oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 16, 2012 19:26

Niks aan toe te voegen
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 19:27

Ton Van Spanje schreef:Dennis,

´t Zal net zo zijn als met vermouth. Dat wordt ook door iedereen Martini genoemd :D


Maar als ik een Cola/Bacardi bestel, wil ik Bacardi en geen andere rum !
Proost !
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor BasJBuitendijk » zo dec 16, 2012 19:30

Stichting Rally 77, ik weet niet vanaf wanneer jij daarbij betrokken was, maar ik vergeet nooit de zondagmiddagen in het restaurant en aan de bar van John Bestebeurtje !



Die kroeg van Bestebreurtje in Barendrecht kan ik mij goed herinneren, evenals de kelder onder restaurant Deltapoort van Jan van Straaten(Chevron/Mustang envm) aan de Charloise Lagedijk. We maakten de dijkjes rond Rhoon en Smitshoek 's nachts onveilig en het kettinkje voor de afrit naar de fietspont over de Oude Maas zie ik in mijn dromen af en toe nog blinken in mijn verstralers. Nog nooit zo hard geremd. 'Sorry zei mij navi', die zich 500 m. vergist had op de kaart. Het hele gebied is inmiddels volgebouwd met woningen. Het zij zo.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 19:34

BasJBuitendijk schreef:
Stichting Rally 77, ik weet niet vanaf wanneer jij daarbij betrokken was, maar ik vergeet nooit de zondagmiddagen in het restaurant en aan de bar van John Bestebeurtje !



Die kroeg van Bestebreurtje in Barendrecht kan ik mij goed herinneren, evenals de kelder onder restaurant Deltapoort van Jan van Straaten(Chevron/Mustang envm) aan de Charloise Lagedijk. We maakten de dijkjes rond Rhoon en Smitshoek 's nachts onveilig en het kettinkje voor de afrit naar de fietspont over de Oude Maas zie ik mijn dromen af en toe nog blinken in mijn verstralers. Nog nooit zo hard geremd. 'Sorry zei mij navi', die zich 500 m. vergist had op de kaart.


Bas dit was toch ook de tijd van Peter Versluis (orgelboer uit Barendrecht), Piet Dubbeldam, Joost Hooimeyer en niet te vergeten Sunbeam man Pieter Eigenbrood ?
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor BasJBuitendijk » zo dec 16, 2012 19:44

Bas dit was toch ook de tijd van Peter Versluis (orgelboer uit Barendrecht), Piet Dubbeldam, Joost Hooimeyer en niet te vergeten Sunbeam man Pieter Eigenbrood ?


Iets eerder, maar verder helemaal goed Dennis, voor zover mijn geheugen betrouwbaar is. Piet E. kan ik mij niet herinneren, Piet Dubbeldam wel. Triest genoeg jaren geleden al overleden. Ik begin ook de jaren door elkaar te halen.
Zal wel door het karpervissen komen en teveel Franse wijn in de bivvy.
Peter woonde net als ik aan de Barendrechtseweg (Pascalweg, maar zelfde weg) en heeft nog korte tijd ritten gereden via de RAC Rotterdam met Hooimeijer in een Escort Mexico. Hij maakte zijn come back in de jaren 90 met Sierra Cosworth. Barendrecht heeft veel rally rijders voortgebracht. Herinner mij ook nog een Kadett GT/E. Iemand uit de installatietechniek. Waterschoot o.i.d.. En natuurlijk Bestebreurtje met de Porsche.
Laatst bijgewerkt door BasJBuitendijk op zo dec 16, 2012 19:46, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 19:46

BasJBuitendijk schreef:
Gilbert Stapelaere - Ieper 1974


Bedankt voor de foto's Cees. Mooi van lelijkheid die MK1, maar oh wat ging-ie hard voor die tijd. Ik herinner mij fans die op hun knieeen achter de jump (Watou??) zaten met krijtjes om aan te geven wie de verste sprong maakte :D Ben zelf ooit per ongeluk op een proef terecht gekomen met mijn vrouw in de rechter stoel. Echt waar, per ongeluk. Mijn auto zag er zo wild uit dat we de verbinding opgestuurd werden en plotseling bij de start stonden. Keren kon niet met inmiddels tientallen rally auto's achter ons, dus werd er gezegd: ''rij maar door naar de finish, maar wel doortrappen he, we hebben niet de hele dag'. Met natte handjes de finish gehaald en de laatste keer dat mijn vrouw mee is gegaan. Those were the days.


Ja dat kon zomaar gebeuren. Vergeet ook niet dat de verbindingsroutes tussen de proeven op een zeer hoog gemiddelde gereden moesten worden en zwaar meetelde in het klassement. De equipes droegen daarom ook meestal hun helmen op deze etappes, zij waren een echt onderdeel wbt winnen of verliezen. De gendarmerie hield dan ook vaak het gewone verkeer tegen op deze routes zodat de rally autos vol door konden rijden !!!!
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 16, 2012 19:46

Dennis Klein schreef:[Bas dit was toch ook de tijd van Peter Versluis (orgelboer uit Barendrecht), Piet Dubbeldam, Joost Hooimeyer en niet te vergeten Sunbeam man Pieter Eigenbrood ?


Peter Verspuy bedoel je, Dennis?

Pieter Eigenbrood (maar vooral zijn toenmalige partner Rolinka) was toendertijd erg actief voor Rally77
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 19:47

BasJBuitendijk schreef:
Bas dit was toch ook de tijd van Peter Versluis (orgelboer uit Barendrecht), Piet Dubbeldam, Joost Hooimeyer en niet te vergeten Sunbeam man Pieter Eigenbrood ?


Iets eerder, maar verder helemaal goed Dennis, voor zover mijn geheugen betrouwbaar is. Piet E. kan ik mij niet herinneren, Piet Dubbeldam wel. Triest genoeg jaren geleden al overleden. Ik begin ook de jaren door elkaar te halen.
Zal wel door het karpervissen komen en teveel Franse wijn in de bivvy.
Peter woonde net als ik aan de Barendrechtseweg (Pascalweg, maar zelfde weg) en heeft nog korte tijd ritten gereden via de RAC Rotterdam met Hooimeijer in een Escort Mexico. Hij maakte zijn come back in de jaren 90 met Sierra Cosworth. Barendrecht heeft veel rally rijders voortgebracht. Herinner mij ook nog een Kadett GT/E. Iemand uit de installatietechniek. Waterschoot o.i.d.. En natuurlijk Bestebreurtje met de Porsche.


Joop van der Waterschoot !?
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 16, 2012 19:49

BasJBuitendijk schreef:Herinner mij ook nog een Kadett GT/E. Iemand uit de installatietechniek. Waterschoot o.i.d.. En natuurlijk Bestebreurtje met de Porsche.


Joop v Waterschoot, met z'n Jopel Rakett. Eén van z'n vroegere navi's (Leen) is hier op 't forum ook nog wel eens langs geweest


En was er ook nog niet een Jan Maaskant uit Barendrecht, met een Kadett GTE?
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 20:01

Ton Van Spanje schreef:
Dennis Klein schreef:[Bas dit was toch ook de tijd van Peter Versluis (orgelboer uit Barendrecht), Piet Dubbeldam, Joost Hooimeyer en niet te vergeten Sunbeam man Pieter Eigenbrood ?


Peter Verspuy bedoel je, Dennis?

Pieter Eigenbrood (maar vooral zijn toenmalige partner Rolinka) was toendertijd erg actief voor Rally77


Peter Verspuy dat klopt; had toen een (oranje?) Escort Mexico Gr2 met dry-sump smering ! Heeft ook nog met een Golf1 GTI gereden en met de zeer fraaie ex Van der Lee Asona (B?) Gr2. Later natuurlijk het Eminent verhaal (Sierra Cosworth?) en Bert de Jong in de tweede auto (Lancia Delta?? en later Escort Cosworth??)
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 20:03

Ton Van Spanje schreef:
BasJBuitendijk schreef:Herinner mij ook nog een Kadett GT/E. Iemand uit de installatietechniek. Waterschoot o.i.d.. En natuurlijk Bestebreurtje met de Porsche.


Joop v Waterschoot, met z'n Jopel Rakett. Eén van z'n vroegere navi's (Leen) is hier op 't forum ook nog wel eens langs geweest


En was er ook nog niet een Jan Maaskant uit Barendrecht, met een Kadett GTE?


Jan Maaskant klopt; auto zou ik niet meer weten.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 16, 2012 20:07

Dennis Klein schreef:Peter Verspuy dat klopt; had toen een (oranje?) Escort Mexico Gr2 met dry-sump smering !


Was die niet van Peter vd Berg?
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor BasJBuitendijk » zo dec 16, 2012 20:19

Peter Verspuy dat klopt; had toen een (oranje?) Escort Mexico Gr2 met dry-sump smering !


Zijn eerste was rood, volgens mij. Zal eens gaan zoeken naar een foto.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor Dennis Klein » zo dec 16, 2012 20:55

Ton Van Spanje schreef:
Dennis Klein schreef:Peter Verspuy dat klopt; had toen een (oranje?) Escort Mexico Gr2 met dry-sump smering !


Was die niet van Peter vd Berg?


Nee, Peter van der Berg heeft nooit een Mexico gehad. Hij begon met een gele Escort MK1 1100, die later omgebouwd is, met dikke schermen enz. tot een Gr2 Escort met Twin Cam moter. (helemaal wit gespoten en ook ooit eens zwart met rode omlijningen). Later had hij een oranje/witte MKII met 1600 moter.
Dennis Klein
 
Berichten: 97
Geregistreerd: vr okt 12, 2012 13:54
Woonplaats: Frankrijk

Berichtdoor christer » zo dec 16, 2012 20:57

Heren gaat over oude foto's.............
Avatar gebruiker
christer
 
Berichten: 16
Geregistreerd: ma jun 25, 2007 9:56
Woonplaats: Rijen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast