oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor ceesford » wo nov 28, 2012 21:11

Snijers Colebunders Ardennes 1993

Afbeelding
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor ceesford » wo nov 28, 2012 21:15

Andervang Schoonenwolf ( BAC 1985 )

Afbeelding
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor ceesford » wo nov 28, 2012 21:17

vd Marel Haspengouw 1982

Afbeelding
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor ceesford » wo nov 28, 2012 21:19

Vossen SLS 1981

Afbeelding
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor Eight_Gear » wo nov 28, 2012 21:28

Die foto is gemaakt bij Havelte als het goed is, toch Cees?

Is er misschien die meer info heeft over de proeven in die omgeving rond die tijd? :)
Eight_Gear
 
Berichten: 531
Geregistreerd: vr nov 04, 2011 20:59
Woonplaats: Havelte

Berichtdoor Arjan Cremers » wo nov 28, 2012 21:56

Mark Verhoeven schreef:Grappig, wist niet dat Wim nog in zo'n auto gereden heeft... Is ook wel heel ver voor mijn (rally) tijd... Ik ben in '88 (of was het '87 :oops: ) voor het eerst gaan kijken naar de Tulpenrally. In ieder geval kwam John Bosch als eerst voorbij met de M3, dan weten enkele mensen hier waarschijnlijk wel welk jaar het was. Toen was ik meteen "verkocht"! :wink:
Mark volgens mij was het 1987 want toen heb je bij mij in Barneveld geslapen. We zagen toen John Bosch in een Audi voorbij komen
Arjan Cremers
 
Berichten: 1
Geregistreerd: wo nov 28, 2012 21:46

Berichtdoor henk 400rr » wo nov 28, 2012 22:15

ceesford schreef:Andervang Schoonenwolf ( BAC 1985 )

Afbeelding


Met de achterwiel aangedreven Ford Escort MK3?
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor TWENGELTJE » wo nov 28, 2012 23:00

volgens mij de voorwiel aangedreven escort turbo
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor erikjan » wo nov 28, 2012 23:14

en dat was een heel andere ervaring dan de RS200 groep B waarmee Stig ervoor reed...

;-)
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor henk 400rr » wo nov 28, 2012 23:34

beetje vergelijk van een Ferrari naar een Fiat Panda, een stuur, gaspedaal, 4 banden,..etc. en dezelfde fabrikant, iets minder vermogen.

Die rwd escort is toch ook nog ergens in NL, waar en bij wie weet ik even niet.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor Mark Verhoeven » do nov 29, 2012 0:12

Arjan Cremers schreef:
Mark Verhoeven schreef:Grappig, wist niet dat Wim nog in zo'n auto gereden heeft... Is ook wel heel ver voor mijn (rally) tijd... Ik ben in '88 (of was het '87 :oops: ) voor het eerst gaan kijken naar de Tulpenrally. In ieder geval kwam John Bosch als eerst voorbij met de M3, dan weten enkele mensen hier waarschijnlijk wel welk jaar het was. Toen was ik meteen "verkocht"! :wink:
Mark volgens mij was het 1987 want toen heb je bij mij in Barneveld geslapen. We zagen toen John Bosch in een Audi voorbij komen


Hoi Arjan, jij ook al hier? Was inderdaad die rally! Ik dacht toch echt dat John toen met de M3 reed, maar misschien vergis ik me daarin... Is ook alweer ff geleden... :wink:
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Theo Dage » do nov 29, 2012 8:40

Mark Verhoeven schreef:
Arjan Cremers schreef:
Mark Verhoeven schreef:Grappig, wist niet dat Wim nog in zo'n auto gereden heeft... Is ook wel heel ver voor mijn (rally) tijd... Ik ben in '88 (of was het '87 :oops: ) voor het eerst gaan kijken naar de Tulpenrally. In ieder geval kwam John Bosch als eerst voorbij met de M3, dan weten enkele mensen hier waarschijnlijk wel welk jaar het was. Toen was ik meteen "verkocht"! :wink:
Mark volgens mij was het 1987 want toen heb je bij mij in Barneveld geslapen. We zagen toen John Bosch in een Audi voorbij komen


Hoi Arjan, jij ook al hier? Was inderdaad die rally! Ik dacht toch echt dat John toen met de M3 reed, maar misschien vergis ik me daarin... Is ook alweer ff geleden... :wink:


Mark, John heeft in 1987 een gecombineerd programma gereden met zowel de Audi Quattro als de VW Golf, beide in Rothmans kleuren. Vanaf 1988 t/m 1991 heeft John met de M3 gereden.
Laatst bijgewerkt door Theo Dage op do nov 29, 2012 12:27, in totaal 1 keer bewerkt.
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Berichtdoor GérardWRM » do nov 29, 2012 11:33

henk 400rr schreef:beetje vergelijk van een Ferrari naar een Fiat Panda, een stuur, gaspedaal, 4 banden,..etc. en dezelfde fabrikant, iets minder vermogen.

Die rwd escort is toch ook nog ergens in NL, waar en bij wie weet ik even niet.


Wordt inderdaad een RS turbo opnieuw opgebouwt in Brabant ....
waar ze ook nog foto's zoeken !

http://www.vanloon-rallyteam.nl/1676272.htm
Avatar gebruiker
GérardWRM
 
Berichten: 608
Geregistreerd: ma nov 20, 2006 18:57
Woonplaats: Zoelen

Berichtdoor Mark Wielens » do nov 29, 2012 12:05

Hier weer twee pics uit mijn giga rallyfotoarchiefje.

Afbeelding

Afbeelding


groetjes Mark.
Mark Wielens
 
Berichten: 701
Geregistreerd: ma jun 13, 2011 17:20

Berichtdoor henk 400rr » do nov 29, 2012 13:01

GérardWRM schreef:
henk 400rr schreef:beetje vergelijk van een Ferrari naar een Fiat Panda, een stuur, gaspedaal, 4 banden,..etc. en dezelfde fabrikant, iets minder vermogen.

Die rwd escort is toch ook nog ergens in NL, waar en bij wie weet ik even niet.


Wordt inderdaad een RS turbo opnieuw opgebouwt in Brabant ....
waar ze ook nog foto's zoeken !

http://www.vanloon-rallyteam.nl/1676272.htm


Van Loon rallyteam heeft wel een voorwielaandrijver heb ik gezien, of gaan ze die auto ombouwen?

De rwd escort had 2 types bodemplaten, de 1e serie met die van een MK2 en de latere van een Ford Sierra, ik heb wel wat foto's gezien op internet,maar ik neem aan dat ze detail foto's zoeken?
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast