oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor metisse » zo nov 27, 2011 21:21

Ascona is verkocht, Hans.
Double Triple staat in de stalling te wachten tot de cilinderkoppen er af gaan, moet het weer beter zijn en/of de aanbouw gereed zijn.
Een achteras weet ik zo ook niet te liggen, zijn er volgens mij ook nog niet zo veel. Diegene die er zijn worden denk ik goed bewaard.
Maar misschien zijn er hier op het forum nog wel mensen die er een weten......
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor hans vermeer » ma nov 28, 2011 15:48

@Matthy.
het blijft voorlopig nog winter, naar ik begrepen heb :wink: , dus ik hoop voor jou dat je aanbouw eerder klaar is dan de winter voorbij is :!:
Succes in ieder geval met het verbouwen en reviseren 8)

Groet,
Hans
op FACEBOOK zijn mijn foto's ook te zien ! https://www.facebook.com/hans.vermeer.96
Meer info : hansvermeer@upcmail.nl
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor metisse » ma nov 28, 2011 23:39

Dank je...... 't komt goed
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor henk 400rr » ma nov 28, 2011 23:42

hans vermeer schreef:.Ander puntje; een goede vriend van me is op zoek naar en sperdiff. voor een B-Ascona, weet je toevallig een adresje ?

Groet,
Hans

Dutch Power Trading levert Diff. van Quaffe kosten zo €650,-, Risse kan geloof ik nog de ZF platensper leveren, maar dan betaal je wel het dubbele.

't ligt eraan wat je zoekt en wat je wil.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor hans vermeer » di nov 29, 2011 19:13

Thanks, Henk. Ik zal het even doorspelen :!:

Hans
op FACEBOOK zijn mijn foto's ook te zien ! https://www.facebook.com/hans.vermeer.96
Meer info : hansvermeer@upcmail.nl
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor mantaboy » wo nov 30, 2011 17:04

Hans, let wel even op met Quaife, ze zijn echt super maar je moet er wel even aan wennen. Ze bouwen namelijk sperwerking op en zijn niet meteen 40% of meer. :wink:
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor henk 400rr » wo nov 30, 2011 18:17

klopt, het is geen platensper.

Maar zoals ik al zei, het is maar wat je zoekt en wat je wil.

Goedkoopst is het diffje vastlassen, maar dat wil ook niet iedereen en is ook niet altijd even handig.
Avatar gebruiker
henk 400rr
 
Berichten: 864
Geregistreerd: vr nov 21, 2003 17:58

Berichtdoor hans vermeer » wo nov 30, 2011 21:31

Dank voor alle tips :lol:

Hans
op FACEBOOK zijn mijn foto's ook te zien ! https://www.facebook.com/hans.vermeer.96
Meer info : hansvermeer@upcmail.nl
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor asconajoop » do dec 01, 2011 8:45

mantaboy schreef:Hans, let wel even op met Quaife, ze zijn echt super maar je moet er wel even aan wennen. Ze bouwen namelijk sperwerking op en zijn niet meteen 40% of meer. :wink:


als ik het goed begrijp gaat het hier over wat zo'n 25 jaar geleden een tandwielsper of wormsper werd genoemd?
mijn ervaring leert dat als dit type sper te veel op z'n donder kreeg de sperwerking kon wegvallen.
b.v. als in een lange bocht de auto de neiging had een achterwiel op te tillen of er was een extreem verschil in grip tussen de beide achterwielen,dan begon het wiel met de minste grip door te slaan.
vraag mij niet hoe en waarom.
ik had het idee dat je met dit type sper ook harder moest werken om de auto in een drift te krijgen,d.w.z.de beide wielen laten ''glijden''alvorens het gas er weer op,om te voorkomen dat het binnenste wiel zou doorslaan.je moest er i.d.d. wel aan wennen.
mensen die deze ervaring kunnen delen en misschien kunnen verklaren?
misschien zijn de technieken tegenwoordig beter?
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Berichtdoor mantaboy » do dec 01, 2011 9:23

Joop, de technieken zijn inderdaad beter. Het is een goed diff echter is het wel zo dat dit diff meer gaat sperren en dus even kort tijd nodig heeft om boven de 40% uit te komen. Het rijd echt super!

Het is even kort wennen als je een platensper had en je direct de sperwerking gewend bent.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor asconajoop » do dec 01, 2011 10:57

zo'n sper behoeft toch ook geen onderhoud?
heb mij ook laten vertellen dat als je in een rechte lijn rijdt,
geen sperwerking hebt,m.a.w. minder frictie.
dit allemaal in tegenstelling tot een platensper.
Laatst bijgewerkt door asconajoop op do dec 01, 2011 20:58, in totaal 1 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Berichtdoor mantaboy » do dec 01, 2011 12:36

Klopt helemaal Joop.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor kolkie » do dec 01, 2011 14:38

Ik heb in mijn bmw-tje ook een quaiffe zitten en werkt op zich wel mooi, zeker op nat wegdek. Essentieel bij een wormwielsper is wel dat beide wielen op de grond blijven, wat bij sommige starre achterassen nog wel eens een probleem kan zijn. Ik heb zelf alleen (helaas) geen ervaring met een fatsoenlijk platensper.
kolkie
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma feb 20, 2006 13:56
Woonplaats: Vroomshoop/Den Bosch

Berichtdoor asconajoop » do dec 01, 2011 15:43

kolkie schreef:Essentieel bij een wormwielsper is wel dat beide wielen op de grond blijven, wat bij sommige starre achterassen nog wel eens een probleem kan zijn.


I rest my case :wink: :wink: :wink:
ik moest soms echt de auto de bocht in smijten om een doorslaand binnenste wiel te voorkomen,dus niet even simpel gas erop en het kontje komt er wel naast,wat dan wel weer spectakel opleverde. :lol: :lol: :lol:
Avatar gebruiker
asconajoop
 
Berichten: 139
Geregistreerd: di okt 19, 2010 13:05
Woonplaats: twenterand, vjenne

Berichtdoor Whitey » do dec 01, 2011 22:32

hans vermeer schreef:Thanks Matthy,

Je moet wel even geduld hebben voordat ik een nieuwe serie ga lanceren.
Eerst foto's en negatieven uitzoeken, scannen, bewerken en dan weer plaatsen. De meeste tijd gaat in het uitzoeken zitten, maar daar heb ik nu de donkere wintermaanden voor :wink:

Hoe is het met je TVR en de Ascona (verkocht inmiddels ?)

Ander puntje; een goede vriend van me is op zoek naar en sperdiff. voor een B-Ascona, weet je toevallig een adresje ?

Groet,
Hans

Kijk hier eens staat er af en toe nog wel eens een sper op,
http://www.berg-cup.de/Marktplatz/SucheTeile.asp
Whitey
 
Berichten: 218
Geregistreerd: ma okt 17, 2011 19:47
Woonplaats: Enter

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten