oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor fotojpa » zo dec 23, 2012 11:47

Afbeelding
BasJBuitendijk schreef:
Is dit de Harpin in terblijt? lijkt er wel op


Als ik het mij goed herinner vanaf het 3 landenpunt naar beneden.


Nee, ook toen was de afstand tussen het 3 landenpunt en Terblijt 24 KM.
Hier de lokatie van de haarspeld bocht, is nu een minirotonde en alleen nog maar verharde wegen, zie Google Maps
fotojpa
 
Berichten: 50
Geregistreerd: vr feb 22, 2002 17:23
Woonplaats: Provincie Limburg

Berichtdoor Arian van Beusekom » zo dec 23, 2012 16:49

Zojuist mijn vader nog even gesproken. Inderdaad laatste proef van Tulpenrally 1977 op Zestienhoven.

Zo werden er bijv. ook tijdens de ELE's van toendertijd wel eens KP's op 'Welschap' vliegveld Eindhoven gereden.

Groet Arian

[/img]
Arian van Beusekom
 
Berichten: 5
Geregistreerd: za dec 22, 2012 11:28

Berichtdoor Arian van Beusekom » zo dec 23, 2012 17:00

Hans Ahlberg schreef:Hallo Arian,

Je pa heeft me ooit genavigeerd in ik dacht een Limburgiarally in de 70er jaren en dat hij geen fan was van onverhard bleek door de volgende uitspraak:
Op een zandproef: " van mij mag je op een verharde weg best meer gasgeven, maar hier liever niet, gaat al veel te hard"

Een aantal jaren geleden had ik de Fulvia, helaas weg moeten doen omdat hij te slecht was. Nu rijden we " historisch" met een BMW 2002Tii.


Hallo Hans,

Leuk te horen dat jij ook nog actief bent. Volgens mij heb jij door de jaren heen die PLEZIERfactor zeker eer gedaan. Ik heb het altijd jammer gevonden dat je dus net de "verkeerde" Fulvia had getroffen want op de Circuitevenementen hebben wij toch ook regelmatig schik gehad.

Spreek je Dre Franken ook nog wel eens? Groet Arian
Arian van Beusekom
 
Berichten: 5
Geregistreerd: za dec 22, 2012 11:28

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 23, 2012 19:07

Arian van Beusekom schreef:
Hans Ahlberg schreef:Hallo Arian,

Je pa heeft me ooit genavigeerd in ik dacht een Limburgiarally in de 70er jaren en dat hij geen fan was van onverhard bleek door de volgende uitspraak:
Op een zandproef: " van mij mag je op een verharde weg best meer gasgeven, maar hier liever niet, gaat al veel te hard"

Een aantal jaren geleden had ik de Fulvia, helaas weg moeten doen omdat hij te slecht was. Nu rijden we " historisch" met een BMW 2002Tii.


Hallo Hans,

Leuk te horen dat jij ook nog actief bent. Volgens mij heb jij door de jaren heen die PLEZIERfactor zeker eer gedaan. Ik heb het altijd jammer gevonden dat je dus net de "verkeerde" Fulvia had getroffen want op de Circuitevenementen hebben wij toch ook regelmatig schik gehad.

Spreek je Dre Franken ook nog wel eens? Groet Arian


Arian/Hans: ik herinner mij ook een Dre (Franken?), hij reed begin 70er jaren in een MK1 Escort RS2000 Gr1 in BP kleuren, ook de tijd van Rinus Fiddelers.
Is dat de Dre waar jullie het over hebben.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Arian van Beusekom » zo dec 23, 2012 20:47

Vrijwel zeker praten wij over dezelfde Dre Franken. Ik heb jaren tussen alle Lancia en Ferrariposters een mooie foto van een groen/gele Ford op mijn kamer gehad. Kan dus niet missen. Meer weet ik daar overigens niet van te vertellen. Van Dre als toendertijd instructeur autorijden kan ik mij zijn handremmetje trekken in de straat nog goed herinneren Ha Ha Ha. :D :D
Als wij wel eens in Zundert op visite waren moest ik altijd even met Dre een rondje meerijden voor wat pirouettes Ha Ha Ha. Als kleine jongen was dat natuurlijk een hele belevenis.

Groet Arian
Arian van Beusekom
 
Berichten: 5
Geregistreerd: za dec 22, 2012 11:28

Berichtdoor Hans Ahlberg » zo dec 23, 2012 20:56

Ja hoor er is maar één Dre Franken en jullie hebben het over dezelfde.
Een dezer dagen zal ik hem wel eens bellen en doe ik hem de groeten van je Arian. Doe jij de groeten aan je pa van mij?
Avatar gebruiker
Hans Ahlberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: za okt 27, 2007 15:47
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 23, 2012 21:18

Via Dre Franken (was ook ooit eens "speaker" bij de start van een BAC rally) weer bij Escorts terecht gekomen. Hier wat fotos van mijn RS1800 Gr4.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door Dennis Klein op ma dec 24, 2012 12:00, in totaal 1 keer bewerkt.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Arian van Beusekom » zo dec 23, 2012 22:36

Hans Ahlberg schreef:Ja hoor er is maar één Dre Franken en jullie hebben het over dezelfde.
Een dezer dagen zal ik hem wel eens bellen en doe ik hem de groeten van je Arian. Doe jij de groeten aan je pa van mij?


Hallo Hans, zal ik absoluut doen. Het gaat namelijk door een heftige vorm van de Ziekte van Parkinson met de dag slechter qua gezondheid. Gehele spierenstelsel wordt door de ZvP geheel uitgeschakeld. Daardoor moet hij bij vrijwel alles geholpen worden en korte termijn geheugen loopt nu ook ernstig terug. Helaas, niet leuk allemaal om zo de aftakeling van het lichaam van je vader te zien. Ik zal de groeten zeker overbrengen !

Groet Arian
Arian van Beusekom
 
Berichten: 5
Geregistreerd: za dec 22, 2012 11:28

Berichtdoor Guy V. » zo dec 23, 2012 23:21

fotojpa schreef:Afbeelding
BasJBuitendijk schreef:
Is dit de Harpin in terblijt? lijkt er wel op


Als ik het mij goed herinner vanaf het 3 landenpunt naar beneden.


Nee, ook toen was de afstand tussen het 3 landenpunt en Terblijt 24 KM.
Hier de lokatie van de haarspeld bocht, is nu een minirotonde en alleen nog maar verharde wegen, zie Google Maps


Ik heb volgens mij nog eens een zeepkistenrace gedaan daaro, op de Kleine Heideweg, ik denk 5 jaar geleden. Met 0 pk dus.

Guy
Guy V.
 
Berichten: 75
Geregistreerd: di feb 08, 2011 11:48

Berichtdoor michel uit berg » ma dec 24, 2012 14:44

Guy V. schreef:
fotojpa schreef:Afbeelding
BasJBuitendijk schreef:
Is dit de Harpin in terblijt? lijkt er wel op


Als ik het mij goed herinner vanaf het 3 landenpunt naar beneden.


Nee, ook toen was de afstand tussen het 3 landenpunt en Terblijt 24 KM.
Hier de lokatie van de haarspeld bocht, is nu een minirotonde en alleen nog maar verharde wegen, zie Google Maps


Ik heb volgens mij nog eens een zeepkistenrace gedaan daaro, op de Kleine Heideweg, ik denk 5 jaar geleden. Met 0 pk dus.

Guy


Precies! daar is deze foto gemaakt. en idd zo'n 25km van vaals vandaan
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor Miniliteman » ma dec 24, 2012 16:27

In de tijd dat Ford zelf bezig was met de Sierra 4x4 had een klein bedrijfje in Widnes, Engeland genaamd RED (!) met hulp van FF Developments al een rally 4WD Sierra gemaakt, de R-E-D4x4T.
Onder de kap lag een Terry Hoyle BDA met turbo en carburateurs die zo'n 330 pk had. Of het apparaat ooit iets heeft gewonnnen heeft weet ik niet meer.

Afbeelding
Miniliteman
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za jul 08, 2006 19:46
Woonplaats: Horst

Berichtdoor BasJBuitendijk » ma dec 24, 2012 16:55

Nee, ook toen was de afstand tussen het 3 landenpunt en Terblijt 24 KM.
Hier de lokatie van de haarspeld bocht, is nu een minirotonde en alleen nog maar verharde wegen


Okay, maar mijn vraag ging over deze hairpin. Foto uit 1979 met mijn Escort 1600 Sport. Volgens mij de heuvelklim van weleer, maar in tegengestelde richting. Of is mijn geheugen zo onbetrouwbaar?
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor BasJBuitendijk » ma dec 24, 2012 17:08

Foto kwam niet mee. Zie het vorige bericht. Hier is-ie:

Afbeelding

Mooie beelden en teksten over de Tulpenrally 1977 met de finish op vliegveld Zestienhoven. Bedankt daarvoor. Wij waren met 5 auto's aanwezig als Gulf Star Team (rittensport) en verleenden hand en span diensten. Peter Corver was onze teamsponsor als communicatie manager van Gulf en Cees Hellinga en Wolf Berger (niet te vergeten Lou Gillet) waren de drijvende krachten achter STAR en de RAC Rotterdam in die tijd. Heb zelf nog talloze ritten uitgezet als sportcommissaris, waaronder voor RAC West. 300 inschrijvingen (max. 200) waren geen uitzondering in de jaren 70 en vrijwel alles werd 's nachts verreden.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Dennis Klein » ma dec 24, 2012 17:44

[quote="Miniliteman"]In de tijd dat Ford zelf bezig was met de Sierra 4x4 had een klein bedrijfje in Widnes, Engeland genaamd RED (!) met hulp van FF Developments al een rally 4WD Sierra gemaakt, de R-E-D4x4T.
Onder de kap lag een Terry Hoyle BDA met turbo en carburateurs die zo'n 330 pk had. Of het apparaat ooit iets heeft gewonnnen heeft weet ik niet meer.

Resultaten weet ik ook niet meer, wel dat Roger Clark en Louise Aitken Walker ermee gereden hebben.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor henk 400rr » ma dec 24, 2012 18:10

Dennis Klein schreef:
Miniliteman schreef:In de tijd dat Ford zelf bezig was met de Sierra 4x4 had een klein bedrijfje in Widnes, Engeland genaamd RED (!) met hulp van FF Developments al een rally 4WD Sierra gemaakt, de R-E-D4x4T.
Onder de kap lag een Terry Hoyle BDA met turbo en carburateurs die zo'n 330 pk had. Of het apparaat ooit iets heeft gewonnnen heeft weet ik niet meer.

Resultaten weet ik ook niet meer, wel dat Roger Clark en Louise Aitken Walker ermee gereden hebben.


Leuk ding, interessant stukje geschiedenis.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast