genoeg nodig!

Oja, vergeet niet dat zonder de zomerstorm van vorig jaar er op de kp's die toen gereden werden er continu rally actie was. Als je een tijdschema zo kan maken hoef je alleen naar de eerste paar kp's om je dan naar de avondproeven te verplaatsen. Scheelt je weer benzinegeld en als je per proef betaald ben je goedkoper uit.

Wil je toch alle proeven langs, betaal je meer. Eerlijk toch? Je beslist zelf om meer te gaan zien op 1 dag dus is het duurder. Immers voor 1 ons kaas betaal je minder dan een pond kaas.
mantaboy

BHV entree

Berichtdoor cvgn » ma jun 27, 2005 9:02

Jullie zeuren wel om de hoogte van de inkomkaarten maar beseffen jullie wel wat een weekendje rally kost voor de organisatie. Vergunningen aanvragen, de vele officials te te slapen leggen, en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Bij de GTR vragen ze geen inkom maar hoor je naderhand wel dat ze met een verlies zitten. dan kan je als organistaie beter inkom vragen en safe spelen dan verlies lijden op een rally.

Dus, als je een beetje kan rekenen en meerdere proeven wil gaan zien in dat weekend ben je goedkoper uit met een weekendkaart dan met betalen aan de proef. Voor € 30 kan je alle proeven zien.
Met een dagkaart op zaterdag voor de prijs van € 23 euro heb je na 3 proeven je geld al dubbel en dwars verdient.
Wanneer je op zondag maar naar 12 locatie gaat bv. Borchwerf ben je inderdaad goedkoper uit met betalen aan de proef zelf omdat je dan daar kan blijven.

Wil je dus echt niet betalen, heb je eigenlijk 2 keuzes: 1. Thuis blijven en een mooie rally missen of keuze 2; geef je op als official, zoals JP hierboven al aangaf. Die mensen hebben ze overal dringend nodig.

groeten uit Roosendaal

Carien van gastel
( sinds kort ook official)
cvgn

Berichtdoor nkroeze » ma jun 27, 2005 9:35

Het gaat hier inderdaad om de HOOGTE van het bedrag, niet om het feit an sich dat er entree geheffen wordt.

Wat mij als publiek ZOU storen (wat ik niet ben :D ) is het feit dat je inderdaad zoveel betaald als 30e, terwijl het bij andere organisaties een keer 5e voor de publieksproef is. Als ik als toeschouwer in Ypres voor 35 kan zijn en voor het WK Deutschland nog iets meer, waarom zou ik dan naar de bhv gaan? Vorig jaar was er ook al veel kritiek op de hoogtes van de bedragen, weet de organisatie dit niet of wil ze dit gewoon niet horen? En daarnaast zou ik twijfelen als publiek, immers, vorig jaar werden er ook zomaar enkele proeven neutraal verreden! (heeft mij als deelnemer ook enorm doen twijfelen OF ik wel mee zou gaan doen).

@JP, het heeft niks met de nek uitsteken te maken, entree wordt immers bijvoorbeeld bij de zuiderzee al jaren geheven! Het gaat om de manier er door de organisatie mee omgesprongen wordt.

@cvgn, ik vind het ontzettend flauw om nu te roepen wat het organiseren van een evenement kost! Waarom kunnen 7 andere rally's in NL het WEL zonder zulke exhorbitant hoge bedragen?
nkroeze

Berichtdoor mantaboy » ma jun 27, 2005 10:33

@JP, het heeft niks met de nek uitsteken te maken, entree wordt immers bijvoorbeeld bij de zuiderzee al jaren geheven! Het gaat om de manier er door de organisatie mee omgesprongen wordt.

@cvgn, ik vind het ontzettend flauw om nu te roepen wat het organiseren van een evenement kost! Waarom kunnen 7 andere rally's in NL het WEL zonder zulke exhorbitant hoge bedragen?

De organisatie springt er op een manier mee om die werkt om de rally te kunnen blijven organiseren. Leuk dat er bij de Zuiderzee entree geheven word, maar wat betaal je aan inschrijfgeld? Ik denk dat de BHV voor hetgeen ze bieden toch 1 van de goedkoopste is als het om inschrijfgeld gaat.

Laten we daarbij niet vergeten dat de sponsoring steeds achteruit loopt. Ik kan je nu al verklappen dat 7 andere rally's waar jij op doelt het na dit jaar of volgend jaar niet meer kunnen zonder entree zonder een negatief resultaat te draaien.

Daar komt nog bovenop dat als we de kp's veilig willen houden we langzamerhand aan een benzinevergoeding voor officials moeten gaan denken. Dit is een gewaagde uitspraak waarvan ik zeker weet dat zonder die vergoeding er rally's ingekort gaan worden of zelfs weg gaan vallen! Met de huidige brandstofprijzen al wel eens uitgerekend wat voor auto je kan rijden met een belastingvrije vergoeding van 18 eurocent de kilometer? Tegenwoordig moet je om te werken al geld bijleggen om er te komen! Er zijn genoeg officials die graag willen maar door dit soort waanzin het niet meer financieel kunnen. Immers men moet ook eten en wonen....

Dus die gaan dan niet posten of pakken een rally minder. Net zoals publiek dat doet bij de BHV volgens de discussie hier. Waardoor we in een zeer leuke maar voor de rallysport dodelijke cirkel zitten....
mantaboy

Berichtdoor Jan » ma jun 27, 2005 11:34

Dit wordt me allemaal even te veel maar dit is wat ik erover kwijt wil:

Als eerste gaf Steven 2 pagina's terug te weten dat hij het publiek liever op 1 punt op een proef wil hebben. Hier ben ik op tegen en wel vanwege het feit dat ik het liefst zoveel mogelijk wil zien, dus ook verschillende proeven en verschillende punten. Verder zou het op 1 punt veel te druk worden met al die toeschouwers. Hierbij komt nog dat ik foto's maak en om nu alleen foto's van 1 punt te hebben is erg saai naar mijn mening...

Ten tweede het feit dat je maar official moet worden om geen entree prijzen te hoeven betalen. Hier zit wat in maar omdat ik nu een maal niet altijd vervoer heb en het niet echt zie zitten om de hele dag op 1 punt te moeten staan( ik spreek een beetje uit ervaring omdat ik 3 jaar lang met mijn vader bij de GTR als brandweerpost ben meegeweest) zie ik hier van af. Maar wie weet in de toekomst verander ik nog van gedachte (denk het haast wel :wink: ).

Verder weet ik zo even niet wat te vertellen,

Ga weer bezig met m'n werkstuk voor Aardrijkskunde :evil:
(Bijna vakantie :!: :D )
Jan

Berichtdoor mantaboy » ma jun 27, 2005 13:37

@Jan kan me voorstellen dat het allemaal teveel word. Ik raad je wel aan m'n verhaal goed te lezen en dan reactie te geven....
mantaboy

Berichtdoor Hein » ma jun 27, 2005 15:54

Jean Pierre,

Deze discussie is vorig jaar ook gevoerd. Ook toen ging het niet over het feit dát er entree gevraagd werd, maar over de hoogte. Bovendien ging de discussie toen ook over het feit dat teams maar vier weekendkaarten kregen en tegen reductie aanvullende kaarten.

Ik heb gehoopt dat de organisatie van de BHV van de stormen van kritiek zou leren. Maar ik moet helaas erkennen dat mijn hoop ijdel is geweest. Nu gaat de discussie weer over de hoogte van de entreeprijs.

Toegangsprijzen publiek BHV 2004:
Een dagkaart op zaterdag 17 juli kost € 20,00 en geeft recht op toegang tot alle klasse-mentsproeven en serviceterreinen op deze dag. De prijs voor dagkaart voor zondag 18 juli bedraagt €15,00. Een bezoek aan de publieksproeven Roosendaal (Borchwerf) en Etten-Leur (Vosdonk) gaat 8 euro per Kp kosten. De toegang voor een bezoek aan een serviceter-rein of een ‘losse’ klassementsproef bedraagt 5 euro

Kinderen tot en met 12 jaar onder begeleiding van een volwassene hebben gratis toegang tot alle proeven en serviceterreinen. De start en finish midden in het centrum van Roosen-daal is voor iedereen gratis toegankelijk.

Prijzen 2005:
ENTREEBEWIJZEN
Vanaf 1 juli 2005 zijn de volgende toegangskaarten
verkrijgbaar bij de voorverkoopadressen.

Weekendkaart: € 30,-
Deze kaart geeft toegang tot alle klassementsproeven en serviceterreinen tijdens de gehele rally.

Dagkaart Zaterdag: € 23,-
Deze kaart geeft toegang tot alle klassementsproeven en de serviceterreinen op zaterdag.

Dagkaart Zondag: € 17,-
Deze kaart geeft toegang tot alle klassementsproeven en het serviceterreinen op zondag.

Bron: site BHV Expogroeprally.

Kinderen onder de 12 moeten in 2005 dus gewoon betalen. Enige wat er nieuw is dat is de weekend kaart. Maar de zaterdag is € 3,- duurder geworden en de zondag is € 2,- duurder geworden.

Ook nu schermt de organisatie dat men het goedkoopst is qua inschrijfgeld. Dat zal ongetwijfeld kloppen. Maar een team krijgt maar 4 weekend kaarten. De rest moet dus weer gewoon bijgekocht worden :!: Dat is hetzelfde als een kale standaard auto aanprijzen als ware hij het goedkoopst en dan roepen dat de handrem en knipperlichten apart bijgekocht moet worden als accessoires.

En dan scheelt het ineens niets meer met bijvoorbeeld de ELE rally, want een gemiddeld team heeft toch al vlug een man of zes tot tien bij zich. Dan moeten er dus 2 tot 6 kaarten bijgekocht worden en dat is € 60,- tot € 180,- meer. Tel uit je winst, want het Inschrijfgeld met reclame van de organisatie schiet dan van € 495,- naar € 555,- tot € 675,- (ELE € 575,-)

Jammer maar deze discussie wordt in mijn optiek gevoerd met onterechte argumenten als inschrijfgelden gevoerd. Ik kan me voorstellen dat alles duurder word. Maar West Brabant zal echt niet zoveel duurder zijn dan Oost Brabant.

Begrijp me goed: entree op een serviceterrein of een publieksproef is niets mis mee. (Ik heb voor mijn zoon gewoon betaald op Son, ondanks dat ik zelf een perskaart had). Maar je moet bedragen wel relateren aan datgene wat je te bieden hebt en dat is bij de BHV voor mij nog de vraag.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor SylviaVisser » ma jun 27, 2005 16:08

@ JP, we hebben behoefte aan goede officials, niet aan diegene die het wordt om onder entree uit te komen.....een verkeerd excuus om de dunne spoeling aan te vullen in mijn ogen.
Een weekend een goede official zijn en daarvoor eerst je papieren halen kost ook geld.
Een heel klein reken sommetje leert mij, dat dan ineens de entree en de bewegings vrijheid niet op wegen tegen gratis official zijn!
SylviaVisser

Berichtdoor mantaboy » ma jun 27, 2005 17:13

Hein, toch aanvullen: Kinderen tot 12 jaar hebben wel degelijk gratis toegang!

Hoeveel wedstrijd kilometers bied de ELE? En hoeveel de BHV?

Daarbij kan ik je met zekerheid zeggen dat entree vragen een noodzaak aan het worden is.

Hein schreef:Ook nu schermt de organisatie dat men het goedkoopst is qua inschrijfgeld. Dat zal ongetwijfeld kloppen. Maar een team krijgt maar 4 weekend kaarten. De rest moet dus weer gewoon bijgekocht worden :!: Dat is hetzelfde als een kale standaard auto aanprijzen als ware hij het goedkoopst en dan roepen dat de handrem en knipperlichten apart bijgekocht moet worden als accessoires.

En dan scheelt het ineens niets meer met bijvoorbeeld de ELE rally, want een gemiddeld team heeft toch al vlug een man of zes tot tien bij zich. Dan moeten er dus 2 tot 6 kaarten bijgekocht worden en dat is € 60,- tot € 180,- meer. Tel uit je winst, want het Inschrijfgeld met reclame van de organisatie schiet dan van € 495,- naar € 555,- tot € 675,- (ELE € 575,-)

Jammer maar deze discussie wordt in mijn optiek gevoerd met onterechte argumenten als inschrijfgelden gevoerd. Ik kan me voorstellen dat alles duurder word. Maar West Brabant zal echt niet zoveel duurder zijn dan Oost Brabant.

Begrijp me goed: entree op een serviceterrein of een publieksproef is niets mis mee. (Ik heb voor mijn zoon gewoon betaald op Son, ondanks dat ik zelf een perskaart had). Maar je moet bedragen wel relateren aan datgene wat je te bieden hebt en dat is bij de BHV voor mij nog de vraag.

MAAR 4 toegangskaarten? Hoeveel krijg je er bij de Zuiderzee? Je krijgt 4 volledige weekendkaarten gratis. We praten over 120€ die je er gratis bijkrijgt. Dan word jou rekensommetje anders.
Inschrijving: 495€
Weekendkaarten: -120€
Totaal inschrijfgeld zonder kaarten: 375€

Vind het prima dat je wil vergelijken met een andere rally maar dan wel beiden zonder toegang vergelijken en niet 1 met en de ander zonder, dan vervolgens de extra kaarten rekenen en zeggen dat we toch duurder zijn
Laatst bijgewerkt door mantaboy op ma jun 27, 2005 17:24, in totaal 1 keer bewerkt.
mantaboy

Berichtdoor mantaboy » ma jun 27, 2005 17:18

SylviaBos schreef:@ JP, we hebben behoefte aan goede officials, niet aan diegene die het wordt om onder entree uit te komen.....een verkeerd excuus om de dunne spoeling aan te vullen in mijn ogen.
Een weekend een goede official zijn en daarvoor eerst je papieren halen kost ook geld.
Een heel klein reken sommetje leert mij, dat dan ineens de entree en de bewegings vrijheid niet op wegen tegen gratis official zijn!

Hoe wil jij officials bij elkaar krijgen als ze niet eens alles kunnen bekostigen? Dan heb je misschien goede officials maar waar moet het geld vandaan komen om ze naar je rally te krijgen?

Dat rekensommetje van jou wil ik wel eens zien. Ik herinner me van vorig jaar dat jij diegene was die het belachelijk vond. Het was te duur om met een gezin te gaan kijken. Nu zeg je van niet, dat je beter kan gaan kijken en entree betalen. Ik begrijp dat niet helemaal.
mantaboy

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden