oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor TWENGELTJE » ma okt 15, 2012 21:36

Het plaatje had net zo goed van afgelopen weekend kunnen zijn
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor erikjan » ma okt 15, 2012 22:13

inderdaad, die Talbot reed zaterdag nog in Werkendam !
Avatar gebruiker
erikjan
 
Berichten: 4340
Geregistreerd: za jan 19, 2002 22:50
Woonplaats: Almelo

Berichtdoor A.H.S » ma okt 15, 2012 22:25

Inderdaad niet veel veranderd die Talbot,en de rijstijl ook niet :D
Afbeelding
mijn oude digitale fotoboek ;-) http://www.rallysportinbeeld.nl wordt helaas niet meer ondersteund ivm verouderde sitesoftware :-(
Avatar gebruiker
A.H.S
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 22:08
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor Mark Verhoeven » ma okt 15, 2012 22:35

asconajoop schreef:Er werd op de service van een of andere sprint een kapotte FORD versnellingbak onder een Opel Ascona weggehaald.


Toch geen 6-bak? Of zat deze onder een Manta? :roll: Ik heb in ieder geval een keer een Opel Ascona of Manta 5x horen overschakelen een hele tijd geleden tijdens een rally of sprint...
Mark Verhoeven
 
Berichten: 4602
Geregistreerd: di jun 04, 2002 19:05
Woonplaats: Nieuw-Bergen

Berichtdoor Aeolus » ma okt 15, 2012 22:38

A.H.S schreef:Inderdaad niet veel veranderd die Talbot,en de rijstijl ook niet :D
Afbeelding


GEweldige rijstijl inderdaad, eigenlijk nog leuker dan de nieuwe auto's hierin werd/wordt "echt" gewerkt!

Mooi om te zien!
Avatar gebruiker
Aeolus
 
Berichten: 437
Geregistreerd: do jan 29, 2009 22:31
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor manta-sport » di okt 16, 2012 5:38

Mark Verhoeven schreef:
asconajoop schreef:Er werd op de service van een of andere sprint een kapotte FORD versnellingbak onder een Opel Ascona weggehaald.


Toch geen 6-bak? Of zat deze onder een Manta? :roll: Ik heb in ieder geval een keer een Opel Ascona of Manta 5x horen overschakelen een hele tijd geleden tijdens een rally of sprint...

Ik denk dat bij een blauwe manta was.
Avatar gebruiker
manta-sport
 
Berichten: 168
Geregistreerd: zo feb 05, 2006 20:12
Woonplaats: Den Haag

Berichtdoor Theo Dage » di okt 16, 2012 7:04

mantaray schreef:Afbeelding

uit de oude doos dan maar weer wat plaatjes , tilburg rally sprint met als het goed is mark steijger [/img]


Raymond, dit is niet Mark Stijger maar Wim Schipper. De body van deze auto is nog steeds in Nederland, misschien wordt hij ooit weers eens opgebouwd.
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Berichtdoor henk 400rr » di okt 16, 2012 8:11

Theo Dage schreef:Raymond, dit is niet Mark Stijger maar Wim Schipper. De body van deze auto is nog steeds in Nederland, misschien wordt hij ooit weer eens opgebouwd.


Degene die de body heeft leest mee :lol: die is veel te druk met andere dingen, dus... inderdaad, het duurt lang.

Mark Steijger reed in een andere Manta, zoals op de 2e foto te zien is (oude Hoflijk), toen ook van Schipper, later van Nijhof, toen was die goudkleurig, later wit, nu geel.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor asconajoop » di okt 16, 2012 9:12

manta-sport schreef:
Mark Verhoeven schreef:
asconajoop schreef:Er werd op de service van een of andere sprint een kapotte FORD versnellingbak onder een Opel Ascona weggehaald.


Toch geen 6-bak? Of zat deze onder een Manta? :roll: Ik heb in ieder geval een keer een Opel Ascona of Manta 5x horen overschakelen een hele tijd geleden tijdens een rally of sprint...

Ik denk dat bij een blauwe manta was.


correct, de 6-bak zat onder een blauwe manta 200.er reed ook een mazda 323 met dezelfde kleuren rond(JUST FANCY??)
de ford bak onder de opel was een 4 versnelling met klauwschakeling.
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Berichtdoor talin-77 » di okt 16, 2012 9:35

Berto schreef:
V.D.G Rally team schreef:
roke0204 schreef:
ceesford schreef:onderblok van een rekord 2.3 diesel en opboren naar 2700cc was/is niet zo moeilijk........

eigenlijk onbegrijpelijk dat er eigenlijk nooit eens een goed protest / onderzoek naar die auto's ingesteld werd.......


Wevers heeft op zijn paarse ascona wel eens een Knaf protest/ onderzoek gehad maar door een fout in de aanmeldprocedure van het protest hield Jansen tuning de deur op slot. Een KNAF onderzoek enkele weken later leverde geen onregelmatigheden op. :D


Wevers haalde met de ascona abbering in bij de waalhaven sprint.
Terwel abbering met de astra kitcar reed ???


Natuurlijk werd er creatief gesleuteld in die tijd.
Maar het waren ook mannen met ballen.
Ik kan me nog heel goed herinneren, dat bij een stuk asfalt / bocht onverhard, iedereen van het gas ging, maar ene heer N uit Goor nog een keer opschakelde op hetzelfde punt.
Resulteerde in het feit dat hij met een ascona een Porsche inhaalde en dat met het grootste gemak.


die meneer N die had gewoon de grootste ballen van allemaal, ik heb daar eens naast mogen zitten tijdens een proefritje...

ik heb in Z-Afrika de hoogste bungee jump gedaan, ik heb NK en EK motorracen gedaan, heel wat ongelukken gehad, half overreden door een dronken automobilist 2 gebroken benen, heb mijn vrouw 2 kinderen zien baren, van heel wat ladders gevallen

maar ik ben nooit meer zo bang geweest als tijdens dat proefritje!
Avatar gebruiker
talin-77
 
Berichten: 13
Geregistreerd: ma sep 24, 2012 8:29
Woonplaats: Daarle

Berichtdoor Jef Koopman » di okt 16, 2012 10:41

Afbeelding
Jef Koopman
 
Berichten: 137
Geregistreerd: zo sep 17, 2006 21:47
Woonplaats: Naast de buren

Berichtdoor TWENGELTJE » di okt 16, 2012 11:02

juist ja die meneer N uit Goor
TWENGELTJE
 
Berichten: 3360
Geregistreerd: vr okt 28, 2005 13:04
Woonplaats: almelo

Berichtdoor mantaray » di okt 16, 2012 15:55

asconajoop schreef:
manta-sport schreef:
Mark Verhoeven schreef:
asconajoop schreef:Er werd op de service van een of andere sprint een kapotte FORD versnellingbak onder een Opel Ascona weggehaald.


Toch geen 6-bak? Of zat deze onder een Manta? :roll: Ik heb in ieder geval een keer een Opel Ascona of Manta 5x horen overschakelen een hele tijd geleden tijdens een rally of sprint...

Ik denk dat bij een blauwe manta was.


correct, de 6-bak zat onder een blauwe manta 200.er reed ook een mazda 323 met dezelfde kleuren rond(JUST FANCY??)
de ford bak onder de opel was een 4 versnelling met klauwschakeling.


u vraagt wij draaien ! O nee Scannen in dit geval :lol:

Afbeelding

peter den otolander in actie op de Hurk in eindhoven
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor mantaray » di okt 16, 2012 15:57

henk 400rr schreef:
Theo Dage schreef:Raymond, dit is niet Mark Stijger maar Wim Schipper. De body van deze auto is nog steeds in Nederland, misschien wordt hij ooit weer eens opgebouwd.


Degene die de body heeft leest mee :lol: die is veel te druk met andere dingen, dus... inderdaad, het duurt lang.

Mark Steijger reed in een andere Manta, zoals op de 2e foto te zien is (oude Hoflijk), toen ook van Schipper, later van Nijhof, toen was die goudkleurig, later wit, nu geel.


Inderdaad Wim schipper , vergissing te veel vroege diensten gedaan deze week denk ik :shock:
mantaray
 
Berichten: 134
Geregistreerd: zo feb 26, 2006 18:23
Woonplaats: bergenopzoom

Berichtdoor henk 400rr » di okt 16, 2012 15:59

Het spoor even bijster :lol: :lol:

(sorry hoor, inkopper)
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten