Zuiderzee rally/sprint

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor ExTaxi » zo maart 20, 2005 22:43

Ik kan me meestal inhouden maar gisteren was er ook weer zo'n grapjas die tegen mij zei (toen ik voor het lint in de buurt van diegene stond) "Ik hoop dat er een auto de bocht uitvliegt en die fotograaf schept". Het "Ja leuk joh dat zou lachen zijn" schoot mijn mond uit.

Je moet het niet doen als fotogrraaf maar ik zou maar al te vaak in willen grijpen als mensen voor de zoveelste het lint kapot maken en de officials het weer kunnen repareren. Etters heb je er tussenzitten, bah! En ze zien zelf niet in wat ze verpesten.

Alcohol en rally gaat niet..............nooit! Eens gaat het een keer mis met zo'n dronken 'boer'. Volgend jaar Barneveld, als dat allemaal doorgaat na die problemen van vorig jaar, moeten ze gewoon mensen gaan aanpakken.
ExTaxi

Berichtdoor rallydre » zo maart 20, 2005 23:00

Ik heb dat soort toewensingen ook naar m'n hoofd gekregen toen ik ergens onder 't lint door kroop (veilig in een binnenbocht). 'Dat mag niet hoor' uit 't publiek. 'ja maar met dit pershesje mag dat' was mijn reactie. 'Ik hoop dat ze je voor je donder rijden' of zoiets kwam er toen uit.. lekker als je dat te horen krijgt als je 30 cm voor 't lint gaat fotograferen.. en maar zeuren als er vervolgens geen goede foto's zijn..

Op Nagelerweg nog zoiets.. als je niet reageert op gezeik van publiek (langs een recht stuk waar ik liep) krijg je meteen te horen 'flikker op met je kanker press' enzovoorts.. Als je iets zegt is 't niet goed, als je niets zegt is 't ook niet goed.

't Mag dan allemaal niet makkelijk te organiseren zijn, maar ik durf de stelling aan dat Nederland klaar is voor een entreesysteem. Als 't even kan eentje met jaarkaarten voor het hele kampioenschap voor 25 Euro, te bestellen op internet en 15 Euro per wedstrijd. Vaste fans belonen, hanggroepjeugd flink laten schokken voor de rotzooi die ze trappen.. plus een controleerbaar alcoholverbod. Biertje in de hand op de proef = openbaar dronkenschap. Toch?
Maar ik denk dat er nog veel meer zijn die dit soort dingen meemaken, officials voorop. Die er notabene voor hun hobby staan..
rallydre

Berichtdoor Hein » ma maart 21, 2005 0:02

Biturbo schreef:.......
Helaas zoals eerder genoemd het gemis van meerdere F2 toppers zoals Weijs, Deen, de Winkel, Veenhuizen en andere.
De bommetjes van Heutink, Wiersma, Westing en zo klonken ook
prachtig, alleen het mogen er inderdaad wel meer zijn...

Persoonlijk vind ik het ook heel jammer dat er zoveel F2 ontbrak (al was het alleen al om het geluid). Om heel eerlijk te zijn waren we een beetje bang dat Hans en Carol het hele jaar flink achter de feiten aan zouden moeten rijden. Dat valt met uitzondering van Gertjan Heutink nu reuze mee.

Over drie weekjes (in Almere) moeten wij er, als alles goed gaat, ook staan. We gaan in de komende weken flink door met werken en zullen zo nu en dan de sluier een beetje gaan lichten. :twisted:
Be yourself, there are too many others
Hein

Berichtdoor erikjan » ma maart 21, 2005 0:22

'k ben benieuwd hoe BREED die sluier moet zijn :wink:

hartelijke groeten van een F2 / S1600 fan
Erik-Jan Noltus
--------------------------------------------------------------------
m'n rallyvideo's zijn te vinden op http://youtube.com/ejn68
erikjan

Berichtdoor Hein » ma maart 21, 2005 0:54

erikjan schreef:'k ben benieuwd hoe BREED die sluier moet zijn :wink:

Tsja. hoe breed. Dat valt mee. Hij past op de brug bij Hans. :P De eerste foto staat op de site. :twisted: Mijn Avatar is op dit moment geen aankondiging voor een bijbeltekst als je de site hebt gezien. :idea:
Hein

Berichtdoor StevenK » ma maart 21, 2005 8:06

Hein schreef:

Tsja. hoe breed. Dat valt mee. Hij past op de brug bij Hans. :P De eerste foto staat op de site. :twisted: Mijn Avatar is op dit moment geen aankondiging voor een bijbeltekst als je de site hebt gezien. :idea:

Hm.. Dus een toch een Polo S1600 ?
StevenK
Site Admin

Berichtdoor Hein » ma maart 21, 2005 8:09

StevenK schreef:
Hein schreef:

Hm.. Dus een toch een Polo S1600 ?

:mrgreen:
Hein

Berichtdoor Walter Geuzebroek » ma maart 21, 2005 9:25

Het is erger: 1 equipe heeft zeker melding gemaakt van het naar de auto geslingerd krijgen van een blikje drank. Waar zijn we nou mee bezig? Laat de stakkers maar thuisblijven en blikjes naar het beeldscherm gooien. Toegang heffen is een prima idee. Wie serieus is komt wel en door de controle kan de drank er ook uitgehaald worden bij de entree.
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Walter Geuzebroek

Berichtdoor Walter Geuzebroek » ma maart 21, 2005 9:27

Bolderheij verslikte zich onder comando van Roling weer een keer:

Afbeelding
Walter Geuzebroek
(in '59 opgericht maar sinds '83 aktief in DE sport)
Walter Geuzebroek

Berichtdoor henk 400rr » ma maart 21, 2005 10:15

Ik ben de zaterdag avond geweest bij de proef nagelerweg (industrieterrein) en ik moet zeggen dat ik weinig gezien heb van raddraaiers in het publiek, dit in tegenstelling tot voorgaande jaren.

Ook volgens een vriendelijke Oom agent viel het reuze mee, weinig rare dingen.

Zonder verder in detail te treden: ik heb me goed vermaakt, spijtig dat er onder de uitvallers een paar waren die ik graag had zien rijden, maar zo gaat dat soms nu eenmaal.

Volgend jaar weer, weer of geen weer. :wink:
Groeten, Henk
henk 400rr

re

Berichtdoor MartijnB » ma maart 21, 2005 11:27

erikjan schreef:'t was trouwens een beetje druk vanmiddag in de buurt van het station in Kampen; misschien niet slim om de deelnemers daar langs te sturen.

Toen ik op de strook voor rechtdoor stond opgesteld passeerden me wel tien deelnemers via de linksafstrook :?
Ik heb ze trouwens keurig voor laten gaan, daar niet van :wink:

valt me trouwens al jaren op, dat veel rallydeelnemers er op de openbare weg een potje van maken...

dank u voor het begrip

er stond daar wel zeker meer dan 1 km aaneengesloten blik dat stoplicht is altijd een ramp en aangezien het tijdschema niet zo ruim was moet je wat

iig bedankt voor het maken van de ruimte voor ons
MartijnB

Re: re

Berichtdoor StevenK » ma maart 21, 2005 11:30

MartijnB schreef:
erikjan schreef:'t was trouwens een beetje druk vanmiddag in de buurt van het station in Kampen; misschien niet slim om de deelnemers daar langs te sturen.

Toen ik op de strook voor rechtdoor stond opgesteld passeerden me wel tien deelnemers via de linksafstrook :?
Ik heb ze trouwens keurig voor laten gaan, daar niet van :wink:

valt me trouwens al jaren op, dat veel rallydeelnemers er op de openbare weg een potje van maken...

dank u voor het begrip

er stond daar wel zeker meer dan 1 km aaneengesloten blik dat stoplicht is altijd een ramp en aangezien het tijdschema niet zo ruim was moet je wat

iig bedankt voor het maken van de ruimte voor ons

Tijdschema was wel redelijk ruim op dat moment.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor gisissi » ma maart 21, 2005 11:43

Tijdschema was wel redelijk ruim op dat moment.

Tsja, en dat wilde ik graag zo houden...... :lol:

Opmerkelijk trouwens hoe begripvol overige verkeersdeelnemers kunnen zijn zodra een rallyauto te pas en te onpas probeerd in te voegen.

Overigens een dikke pluim voor de organisatie met dit prima evenement. Als ik hoor wat sommige officials voor de kiezen hebben gekregen neem ik ook daarvoor m'n hoedje af. Grote klasse!!

Jack
gisissi

Berichtdoor Turboboost » ma maart 21, 2005 12:31

@Dre, ik vind je idee niet eens zo heel gek klinken :!:

raddraaiers zijn dan beter aan te pakken. maar goed, zolang we nog niet met voetbalfans vergeleken worden (alhoewel dat dan ook geen echte fans zijn :roll: ) , valt het nog wel mee.

Wel was de politie zeer snel ter plaatse, en dat bracht rust. Goed geregeld dus. Als marshal zijnde moet je dergelijke situatie's kunnen herkennen, en het overlaten aan de profs. Echter is dat makkelijker gezegd dan gedaan, dat besef ik ook wel. :?
Turboboost

Berichtdoor StevenK » ma maart 21, 2005 13:35

We moeten gewoon naar een situatie toe waar om te beginnen alle proeven voor het publiek op dezelfde manier bereikbaar is.

Zelf ben ik groot voorstander van één of twee publiekspunten en de rest van KP afsluiten.

Gewoon net zoals in B een minimale afstand van de proef en iedereen die binnen die afstand gaat beboeten.
StevenK
Site Admin

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden