oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Miniliteman » zo dec 09, 2012 11:54

Ton Van Spanje schreef:@Hans Vermeer

In 1981 was er geen Tulpenrally.

De laatste foto, die met Henk van der Lee is een groep 2 Ascona.


De organisatie kreeg in eerste instantie de sponsoring in 1981 niet rond; toen is de rally verplaatst naar oktober. In het wedstrijdverslag uit de krant stond overigens "AMAC-rally".
Van der Marel won de rally (Ascona) voor Maaskant (Golf) en Kuipers (Ascona).
Miniliteman
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za jul 08, 2006 19:46
Woonplaats: Horst

oude rally fotos

Berichtdoor bruno van traa » zo dec 09, 2012 12:00

de foto is inderdaad genomen op de proef bij Garderen, maar in 1981 was het de AMAC rally. Jan en ik reden in dat seizoen o.a. in de GG-34-SB Ascona groep I
bruno van traa
 
Berichten: 13
Geregistreerd: zo nov 25, 2012 11:07
Woonplaats: valkenswaard

Berichtdoor hans vermeer » zo dec 09, 2012 12:22

Miniliteman schreef:
Ton Van Spanje schreef:@Hans Vermeer

In 1981 was er geen Tulpenrally.

De laatste foto, die met Henk van der Lee is een groep 2 Ascona.


De organisatie kreeg in eerste instantie de sponsoring in 1981 niet rond; toen is de rally verplaatst naar oktober. In het wedstrijdverslag uit de krant stond overigens "AMAC-rally".
Van der Marel won de rally (Ascona) voor Maaskant (Golf) en Kuipers (Ascona).


Dank voor de toelichting, Leon. Ik kon me ook niet voorstellen dat er een "spooky" rally was geweest in 1981.
Laatst bijgewerkt door hans vermeer op zo dec 09, 2012 12:35, in totaal 1 keer bewerkt.
op FACEBOOK zijn mijn foto's ook te zien ! https://www.facebook.com/hans.vermeer.96
Meer info : hansvermeer@upcmail.nl
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Re: oude rally fotos

Berichtdoor hans vermeer » zo dec 09, 2012 12:32

bruno van traa schreef:de foto is inderdaad genomen op de proef bij Garderen, maar in 1981 was het de AMAC rally. Jan en ik reden in dat seizoen o.a. in de GG-34-SB Ascona groep I


Deze dus :D
Afbeelding

In die tijd hebben wij elkaar vaak ontmoet zonder elkaar te kennen. Ik was destijds de startofficial in de ploeg van Ton Lommerse. Bij de Tulpenrally of ander Amac-evenement in ieder geval, maar ook bij bijv. de Limburgia, SLS en Amsterdam BP-rally's.
Laatst bijgewerkt door hans vermeer op zo dec 09, 2012 14:09, in totaal 1 keer bewerkt.
op FACEBOOK zijn mijn foto's ook te zien ! https://www.facebook.com/hans.vermeer.96
Meer info : hansvermeer@upcmail.nl
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor BasJBuitendijk » zo dec 09, 2012 13:41

Uit de pre-rally periode. Kaartlezend in mijn eigen auto met broer Henk aan het stuur. De KNAC Herfsttocht 1977 met Ben van Delden als wedstrijdleider.
Zijn er op dit forum nog mensen die in de zeventiger jaren het NK betrouwbaarheidsritten reden en wellicht nog steeds actief zijn in de ritten- of rallysport? Als ik het mij goed herinner liggen de wortels van b.v. Wim Luijbrechts - Bruno Van Traa (Gulf Star DAF), Dirk vd Pol, Jan vd Marel, Jan Berkhof en Henk Vossen ook in de rittensport uit die tijd. De meesten die ik nog ken zijn inmiddels actief in de historische rittensport via b.v. het DHRC. Foto's zouden helemaal super zijn. Wie zijn die officials?






[img][img]http://i50.tinypic.com/ngsk8n.jpg[/img][/img]
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Re: oude rally fotos

Berichtdoor bruno van traa » zo dec 09, 2012 15:53

hans vermeer schreef:
bruno van traa schreef:de foto is inderdaad genomen op de proef bij Garderen, maar in 1981 was het de AMAC rally. Jan en ik reden in dat seizoen o.a. in de GG-34-SB Ascona groep I


Deze dus :D
Afbeelding

In die tijd hebben wij elkaar vaak ontmoet zonder elkaar te kennen. Ik was destijds de startofficial in de ploeg van Ton Lommerse. Bij de Tulpenrally of ander Amac-evenement in ieder geval, maar ook bij bijv. de Limburgia, SLS en Amsterdam BP-rally's.


Zonder jullie inzet tijdens de wedstrijden zouden wij geen rally hebben kunnen rijden
bruno van traa
 
Berichten: 13
Geregistreerd: zo nov 25, 2012 11:07
Woonplaats: valkenswaard

Berichtdoor bruno van traa » zo dec 09, 2012 15:59

BasJBuitendijk schreef:Uit de pre-rally periode. Kaartlezend in mijn eigen auto met broer Henk aan het stuur. De KNAC Herfsttocht 1977 met Ben van Delden als wedstrijdleider.
Zijn er op dit forum nog mensen die in de zeventiger jaren het NK betrouwbaarheidsritten reden en wellicht nog steeds actief zijn in de ritten- of rallysport? Als ik het mij goed herinner liggen de wortels van b.v. Wim Luijbrechts - Bruno Van Traa (Gulf Star DAF), Dirk vd Pol, Jan vd Marel, Jan Berkhof en Henk Vossen ook in de rittensport uit die tijd. De meesten die ik nog ken zijn inmiddels actief in de historische rittensport via b.v. het DHRC. Foto's zouden helemaal super zijn. Wie zijn die officials?

Klopt Bas, ik ben in 1965 (ik was toen 16 jaar) begonnen als kaartlezer in de rittensport. Een degelijke opleiding voor het latere rally werk waarmee ik in 1968 begon. Als je het kaartlezen onder de knie had gaf dat zeker voordeel bij de toenmalige rally's als E.L.E., Horneland, Sauerland, S.L.S. en Tulpenrally






[img][img]http://i50.tinypic.com/ngsk8n.jpg[/img][/img]
bruno van traa
 
Berichten: 13
Geregistreerd: zo nov 25, 2012 11:07
Woonplaats: valkenswaard

Berichtdoor BasJBuitendijk » zo dec 09, 2012 16:41

Leuk Bruno, bedankt voor je reactie. Ben zelf van bouwjaar 1951 en een paar jaar later dan jij ingestapt. Heb je nog foto's uit die tijd en van de DAF om hier te delen? Een van de DAF's mochten we af en toe lenen voor de rittensport. Ik heb er zelf nooit in gereden, maar wel onze teamgenoten Regtop-Suringa. Ik heb nog ergens een teamfoto van het Gulf Star Team uit de rittensport tijd. Weet niet meer of daar de DAF op staat. Zal er eens naar zoeken.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

Berichtdoor senior » zo dec 09, 2012 17:47

Afbeelding

Jan van de Marel en Bruno van Traa .
Ik denk in de Limburgia Rally.

Groeten,Jan
senior
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di feb 09, 2010 20:01
Woonplaats: Naaldwijk

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo dec 09, 2012 17:58

hans vermeer schreef:
Ton Van Spanje schreef:@Hans Vermeer

In 1981 was er geen Tulpenrally.



Weet jij dan welke rally er in 1981 was op deze locatie :?: Hairpin bij de molen in Garderen. Voor zover mij bekend, kwam deze plek alleen voor in de proeven van de toenmalige Tulpenrally.


Ben even uit de lucht geweest, dus kon je niet direct antwoorden. Maar dat is inmiddels al door anderen gedaan :) 'k Heb het nu niet gelijk paraat maar is NA 1981 de Amac Rally niet samengevoegd met de Tulpenrallye tot de AMAC-Tulpenrallye? Beide waren tot dan aparte evenementen, toch?
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Re: oude rally fotos

Berichtdoor hans vermeer » zo dec 09, 2012 18:00

bruno van traa schreef:
hans vermeer schreef:
bruno van traa schreef:de foto is inderdaad genomen op de proef bij Garderen, maar in 1981 was het de AMAC rally. Jan en ik reden in dat seizoen o.a. in de GG-34-SB Ascona groep I


Deze dus :D
Afbeelding

In die tijd hebben wij elkaar vaak ontmoet zonder elkaar te kennen. Ik was destijds de startofficial in de ploeg van Ton Lommerse. Bij de Tulpenrally of ander Amac-evenement in ieder geval, maar ook bij bijv. de Limburgia, SLS en Amsterdam BP-rally's.


Zonder jullie inzet tijdens de wedstrijden zouden wij geen rally hebben kunnen rijden


Thanks Bruno, wij deden het ook met veel plezier :lol: En je hebt elkaar nu eenmaal nodig, iets wat vandaag de dag nog weleens vergeten wordt :!:
op FACEBOOK zijn mijn foto's ook te zien ! https://www.facebook.com/hans.vermeer.96
Meer info : hansvermeer@upcmail.nl
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor Miniliteman » zo dec 09, 2012 18:02

Ton Van Spanje schreef: 'k Heb het nu niet gelijk paraat maar is NA 1981 de Amac Rally niet samengevoegd met de Tulpenrallye tot de AMAC-Tulpenrallye? Beide waren tot dan aparte evenementen, toch?


Effe een quick check gedaan, maar in 1980 heette het al de AMAC Tulpenrally.
Miniliteman
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za jul 08, 2006 19:46
Woonplaats: Horst

Berichtdoor hans vermeer » zo dec 09, 2012 18:12

Ton Van Spanje schreef:
hans vermeer schreef:
Ton Van Spanje schreef:@Hans Vermeer

In 1981 was er geen Tulpenrally.



Weet jij dan welke rally er in 1981 was op deze locatie :?: Hairpin bij de molen in Garderen. Voor zover mij bekend, kwam deze plek alleen voor in de proeven van de toenmalige Tulpenrally.


Ben even uit de lucht geweest, dus kon je niet direct antwoorden. Maar dat is inmiddels al door anderen gedaan :) 'k Heb het nu niet gelijk paraat maar is NA 1981 de Amac Rally niet samengevoegd met de Tulpenrallye tot de AMAC-Tulpenrallye? Beide waren tot dan aparte evenementen, toch?

Vanaf 1979 ging de organisatie door het leven als de Internationale AMAC Tulpenrally. Daarvoor was het de Int. Gulf Tulpenrally.
op FACEBOOK zijn mijn foto's ook te zien ! https://www.facebook.com/hans.vermeer.96
Meer info : hansvermeer@upcmail.nl
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor senior » zo dec 09, 2012 18:20

Rallyteam Zegwaard-Bruin.

[imgAfbeelding[/img]

Van links naar rechts:
Monteur : Rob Munier
Monteur : Jan Voorberg
Monteur : Ad Min
Teammanager : Piet Hulsebosch
Rijder : Kees Zegwaard
Gelegenheids navigator : Bart Cornelisse
Navigator : Jos Bruin was tijdens de fotoshoot niet aanwezig.
Groeten,Jan
senior
 
Berichten: 69
Geregistreerd: di feb 09, 2010 20:01
Woonplaats: Naaldwijk

Berichtdoor BasJBuitendijk » ma dec 10, 2012 19:14

Afbeelding
Geplaatst: Zo Dec 09, 2012 17:41 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Leuk Bruno, bedankt voor je reactie. Ben zelf van bouwjaar 1951 en een paar jaar later dan jij ingestapt. Heb je nog foto's uit die tijd en van de DAF om hier te delen? Een van de DAF's mochten we af en toe lenen voor de rittensport. Ik heb er zelf nooit in gereden, maar wel onze teamgenoten Regtop-Suringa. Ik heb nog ergens een teamfoto van het Gulf Star Team uit de rittensport tijd. Weet niet meer of daar de DAF op staat. Zal er eens naar zoeken.


Helaas geen foto van de DAF kunnen vinden. Alleen deze teamfoto uit 1977. Uniek voor die tijd met Peter Corver als teammanager.
V.l.n.r. Dammes-Markestijn, De Man-Derksen, Rutges-Gardeniers, Buitendijk-Buitendijk en Regtop-Suringa. Het wordt zo langzamerhand tijd voor een reunie.
Avatar gebruiker
BasJBuitendijk
 
Berichten: 495
Geregistreerd: za mei 07, 2011 9:13
Woonplaats: Almere

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten