In 1984 (denk ik?) navigeerde ik een paar rallys (Tulpenrally en BAC) voor een Fin, Juhani Ahti.
Hij had daarvoor al de A'dam rally gereden.
De Limburgia rally stond ook op het programma. Dat jaar vond de Limburgia plaats hetzelfde weekeinde als de GP F1 op Zandvoort.
Twee dagen voor de rally liet Juhani me weten dat hij nog nooit een F1 race had gezien en via Keke Rosberg naar de GP kon, maar als ik liever de rally reed dan kon ik zijn Escort RS1800 Gr2 (dwz oa;1840cc BDA, 4 bak en achteras met trommelremmen) gebruiken (op mijn eigen risico natuurlijk).
De auto had al een hard leven in Finland gehad (van binnen kon je aan de kleuren zien dat er ongeveer 4 verschillende auto's aan elkaar gelast waren!), maar ja ze had wel een echte BDA moter ..........dreams do come true!
Snel belde ik Dirk Dietz om te navigeren (zei meteen ja) en de organisatie om de inschrijving te wijzigen.
Nu komt het mooiste van dit verhaal; op Maandag belde Juhani me vanaf Schiphol om te vragen hoe de rally gegaan was. Ik vertelde hem dat we gefinisht waren (géén idee meer welke plaats) en dat we ook de nodige schade te repareren hadden.
En nu komt het ....................hij vertelde mij dat hij niet naar Zandvoort geweest was voor de race, omdat het de avond daarvoor nog al laat (in de bar) geworden was en hij zich verslapen had.
Hij had de race op de TV in het hotel bekeken!!!!
Dit is de enige foto die ik van deze gebeurtenis heb; niet een moment om trots op te zijn, maar toch ...........(als iemand fotos heeft, graag!!)
Het kenteken had ik geleend van een Escort 1600 Sport, omdat ik verzekerings problemen had met het gebruik van het Finse kenteken.
