mantaboy schreef:Hans, let wel even op met Quaife, ze zijn echt super maar je moet er wel even aan wennen. Ze bouwen namelijk sperwerking op en zijn niet meteen 40% of meer.

als ik het goed begrijp gaat het hier over wat zo'n 25 jaar geleden een tandwielsper of wormsper werd genoemd?
mijn ervaring leert dat als dit type sper te veel op z'n donder kreeg de sperwerking kon wegvallen.
b.v. als in een lange bocht de auto de neiging had een achterwiel op te tillen of er was een extreem verschil in grip tussen de beide achterwielen,dan begon het wiel met de minste grip door te slaan.
vraag mij niet hoe en waarom.
ik had het idee dat je met dit type sper ook harder moest werken om de auto in een drift te krijgen,d.w.z.de beide wielen laten ''glijden''alvorens het gas er weer op,om te voorkomen dat het binnenste wiel zou doorslaan.je moest er i.d.d. wel aan wennen.
mensen die deze ervaring kunnen delen en misschien kunnen verklaren?
misschien zijn de technieken tegenwoordig beter?