Nederland volwassen in de Rally ?

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Nederland volwassen in de Rally ?

Berichtdoor 2chris » di apr 12, 2005 12:51

Hallo allemaal,

Kan iemand mij uitleggen waarom er voor de rally(sprint) in hulst niet door bijvoorbeeld de 205 en volvo cup word deelgenomen ?

Ik denk dat Hulst bij uitstek geschikt is voor diverse teams om zich te presenteren in een combinatie met een overzichtelijk, compact , technies en bovenal leerzaam evenement !!!

Chris Leyds
2chris

Berichtdoor nkroeze » di apr 12, 2005 12:56

Chris,

ik kan je alleen uitleg geven v.w.b. de Volvo Cup.
Afgelopen winter is er een enquete onder de deelnemers gehouden over hoeveel en welke wedstrijden er moesten meetellen voor de cup en zodoende op onze kalender zouden verschijnen. Hieruit is gekomen dat er het liefst met een 5 uit 7 systeem werkt en dus zijn de 7 meest "populaire" wedstrijden onder de teams op de kalender gezet. Hier hoorde Hulst niet bij, dus in dit geval was het een "democratische" beslissing.

Of ik het persoonlijk jammer vind? Ja en Nee, Hulst is wel uniek maar toch wel een ontzettend eind weg voor ons (Drenthe) en ik heb er niet zulke prettige ervaringen v.w.b. de organisatie, maar dat is puur persoonlijk! Ik ben er dit jaar overigens wel als deelnemer, maar als navigator dit maal....

Hoe zie jij persoonlijk wedstrijden als Hulst en de tot stand koming van Cup Kalenders?
nkroeze

Re: Nederland volwassen in de Rally ?

Berichtdoor Franky » di apr 12, 2005 12:59

2chris schreef:Hallo allemaal,

Kan iemand mij uitleggen waarom er voor de rally(sprint) in hulst niet door bijvoorbeeld de 205 en volvo cup word deelgenomen ?

Ik denk dat Hulst bij uitstek geschikt is voor diverse teams om zich te presenteren in een combinatie met een overzichtelijk, compact , technies en bovenal leerzaam evenement !!!

Chris Leyds

Zal ik reageren namens de 205cup.
We hebben alle wedstrijden op een rijtje gelegd.
Rekening houdende met een low budgetcup met veel nieuwe deelnemers en een haalbaar tijdschema voor alle deelnemers. Het mooiste schema hebben we gekozen en daar zat Hulst helaas niet tussen.
Laatst bijgewerkt door Franky op di apr 12, 2005 13:14, in totaal 1 keer bewerkt.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor Holkers » di apr 12, 2005 13:09

ze hebben 1 van de mooiste rally's van Nederland op 1 van de meest afgelegen gebieden. Dat is erg jammer maar de charme van de rally trekt elk jaar weer genoeg equipes.
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Re: Nederland volwassen in de Rally ?

Berichtdoor StevenK » di apr 12, 2005 13:27

2chris schreef:Hallo allemaal,

Chris Leyds

De wedstrijd op zich is fantastisch, het tijdschema (extra overnachting) en de afstand maakt het echter tot een dure wedstrijd.

Overigens verwacht ik niet volgende week al een auto te hebben, dus ik ben ook niet van de partij.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor 2chris » di apr 12, 2005 13:27

Over het algemeen zie je dat we in nederland goede evenementen hebben we hebben "technies" nogal wat beperkingen als het gaat om de proeven maar goed dat is de keuze van het land waarin je woont en rijd.

Een evenement als hulst is iets waarin je aan je sponsers een bepaalde meerwaarde kan verkopen, denk aan de centrale service plek waar je een broodje en drankje kan opdienen onder het genot van deelnemende auto's in aktie te bezichtigen vanuit een droge ( tent ) plek, hiermee geef je niet alleen de partners een kleine hoeveelheid publiciteit in het locale suffertje maar krijgt hij er ook werkelijk wat voor terug, zelfs de mogelijkheid van een helicopter vlucht boven de proef behoort tot de mogelijkheden ...

Even een rekensom, ik weet niet wat alles kost maar stel je maakt een pakket van ik noem een 3000 euro voor een jaar, incl ontvangst en helicoptervlucht en dan geef je nog een jasje of cap erbij, inkoop 500, al zou dat het dubbele zijn, dat is wat een bedrijf wil , maak een pakketje ... als jij dan een volgend seisoen weer komt bedelen hoef je niet meer een paar stukjes uit de krant te laten zien maar hebben jullie een herinnering waar je aan kan vasthouden ... geloof me het werkt

Mensen als die van Biesheuvel steken nu hun kop uit, als daar niet gebruik van word gemaakt vind ik dat zonde ....
2chris

Berichtdoor Jeroen » di apr 12, 2005 13:31

@Chris: Voor wat betreft de 205cup kun je er echt van uit gaan dat bij het samenstellen van de kalender heel veel, zeer zorgvuldig tegen elkaar wordt afgewogen en daar rolt dan een kalender uit die "ons" (het bestuur van de 205cup) de beste compromis lijkt. Ons uitgangspunt was 6 evenementen en dan moet je sowieso wedstrijden laten schieten. Ook Barneveld hoort daar dit jaar bij.
Jeroen

Berichtdoor Jan » di apr 12, 2005 14:19

2chris schreef:Over het algemeen zie je dat we in nederland goede evenementen hebben we hebben "technies" nogal wat beperkingen als het gaat om de proeven maar goed dat is de keuze van het land waarin je woont en rijd.

Een evenement als hulst is iets waarin je aan je sponsers een bepaalde meerwaarde kan verkopen, denk aan de centrale service plek waar je een broodje en drankje kan opdienen onder het genot van deelnemende auto's in aktie te bezichtigen vanuit een droge ( tent ) plek, hiermee geef je niet alleen de partners een kleine hoeveelheid publiciteit in het locale suffertje maar krijgt hij er ook werkelijk wat voor terug, zelfs de mogelijkheid van een helicopter vlucht boven de proef behoort tot de mogelijkheden ...

Even een rekensom, ik weet niet wat alles kost maar stel je maakt een pakket van ik noem een 3000 euro voor een jaar, incl ontvangst en helicoptervlucht en dan geef je nog een jasje of cap erbij, inkoop 500, al zou dat het dubbele zijn, dat is wat een bedrijf wil , maak een pakketje ... als jij dan een volgend seisoen weer komt bedelen hoef je niet meer een paar stukjes uit de krant te laten zien maar hebben jullie een herinnering waar je aan kan vasthouden ... geloof me het werkt

Mensen als die van Biesheuvel steken nu hun kop uit, als daar niet gebruik van word gemaakt vind ik dat zonde ....

Hier zou je Chris zeker gelijk ik moeten (kunnen) geven. :o
Jan

Berichtdoor Campos » di apr 12, 2005 17:00

2chris schreef:Over het algemeen zie je dat we in nederland goede evenementen hebben we hebben "technies" nogal wat beperkingen als het gaat om de proeven maar goed dat is de keuze van het land waarin je woont en rijd.

En geloof mij, dat zijn bedragen waar wij bijna een heel seizoen voor kunnen rijden :) Dat het werkt bij sponsoren geloof ik direct, maar het is simpelweg niet haalbaar om te doen voor de veelal good-will sponsoren (en dan spreek ik voor mijzelf) die ons ondersteunen.
En dergelijke 'grote' sponsoren waar je dan over praat zijn dan uiteraard ook op zoek naar meer exposure, ofwel door TV/(dag)bladen zoals in de reglementen van de Kalos Cup staat, of bijv.l door een 'dikkere' auto. Ook dit zien we niet of nauwelijks terug bij de low-budget cups.

Mbt. je laatste punt; in de omgeving Hardenberg steken ook een aantal mensen hun kop uit, en daar is de 205cup dit jaar wel aanwezig. Bovendien ondersteunen we de Biesheuvels ook door op het RAM-festival aanwezig te zijn.

Wij zijn dan ook zeer tevreden met de huidige cupkalender!
Campos

Berichtdoor SylviaVisser » wo apr 13, 2005 10:00

Alles meegerekend is Hulst niets duurder dan de BHV in Roosendaal.

Dus is geld eigenlijk geen argument in deze.
Dat de wedstrijd voor beginnende rijders wat vlug in het seizoen komt, wel. Een beetje ervaring is echt een pré daar.

Sylvia,
die helaas Hulst weer moet missen dit jaar.

@ Chris, you've got mail.....
SylviaVisser

Berichtdoor StevenK » wo apr 13, 2005 10:32

SylviaBos schreef:Alles meegerekend is Hulst niets duurder dan de BHV in Roosendaal.

Maar in Roosendaal rij je 1,5 zoveel km's, dus is de wedstrijd wel degelijk een stuk duurder.

Voor de rest ben ik het helemaal met Chris eens, maar daar komt het weer op hetzelfde punt neer: de deelnemers zullen eerst moeten investeren voor je ze er wat uit kunnen halen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor SylviaVisser » wo apr 13, 2005 10:36

ALLES meegerekend, niet alleen de zogenaamde rally kosten......

(Ook de entre voor je genodigden ed.)

Geloof me, we boeken hier op kostenplaats.....
SylviaVisser

re

Berichtdoor MartijnB » wo apr 13, 2005 12:14

Ook ik sla Hulst voor de 3e keer op rij over

voor mij heeft het er puur mee te maken dat het wel heel erg dicht op Almere gepakt zit

ik vind 2 weken tussen een wedstrijd heel erg kort
MartijnB

Re: re

Berichtdoor Jan » wo apr 13, 2005 12:23

MartijnB schreef:Ook ik sla Hulst voor de 3e keer op rij over

voor mij heeft het er puur mee te maken dat het wel heel erg dicht op Almere gepakt zit

Dan heb je het ook over budget, in de F1 is dit geen probleem, maar jah, voor de echte rallyfans is dit wel fantastisch :D . Hopelijk kan ik er bij zijn, met een beetje geluk heb ik vervoer :wink:
Laatst bijgewerkt door Jan op wo apr 13, 2005 12:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Jan

Re: re

Berichtdoor MartijnB » wo apr 13, 2005 12:26

Subaru Rullezzz!!! schreef:
MartijnB schreef:Ook ik sla Hulst voor de 3e keer op rij over

Dan heb je het ook over budget, in de Fi is dit geen probleem, maar jah, voor de echte rallyfans is dit wel fantastisch :D . Hopelijk kan ik er bij zijn, met een beetje geluk heb ik vervoer :wink:

dat bedoel ik er inderdaad mee ja het is weer ff op dus moet weer even sparen voor de ELE

heeft ook te maken met wat ervaringen vanuit het verleden mbt het evenement
MartijnB

Keer terug naar Wedstrijden