ELMAR Rally Hulst 2005

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor Wout de Klerk » zo apr 24, 2005 17:20

Campos schreef:Ik ben voor het eerst sinds tijden weer eens wezen servicen, en wat viel mij op?

- En hoe ENORM asociaal sommige deelnemers reden op het laatste deel van de service.. (heb met name een groenige evo, een witte evo en een golf meerdere malen behoorlijk vervloekt toen ze soms al slingerend rakelings langs onze serviceplek raasden met een snelheid die ver boven de 100km/h leek te liggen! Ik was blij dat de aanwezige kinderen door hun ouders vastgegrepen werden...

Dat is iets wat wij ook vaak zien, en vorig jaar in Barneveld ook een beetje deden, je wil wel eens in de hitte van de strijd met een probleem aan je auto er voor zorgen dat je geen servicetijd te kort komt.
De routing was dan ook niet lekker geregeld in Hulst, en het grappige is dat de teams die extra betaalden voor een grotere serviceplek, het meest ver van de in en uitgang van het service terrein zaten, en dit zijn vaak juist de teams die voor het kampioenschap gaan, en dus ook misschien iets meer haast hebben in die gevallen.
Wout de Klerk

Berichtdoor Hein » zo apr 24, 2005 17:22

joostkusters schreef:de fotograaf had 2 tenen kapot hoorde ik van anki, dus valt gelukkig wel mee. anki ook gecrached, maar na inspectie in het ziekenhuis weer thuis, wel alles stijf.

Joost,

Het is maar wat je meevallen noemt. Wat ik bij ons op de service begreep heeft hij één teen verbrijzelt en één gebroken. Maar wel aan verschillende voeten. Dus dat is erg lastig met lopen de komende tijd.

Van de andere kant schijnt het dat hij een paar keer gewaarschuwd is, dat hij op een erg tricky punt stond.

Het filmpje van de aanvaring met de vangrail komt vanavond waarschijnlijk online.
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor Wout de Klerk » zo apr 24, 2005 17:22

StevenK schreef:
ExTaxi schreef:Als ik naar de uitslagen kijk zie ik vaak "DNS" staan bij uitvallers. Dat staat toch voor Did Not Start?

Waarom staat dat dan bij Van Eldik en Westing bijvoorbeeld. Moet dat dan niet zijn DNF?

Wanneer de tijdkaart na het uitvallen niet ingeleverd wordt, is er geen officiële registratie van de start van de equipe. Vandaar de DNS.

Mijn kaart is door de sluitwagen ingenomen, dus waarschijnlijk nalatigheid van de organisatie, but who cares?
Wout de Klerk

Berichtdoor StevenK » zo apr 24, 2005 17:25

Wout de Klerk schreef:
StevenK schreef:
ExTaxi schreef:Als ik naar de uitslagen kijk zie ik vaak "DNS" staan bij uitvallers. Dat staat toch voor Did Not Start?

Waarom staat dat dan bij Van Eldik en Westing bijvoorbeeld. Moet dat dan niet zijn DNF?

Wanneer de tijdkaart na het uitvallen niet ingeleverd wordt, is er geen officiële registratie van de start van de equipe. Vandaar de DNS.

Mijn kaart is door de sluitwagen ingenomen, dus waarschijnlijk nalatigheid van de organisatie, but who cares?

Ik had anders gisteren al een uitvaller aan de telefoon die zei: 'Oh, heb je dan niet gezien dat ik pas op KP3 uitgevallen ben ? Op KP 1 en 2 liep het juist heel lekker.'
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Davy » zo apr 24, 2005 19:05

Letty schreef:Klopt. Bij het aanremmen lag het wiel er al vanaf en bij het indraaien kwam het wiel door het zijboard heen, dat er afbrak, en rolde in zijn eentje verder. De auto ging daarna schuin rechtdoor en kwam aan de overkant van de rijbaan op de stoeprand terecht, schoot er met de voorkant overheen en boorde zich met de linkerneus in het gras.

We hebben het zien gebeuren van begin tot eind. Ik weet niet of er filmmateriaal van aanwezig is. Er zullen zeker foto's zijn gemaakt.

Hallo,

Hierbij een foto van de Clio tijdens het aanremmen en nog één (helaas niet scherp) met rondvliegend wiel.

Groeten Davy

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[/img]
Davy

Berichtdoor Wout de Klerk » zo apr 24, 2005 19:20

Davy schreef:Hallo,

Hierbij een foto van de Clio tijdens het aanremmen en nog één (helaas niet scherp) met rondvliegend wiel.

Groeten Davy

Mooi hoor, dank je!
Wout de Klerk

Berichtdoor kraats » zo apr 24, 2005 20:20

Even over de snelheid van de zogenaamde toppers,
Ze zouden allemaal uitgesloten moeten worden, stelletje gekken zijn het.
Ik ga geen namen noemen maar wanneer je tussen het publiek op de service (dus niet op de lange rechte weg buiten het service terrein) denkt je banden te moeten warmen door van links naar rechts te schuiven, tussen de kleine kinderen en leken door zouden ze je de licentie van moeten intrekken. Straks is het weer janken als er een monteur of ander levend wezen aan vellen wordt gejaagd!! Dit gaat geheid een keer fout!!
Fijn trouwens dat er aan de kant waar wij op de service stonden (.... sorry, op de openbare weg door service ruimte gebrek.....) geen enkele toilet voorziening was!!!

Enne, wij stonden op de plaats waar de caravans moesten staan met de caravan..... er stond er nog 1. En vervolgens kun je je de vouwen uit je broek laten rijden omdat je aan het eind van de service midden op de weg uitkomt met je service plaats. En dat alleen maar omdat men de caravan dus wel meeneemt op de service en zo andere teams laat barsten, en collega monteurs continu aan de kant moeten springen als ze banden willen wisselen. startnummer 1 t/m 20 (minimaal) kun je zo uitsluiten wegens belachelijk hard rijden op de service. Ik heb het dan over snelheden die ver over de 100 km/u gingen, en daar lig je dan naast te sleutelen...... zullen we de rollen eens omdraaien? Weten die zogenaamde "toppers" ook wat dat is.....

Oja, we hebben wel een gezellig weekend gehad.....

Wout ik hoop dat je toch nog lekker gegeten hebt :D:D
Greetz Theo,
Vroeger.... Toen de lucht schoon was en de sex vies...
Bougie verwijdert op verzoek van een aantal mensen met overdreven ingestelde virusscanners....
kraats
Lid van een team

Berichtdoor YellowLeonVT » zo apr 24, 2005 21:08

Wat ik gezien heb van de wedstrijd was wel ok ! Alleen als ik de organisatie nog een tip mag geven.. maak dan de kaartjes van de proeven wat groter zodat een normaal mens ze ook kan lezen zonder vergrootglas !! Dit was een aanfluiting en een schande voor de rallysport!
Had net zo goed als een blinde rondom hulst kunnen gaan rijden, want de kaartjes waren niet te lezen !! te triest voor woorden, kom je 260km rijden voor een rally die nauwelijks te volgen is ! Neem een voorbeeld aan de oosterburen..
YellowLeonVT

Berichtdoor erikjan » zo apr 24, 2005 21:23

YellowLeonVT schreef:Wat ik gezien heb van de wedstrijd was wel ok ! Alleen als ik de organisatie nog een tip mag geven.. maak dan de kaartjes van de proeven wat groter zodat een normaal mens ze ook kan lezen zonder vergrootglas !! Dit was een aanfluiting en een schande voor de rallysport!
Had net zo goed als een blinde rondom hulst kunnen gaan rijden, want de kaartjes waren niet te lezen !! te triest voor woorden, kom je 260km rijden voor een rally die nauwelijks te volgen is ! Neem een voorbeeld aan de oosterburen..

't valt me wel vaker op dat de info-kaartjes erg karig zijn; daar valt bij sommige rally's nog heel wat aan te verbeteren.
al wil soms het Shell-stratenboek (of een andere gedetailleerde kaart) nog wel helpen icm het aangeleverde kaartje.
erikjan

Berichtdoor Cally » zo apr 24, 2005 21:33

theo
wat je zegt ben ik het niet mee eens mn vader had start nummer 13 en die rijd niet met 100 km/u over de service dus het slaat nergens op dat je nummer 1 tm 20 uit kan sluiten want heb hem namelijk de heledag gevolgt tot hij van de service af was
Cally

Berichtdoor Lejan » zo apr 24, 2005 21:44

YellowLeonVT schreef:Wat ik gezien heb van de wedstrijd was wel ok ! Alleen als ik de organisatie nog een tip mag geven.. maak dan de kaartjes van de proeven wat groter zodat een normaal mens ze ook kan lezen zonder vergrootglas !! Dit was een aanfluiting en een schande voor de rallysport!

bij de rally/sprint van Hulst hebben ze nog nooit een fatsoenlijke kaart gehad .
maar de zzr heeft ook nog maar een paar jaar een bruikbare kaart , die volgens mij ook nog beter kan.

laat ze eens contact op nemen met de mensen die de kaarten het voor de GTR/ELE/BHV doen , dat zijn wel bruikbare kaarten .
Lejan

Berichtdoor rallydre » zo apr 24, 2005 22:07

Iemand ooit gehoord van copyright.. Wat denk je dat 't kost om dat af te kopen. En tegenwoordig als je nat gaat ga je goed nat..
rallydre

Berichtdoor Lejan » zo apr 24, 2005 22:51

rallydre schreef:Iemand ooit gehoord van copyright.. Wat denk je dat 't kost om dat af te kopen. En tegenwoordig als je nat gaat ga je goed nat..

Klopt helemaal ,maar er moet voor een onbruikbare kaart volgens mij ook betaalt worden ( wij hebben het ook gedaan in hulst ) vraag dan 3 euro voor de info en zorg voor een betere kaart.
Lejan

Berichtdoor supermario » zo apr 24, 2005 22:55

kraats schreef:Even over de snelheid van de zogenaamde toppers,
Ze zouden allemaal uitgesloten moeten worden, stelletje gekken zijn het.
Ik ga geen namen noemen maar wanneer je tussen het publiek op de service (dus niet op de lange rechte weg buiten het service terrein) denkt je banden te moeten warmen door van links naar rechts te schuiven, tussen de kleine kinderen en leken door zouden ze je de licentie van moeten intrekken. Straks is het weer janken als er een monteur of ander levend wezen aan vellen wordt gejaagd!! Dit gaat geheid een keer fout!!
Fijn trouwens dat er aan de kant waar wij op de service stonden (.... sorry, op de openbare weg door service ruimte gebrek.....) geen enkele toilet voorziening was!!!

Enne, wij stonden op de plaats waar de caravans moesten staan met de caravan..... er stond er nog 1. En vervolgens kun je je de vouwen uit je broek laten rijden omdat je aan het eind van de service midden op de weg uitkomt met je service plaats. En dat alleen maar omdat men de caravan dus wel meeneemt op de service en zo andere teams laat barsten, en collega monteurs continu aan de kant moeten springen als ze banden willen wisselen. startnummer 1 t/m 20 (minimaal) kun je zo uitsluiten wegens belachelijk hard rijden op de service. Ik heb het dan over snelheden die ver over de 100 km/u gingen, en daar lig je dan naast te sleutelen...... zullen we de rollen eens omdraaien? Weten die zogenaamde "toppers" ook wat dat is....

Vind wel dat je een hele grote mond hebt...
Je mocht op de toegewezen service plek neer zetten wat je wilde..dus ook wij hebben de caravan daar neer gezet...moet je je zaken beter regelen dan heb je ook meer ruimte...
supermario

Berichtdoor Campos » ma apr 25, 2005 0:51

Cally schreef:theo
wat je zegt ben ik het niet mee eens mn vader had start nummer 13 en die rijd niet met 100 km/u over de service dus het slaat nergens op dat je nummer 1 tm 20 uit kan sluiten want heb hem namelijk de heledag gevolgt tot hij van de service af was

Cally,

Vergeet niet dat de daadwerkelijke service pas ophield bij het punt waar de metalen rijplaten rechts in de berm lagen...
Campos

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden