oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor asconajoop » di okt 16, 2012 18:07

mantaray schreef:
asconajoop schreef:
manta-sport schreef:
Mark Verhoeven schreef:
asconajoop schreef:Er werd op de service van een of andere sprint een kapotte FORD versnellingbak onder een Opel Ascona weggehaald.


Toch geen 6-bak? Of zat deze onder een Manta? :roll: Ik heb in ieder geval een keer een Opel Ascona of Manta 5x horen overschakelen een hele tijd geleden tijdens een rally of sprint...

Ik denk dat bij een blauwe manta was.


correct, de 6-bak zat onder een blauwe manta 200.er reed ook een mazda 323 met dezelfde kleuren rond(JUST FANCY??)
de ford bak onder de opel was een 4 versnelling met klauwschakeling.


u vraagt wij draaien ! O nee Scannen in dit geval :lol:

Afbeelding

peter den otolander in actie op de Hurk in eindhoven


Patrick Meijer heeft ook een paar rally's in deze auto gereden.
op de e.o.a. manier was aan deze auto en de naam 'just fancy' de naam Westerhof (NO-polder)verbonden :?:
P.S. wat ik me nog kan herinneren is dat sommige verzetten zooo kort op elkaar zaten, dat ik me afvroeg, waarom een 6-bak? ik heb toen 'es uitgerekend wat die bak deed bij 7000 toeren in 5 en in 6.het verschil was met grote :!: 15'' banden maar 7 KM/H.
het klonk wel spectaculair :lol: :lol: :lol:
Laatst bijgewerkt door asconajoop op di okt 16, 2012 18:19, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Berichtdoor manta-sport » di okt 16, 2012 18:09

asconajoop schreef:
mantaray schreef:
asconajoop schreef:
manta-sport schreef:
Mark Verhoeven schreef:
asconajoop schreef:Er werd op de service van een of andere sprint een kapotte FORD versnellingbak onder een Opel Ascona weggehaald.


Toch geen 6-bak? Of zat deze onder een Manta? :roll: Ik heb in ieder geval een keer een Opel Ascona of Manta 5x horen overschakelen een hele tijd geleden tijdens een rally of sprint...

Ik denk dat bij een blauwe manta was.


correct, de 6-bak zat onder een blauwe manta 200.er reed ook een mazda 323 met dezelfde kleuren rond(JUST FANCY??)
de ford bak onder de opel was een 4 versnelling met klauwschakeling.


u vraagt wij draaien ! O nee Scannen in dit geval :lol:

Afbeelding

peter den otolander in actie op de Hurk in eindhoven


patrick meijer heeft ook een paar rally's in deze auto gereden.
op de e.o.a. manier is aan deze auto en de naam 'just fancy' de naam Westerhof (NO-polder)verbonden :?: :?:

Was het niet anders om ?
Avatar gebruiker
manta-sport
 
Berichten: 168
Geregistreerd: zo feb 05, 2006 20:12
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor roke0204 » di okt 16, 2012 19:04

Mark Verhoeven schreef:
asconajoop schreef:Er werd op de service van een of andere sprint een kapotte FORD versnellingbak onder een Opel Ascona weggehaald.


Toch geen 6-bak? Of zat deze onder een Manta? :roll: Ik heb in ieder geval een keer een Opel Ascona of Manta 5x horen overschakelen een hele tijd geleden tijdens een rally of sprint...


Heb zelf onder een Manta een 4 bak gehad met een elektrische schakelbare hoog/laag, dus 8 keer schakelen.Er zat gewoon een extra trekschakelaar bij aan de versnellingspook om te schakelen tussen hoog en laag. Deze bak heeft ook onder een rallyauto gezeten, weet zo niet meer van wie.
Avatar gebruiker
roke0204
 
Berichten: 78
Geregistreerd: di jul 15, 2008 18:32

Berichtdoor manta-sport » di okt 16, 2012 20:09

Afbeelding

Afbeelding
Maasboulevard 19??
Avatar gebruiker
manta-sport
 
Berichten: 168
Geregistreerd: zo feb 05, 2006 20:12
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor lennartrallypower » wo okt 17, 2012 0:21

TWENGELTJE schreef:juist ja die meneer N uit Goor




lekker geheim bezig zeg. hij is tog geen crimineel zeg gewoon zijn hele naam. wat nijhof moet zijn zeker
lennartrallypower
 
Berichten: 184
Geregistreerd: vr maart 16, 2012 14:52
Woonplaats: nijverdal

Berichtdoor TWENGELTJE » wo okt 17, 2012 17:54

lennartrallypower schreef:
TWENGELTJE schreef:juist ja die meneer N uit Goor




lekker geheim bezig zeg. hij is tog geen crimineel zeg gewoon zijn hele naam. wat nijhof moet zijn zeker


Ik revereerde naar een vorig bericht
Ik ken jan te goed om hem een crimineel te noemen ( hooguit een boef :wink: )
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor henk 400rr » wo okt 17, 2012 18:31

Als hij crimineel was werd er wel gesproken over Jan N. :wink:

Ik heb altijd memorabele acties gezien van hem, petje af.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor ceesford » wo okt 17, 2012 18:44

het is mij in dit forum nooit over te doen geweest om namen te noemen, ik heb het slechts over "onduidelijke" motoren en dat daar nooit echt eens onderzoek naar is geweest....

er wordt door diverse mensen gesproken over iemand uit het oosten des lands, en intimi weten donders goed wie er bedoeld wordt ( dus ik ook ! )

genoeg geluld, laat er maar weer mooie foto's komen !
FORD ESCORT....... what else ? :wink:
Avatar gebruiker
ceesford
 
Berichten: 418
Geregistreerd: za feb 25, 2006 13:26
Woonplaats: Het mooiste dorp van de Veluwe

Berichtdoor mantaray » wo okt 17, 2012 19:09

Afbeelding

oke de scanner maar weer opgestookt !! Coen Vink tijdens de ELE rally jaartal onbekend
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor mantaray » wo okt 17, 2012 19:17

Afbeelding

Joop Schouten ( denk ik ?? ) tijdens de Zuiderzee rally
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor Speerke » wo okt 17, 2012 19:18

https://picasaweb.google.com/101884256601275905129

hier staan er ook genoeg op vanaf 1990 Nederland en Belgie
Speerke
 
Berichten: 200
Geregistreerd: zo mei 24, 2009 18:08
Woonplaats: Veldhoven

Berichtdoor mantaray » wo okt 17, 2012 19:26

Afbeelding

Hans of Gerard ?? stacey tijdens de ELE met alle wielen los over de drempel
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor henk 400rr » wo okt 17, 2012 19:49

ceesford schreef:het is mij in dit forum nooit over te doen geweest om namen te noemen, ik heb het slechts over "onduidelijke" motoren en dat daar nooit echt eens onderzoek naar is geweest....

er wordt door diverse mensen gesproken over iemand uit het oosten des lands, en intimi weten donders goed wie er bedoeld wordt ( dus ik ook ! )

genoeg geluld, laat er maar weer mooie foto's komen !


Over de laatste zin, heb je gelijk, maar wat het eerste gedeelte betreft; toch kan ik me herinneren dat men name een aantal Opels een jaar gebannen zijn van deelname na een gedegen onderzoek.

Daarnaast de stelling dat dit destijds slechts puur en alleen gebeurde in de Opel hoek is onzin.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor lennartrallypower » wo okt 17, 2012 20:36

henk 400rr schreef:Als hij crimineel was werd er wel gesproken over Jan N. :wink:

Ik heb altijd memorabele acties gezien van hem, petje af.





nee hoor hoeft niet altijd want bij een crimineel is niet altijd de voornaam bekend hoor
lennartrallypower
 
Berichten: 184
Geregistreerd: vr maart 16, 2012 14:52
Woonplaats: nijverdal

Berichtdoor Miniliteman » wo okt 17, 2012 20:39

Al die Opel - fotos ... :cry:

Hierbij wat oude Ford fotokes, niet van mij maar van anderen die vroeger wel goede fotos hebben gemaakt en mij toestemming gaven om een foto te mogen gebruiken voor een Classic Ford kalender.

Ari Vatanen / Donegal 1978 is gemaakt door Fergus McAnallan van Rally Retro. Dit is de 'Black Beauty" Escort!
Stig Andervang / ELE 1983 is gemaakt door J-P Ambaum; eind jaren 80 kwamen we elkaar regelmatig tegen bij al-dan-niet-legale kaartleesritjes. De laatste 2 jaar is ie trouwens ook 'huisfotograaf' bij onze Classic Ford Meeting in Venlo.
Ian Tilke / Manx 1984 is gemaakt door een Engelse kennis, Ken Anderson.
Stig Andervang / BAC 1983 is van Dik "DvM" ; nogmaals bedankt Dik voor de foto, heeft even geduurd maar hij staat op de 2013 kalender.

Grt, Leon.

PS: heb nog een videoband liggen met un-cut footage van de NOS uit de jaren 80, heb ik ooit "geregeld" via iemand daarzo. Stukjes daaruit heb ik al een tijd geleden op youtube gezet, zoek naar mk2rs1800 .


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Miniliteman
 
Berichten: 106
Geregistreerd: za jul 08, 2006 19:46
Woonplaats: Horst

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten