oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor kees-peugeot » vr dec 21, 2012 22:28

Volgens RDW geen gegevens bekent over dit kenteken........ Zegt niet alles natuurlijk !
Avatar gebruiker
kees-peugeot
 
Berichten: 24
Geregistreerd: ma dec 19, 2011 23:33
Woonplaats: Bergentheim

Berichtdoor Dennis Klein » za dec 22, 2012 0:18

Escort schreef:Afbeelding


Gewonnen door Rohrl in een Lancia Stratos; heeft iemand fotos van de, volgens mij enige keer, dat er in Nederland een Stratos aan de start stond: Tulpenrally 1978 (?), een Gr3 auto van Toon van Beusekom (?), volgens mij was die geel en heeft Toon(?) er ook nog Ieper mee gereden.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor ErikvanH » za dec 22, 2012 11:16

Mijn achterbuurman is de zoon van Toon van Beusekom en heeft nog wel foto's van de Stratos denk ik.

Heb hem geattendeerd op dit topic, dus misschien wil hij wel wat foto's plaatsen!?

Gr, Erik.
ErikvanH
 
Berichten: 209
Geregistreerd: ma feb 04, 2002 15:44
Woonplaats: Tricht

Berichtdoor Rene Markus » za dec 22, 2012 12:49

Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor ErikvanH » za dec 22, 2012 13:46

[img][img]http://i45.tinypic.com/dziex3.jpg[/img][/img]
ErikvanH
 
Berichten: 209
Geregistreerd: ma feb 04, 2002 15:44
Woonplaats: Tricht

Berichtdoor Dennis Klein » za dec 22, 2012 13:55

ErikvanH schreef:[img][img]http://i45.tinypic.com/dziex3.jpg[/img][/img]


Die heb je snel gevonden, Erik ! Erg leuk nog eens te zien, vraag me af hoeveel mensen zich dat nog herinnerden. Mijn geheugen laat me nog niet helemaal in de steek; geel, Toon van Beusekom en is dat de Tulpenrally 78 ?
Het lijkt me op Zestienhoven ?
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Escort » za dec 22, 2012 14:46

Afbeelding

Afbeelding
Escort
 
Berichten: 7
Geregistreerd: vr dec 21, 2012 10:28
Woonplaats: Rijssen

Berichtdoor Dennis Klein » za dec 22, 2012 15:02

Afbeelding[/quote]

Dus de Stratos was niet in 1978 ! (wanneer dan wel, ?)
Wat ik vergeten was, dat ik zelf zou navigeren voor de Engelsman Woolley (Escort RS1800 Gr2), zie startnr.50. Het ging uiteindelijk niet door en zoals eerder verteld heb ik toen geserviced voor de dames Westerhof/Beltzer, die in een DOTH Opel Kadett Gr1 reden.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Ton Van Spanje » za dec 22, 2012 17:04

1977

Van Beusekom - Jonkers
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Arian van Beusekom » za dec 22, 2012 17:37

Hallo,

Ik, de achterbuurman van Erik, heb hem deze actiefoto alvast gemaild en Erik heeft hem met online gezet. Heb nog even niet door hoe hier makkelijk foto's te plaatsen. Mijn vader was inderdaad de Stratosrijder in de periode 1974 - 1978. Op het asfalt was het volgas meedoen maar in de bossen en in het zand "om schade te voorkomen" vaak een normtijd Ha Ha Ha. Ik heb dus nog wel een paar foto's maar die komen dan later nog wel.

Arian van Beusekom
Arian van Beusekom
 
Berichten: 5
Geregistreerd: za dec 22, 2012 11:28

Berichtdoor Dennis Klein » za dec 22, 2012 18:35

Arian van Beusekom schreef:Hallo,

Ik, de achterbuurman van Erik, heb hem deze actiefoto alvast gemaild en Erik heeft hem met online gezet. Heb nog even niet door hoe hier makkelijk foto's te plaatsen. Mijn vader was inderdaad de Stratosrijder in de periode 1974 - 1978. Op het asfalt was het volgas meedoen maar in de bossen en in het zand "om schade te voorkomen" vaak een normtijd Ha Ha Ha. Ik heb dus nog wel een paar foto's maar die komen dan later nog wel.

Arian van Beusekom


Jouw vader was ook één van de rijders, waar het "PLEZIER HEBBEN" in de sport met hoofdletters werd geschreven en met zijn Stratos schreef hij ook zijn (uniek) stukje nl rallysport historie; de tijden doen er niet toe!
Overigens, Jonkers; was dat niet Pierre Jonkers ?
Een dikke week geleden had ook ik geen idee hoe fotos te plaatsen en ook nooit iets op het forum geplaatst , probeer het met www.tinypic.com
Al vast bedankt voor de foto en ik kijk al uit naar de rest !
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Hans Ahlberg » za dec 22, 2012 18:40

Hallo Arian,

Je pa heeft me ooit genavigeerd in ik dacht een Limburgiarally in de 70er jaren en dat hij geen fan was van onverhard bleek door de volgende uitspraak:
Op een zandproef: " van mij mag je op een verharde weg best meer gasgeven, maar hier liever niet, gaat al veel te hard"

Een aantal jaren geleden had ik de Fulvia, helaas weg moeten doen omdat hij te slecht was. Nu rijden we " historisch" met een BMW 2002Tii.
Avatar gebruiker
Hans Ahlberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: za okt 27, 2007 15:47
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor bruno van traa » za dec 22, 2012 19:51

Dennis Klein schreef:
Arian van Beusekom schreef:Hallo,

Ik, de achterbuurman van Erik, heb hem deze actiefoto alvast gemaild en Erik heeft hem met online gezet. Heb nog even niet door hoe hier makkelijk foto's te plaatsen. Mijn vader was inderdaad de Stratosrijder in de periode 1974 - 1978. Op het asfalt was het volgas meedoen maar in de bossen en in het zand "om schade te voorkomen" vaak een normtijd Ha Ha Ha. Ik heb dus nog wel een paar foto's maar die komen dan later nog wel.

Arian van Beusekom


Jouw vader was ook één van de rijders, waar het "PLEZIER HEBBEN" in de sport met hoofdletters werd geschreven en met zijn Stratos schreef hij ook zijn (uniek) stukje nl rallysport historie; de tijden doen er niet toe!
Overigens, Jonkers; was dat niet Pierre Jonkers ?
Een dikke week geleden had ook ik geen idee hoe fotos te plaatsen en ook nooit iets op het forum geplaatst , probeer het met www.tinypic.com
Al vast bedankt voor de foto en ik kijk al uit naar de rest !


Het was niet Pierre maar Rene Jonkers. Toon en hij reden begin zeventiger jaren wel vaker samen.
bruno van traa
 
Berichten: 13
Geregistreerd: zo nov 25, 2012 11:07
Woonplaats: valkenswaard

Berichtdoor ErikvanH » zo dec 23, 2012 7:55

Arian zal nog wel reageren, maar die heeft ook nog de rally Fulvia van zijn vader in bezit, bouwjaar 1973.
ErikvanH
 
Berichten: 209
Geregistreerd: ma feb 04, 2002 15:44
Woonplaats: Tricht

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 23, 2012 11:20

bruno van traa schreef:
Dennis Klein schreef:
Arian van Beusekom schreef:Hallo,

Ik, de achterbuurman van Erik, heb hem deze actiefoto alvast gemaild en Erik heeft hem met online gezet. Heb nog even niet door hoe hier makkelijk foto's te plaatsen. Mijn vader was inderdaad de Stratosrijder in de periode 1974 - 1978. Op het asfalt was het volgas meedoen maar in de bossen en in het zand "om schade te voorkomen" vaak een normtijd Ha Ha Ha. Ik heb dus nog wel een paar foto's maar die komen dan later nog wel.

Arian van Beusekom


Jouw vader was ook één van de rijders, waar het "PLEZIER HEBBEN" in de sport met hoofdletters werd geschreven en met zijn Stratos schreef hij ook zijn (uniek) stukje nl rallysport historie; de tijden doen er niet toe!
Overigens, Jonkers; was dat niet Pierre Jonkers ?
Een dikke week geleden had ook ik geen idee hoe fotos te plaatsen en ook nooit iets op het forum geplaatst , probeer het met www.tinypic.com
Al vast bedankt voor de foto en ik kijk al uit naar de rest !


Het was niet Pierre maar Rene Jonkers. Toon en hij reden begin zeventiger jaren wel vaker samen.


Rene ja ! Pierre Jonkers was de Eurocircuit man.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

cron