oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Dennis Klein » di dec 18, 2012 20:15

BasJBuitendijk schreef:Zoiets Dennis?
Mijn eerste Escort - 1979 - de hairpin in Vaals. Vroeger een heuvelklim, maar op deze foto al niet meer.
De RS 2000 was te duur voor mij, dus werd het deze 1600 Sport (zo werd-ie verkocht in NL) met Kent blokje (crossflow) en 2 traps carb.. Kwam ook van Blijdorp, via een teammaatje van Gulf Star met een eigen garage.Verkocht omdat ik een Taunus van de zaak kreeg en spijt, spijt, spijt... Later goedgemaakt met een RS2000 (in 2010 verkocht).

Afbeelding


Ja een 1600Sport ! Vaals heeft later nog wel als proef in de Limburgia Rally gezeten.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Ton Van Spanje » di dec 18, 2012 20:26

Dennis Klein schreef:[Wat ik nooit begrepen heb is de MK11 Mexico; de Escort MK1 Mexico was er ter ere van de London-Mexico rally; maar de MK11 .............?
Als ik me goed herinner was er tegelijkertijd een Escort MK11 1600 Sport (Kent moter, zoals de MK1 Mexico) en had de MK11 Mexico een 1600 OHC onder de moterkap. Is die ooit in NL op de markt gebracht ?


Voor zover ik weet was de MK2 Mexico alleen voor de UK markt.

Zo was de MK2 RS2000 ook in productie met de rechte, gewone neus voor de AUS en ZA markt.



EDIT: wellicht is dit iets voor je om door te snuffelen?

http://www.rsownersclub.co.uk/car_info/index.php
Laatst bijgewerkt door Ton Van Spanje op di dec 18, 2012 20:28, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor asconajoop » di dec 18, 2012 20:27

vrijrijden voor 25 gulden in Zandvoort :wink: .[/quote]

was dat niet op de dinsdagavonden?heb ik ook eens een keer gedaan met m'n blauwe 4-deurs Ascona nog voor ik er rally's mee reed,op aanraden van de gebroeders Hofhuis die uiteraard ook zijn mee geweest.
in de late namiddag met 180+ op de teller(80ger jaren,kon toen allemaal nog)vertrokken uit Vriezenveen,naar Zandvoort.na een rit van pakweg 1 uur en 20 minuten,direct een geeltje betaald,voor een kwartier rijden? en de baan op.Gerard ernaast en Wim op de achterbank,want ik had er nog nooit gereden.hier en daar enkele adviezen, zo van ''deze bocht is onoverzichtelijk,maar je kunt hem vol nemen''
d'r staat me nog bij dat ik de baan werd afgedirigeerd, omdat m'n tijd op was en daar op dat moment eigenlijk wel blij mee was,want bij de laatste keer in Bosuit begon m'n koppeling hevig te slippen in de 4e versnelling en aangezien we ook nog zo'n 175 km terug moesten rijden naar huis.........
naar wat later bleek ook niet geheel onopgemerkt rondgereden,want er kwam een oudere man naar mij toe die toch wel enige moeite had om mij bij te houden(toyota corolla met slicks)en de vraag of ik daar wel vaker was geweest.je snapt natuurlijk wel dat ik als 20+er met een erectie van hier naar Zandvoort weer naar huis ben gereden.
Laatst bijgewerkt door asconajoop op di dec 18, 2012 20:37, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Berichtdoor Hans Ahlberg » di dec 18, 2012 20:35

[quote="Ton Van Spanje"]Leuk Bas!!!!

Foto uit 1976 van mijn Rallye 1. Hiervoor heb ik nog een Rallye (zonder cijfertoevoeging) gehad.

Stoeltjes heb ik nog in de schuur staan. Worden binnenkort omgebouwd naar Renault Alpine A110 uitvoering. Die hadden in basis dezelfde kunststofschaal. Als ze klaar zijn komen ze in mijn MG B te staan.

Brrrrrrrrr, Franse stoeltjes in een Engelsman Ton?
Je bent een cultuurbarbaar man :-)
Avatar gebruiker
Hans Ahlberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: za okt 27, 2007 15:47
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor Ton Van Spanje » di dec 18, 2012 20:44

Hansie

Wat voor Franse vèrstralers heb jij op je Duitse 02 Tii ? :wink:
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Dennis Klein » di dec 18, 2012 20:49

Ton Van Spanje schreef:Hansie

Wat voor Franse vèrstralers heb jij op je Duitse 02 Tii ? :wink:


Om over Italiaanse stoelen in god weet wat, nog maar te zwijgen!
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor BasJBuitendijk » di dec 18, 2012 21:07

EDIT: wellicht is dit iets voor je om door te snuffelen?


Ken je waarschijnlijk, maar nieuw voor wie het nog niet wist en graag leest:

High Performance Escorts 1968-1974, compiled by R.M. Clarke (niet Roger, dus)
Brooklands Book Distribution Ltd, Cobham UK
ISBN 0946489629

of

The Sporting Fords
Volume 2, Escorts
door Graham Robson
Motor Racing Pubclications Ltd
Croydon, UK
ISBN 0900549718

Veel leesplezier,
Bas
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Hans Ahlberg » di dec 18, 2012 21:33

Ton Van Spanje schreef:Hansie

Wat voor Franse vèrstralers heb jij op je Duitse 02 Tii ? :wink:


Haha die Ton, franse natuurlijk want dat zijn de beste :-)
Avatar gebruiker
Hans Ahlberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: za okt 27, 2007 15:47
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor Dennis Klein » di dec 18, 2012 22:00

In 1984 (denk ik?) navigeerde ik een paar rallys (Tulpenrally en BAC) voor een Fin, Juhani Ahti.
Hij had daarvoor al de A'dam rally gereden.
De Limburgia rally stond ook op het programma. Dat jaar vond de Limburgia plaats hetzelfde weekeinde als de GP F1 op Zandvoort.
Twee dagen voor de rally liet Juhani me weten dat hij nog nooit een F1 race had gezien en via Keke Rosberg naar de GP kon, maar als ik liever de rally reed dan kon ik zijn Escort RS1800 Gr2 (dwz oa;1840cc BDA, 4 bak en achteras met trommelremmen) gebruiken (op mijn eigen risico natuurlijk).
De auto had al een hard leven in Finland gehad (van binnen kon je aan de kleuren zien dat er ongeveer 4 verschillende auto's aan elkaar gelast waren!), maar ja ze had wel een echte BDA moter ..........dreams do come true!
Snel belde ik Dirk Dietz om te navigeren (zei meteen ja) en de organisatie om de inschrijving te wijzigen.
Nu komt het mooiste van dit verhaal; op Maandag belde Juhani me vanaf Schiphol om te vragen hoe de rally gegaan was. Ik vertelde hem dat we gefinisht waren (géén idee meer welke plaats) en dat we ook de nodige schade te repareren hadden.
En nu komt het ....................hij vertelde mij dat hij niet naar Zandvoort geweest was voor de race, omdat het de avond daarvoor nog al laat (in de bar) geworden was en hij zich verslapen had.
Hij had de race op de TV in het hotel bekeken!!!!

Dit is de enige foto die ik van deze gebeurtenis heb; niet een moment om trots op te zijn, maar toch ...........(als iemand fotos heeft, graag!!)
Het kenteken had ik geleend van een Escort 1600 Sport, omdat ik verzekerings problemen had met het gebruik van het Finse kenteken.

Afbeelding
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor BasJBuitendijk » di dec 18, 2012 22:34

en aangezien we ook nog zo'n 175 km terug moesten rijden naar huis.........



Zonder remmen?, zoals velen, of zonder koppeling, zoals anderen :lol:
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor michel uit berg » wo dec 19, 2012 13:24

Is dit de Harpin in terblijt? lijkt er wel op












Dennis Klein schreef:In 1984 (denk ik?) navigeerde ik een paar rallys (Tulpenrally en BAC) voor een Fin, Juhani Ahti.
Hij had daarvoor al de A'dam rally gereden.
De Limburgia rally stond ook op het programma. Dat jaar vond de Limburgia plaats hetzelfde weekeinde als de GP F1 op Zandvoort.
Twee dagen voor de rally liet Juhani me weten dat hij nog nooit een F1 race had gezien en via Keke Rosberg naar de GP kon, maar als ik liever de rally reed dan kon ik zijn Escort RS1800 Gr2 (dwz oa;1840cc BDA, 4 bak en achteras met trommelremmen) gebruiken (op mijn eigen risico natuurlijk).
De auto had al een hard leven in Finland gehad (van binnen kon je aan de kleuren zien dat er ongeveer 4 verschillende auto's aan elkaar gelast waren!), maar ja ze had wel een echte BDA moter ..........dreams do come true!
Snel belde ik Dirk Dietz om te navigeren (zei meteen ja) en de organisatie om de inschrijving te wijzigen.
Nu komt het mooiste van dit verhaal; op Maandag belde Juhani me vanaf Schiphol om te vragen hoe de rally gegaan was. Ik vertelde hem dat we gefinisht waren (géén idee meer welke plaats) en dat we ook de nodige schade te repareren hadden.
En nu komt het ....................hij vertelde mij dat hij niet naar Zandvoort geweest was voor de race, omdat het de avond daarvoor nog al laat (in de bar) geworden was en hij zich verslapen had.
Hij had de race op de TV in het hotel bekeken!!!!

Dit is de enige foto die ik van deze gebeurtenis heb; niet een moment om trots op te zijn, maar toch ...........(als iemand fotos heeft, graag!!)
Het kenteken had ik geleend van een Escort 1600 Sport, omdat ik verzekerings problemen had met het gebruik van het Finse kenteken.

Afbeelding
michel uit berg
 
Berichten: 672
Geregistreerd: do jul 25, 2002 20:57
Woonplaats: berg city

Berichtdoor BasJBuitendijk » wo dec 19, 2012 14:10

Is dit de Harpin in terblijt? lijkt er wel op



Als ik het mij goed herinner vanaf het 3 landenpunt naar beneden.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Rene Markus » wo dec 19, 2012 14:13

Dennis Klein schreef:Ik vertelde hem dat we gefinisht waren (géén idee meer welke plaats)


Krijg ook steeds meer zin om een site te maken met alle wedstrijduitslagen van vroeger.
Avatar gebruiker
Rene Markus
 
Berichten: 320
Geregistreerd: za maart 24, 2007 12:46
Woonplaats: Steenwijk

Berichtdoor asconajoop » wo dec 19, 2012 16:58

BasJBuitendijk schreef:
en aangezien we ook nog zo'n 175 km terug moesten rijden naar huis.........



Zonder remmen?, zoals velen, of zonder koppeling, zoals anderen :lol:


de remmen waren toen al geventileerd met nog wel trommels achter.(heb die 5 jaren sprints nooit met iets anders gereden.)het was volgens mij een (goedkoop) bij elkaar geraapt zootje van BMW schijven, Volvo klauwen en een Monza rembekrachtiging :?: :?: :?: maar het werkte voor die tijd wel.de koppeling was nog wel standaard :oops: :oops: :oops:
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Berichtdoor Jaccoooo » wo dec 19, 2012 17:44

schijven van een Honda Prelude, of een Sierra XR 4x4 :wink: de BMW schijven zijn voor de achterremmen
Avatar gebruiker
Jaccoooo
 
Berichten: 935
Geregistreerd: vr nov 11, 2005 10:05
Woonplaats: Nijluusn

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten