BHV Expo Groep Rally 2004

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Nilzz » wo jun 02, 2004 12:59

waren wij dan de enigste die dat probleem hadden?
het zal rond 7:15 geweest zijn...
ik zelf kwam wel gewoon binnen maar dat was meer dankzij een vlotte babbel, het kostte in ieder geval veels teveel moeite in mijn ogen...
Zeker voor dat tijdstip van de dag... wat zou ik anders komen doen?
We werken allemaal hard om de auto rijdend te houden, offeren vrije dagen en uren nachtrust op. En gaan vervolgens in een tentje zitten wachten tot hij weer terug komt om gerepareerd te worden...
zonder zelf iets van de wedstrijd mee te krijgen.
Dat vinden we helemaal niet erg, we vinden het zelfs mooi om te doen, want we doen het uit liefhebberij, net als de officials.
Maar als we dan ook nog geld gaan moeten betalen om aan onze eigen auto te sleutelen wordt het wel een beetje dubieus natuurlijk.
Kunnen we beter officials worden...
Alleen wie houdt dan de auto`s rijdend?
-=HTS-Autotechniek Rally Team=-
Nilzz

Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor StevenK » wo jun 02, 2004 13:41

gmarbus wrote:
Jullie waren zeker niet de enigen! Wij waren er om iets voor 7 uur en moesten ook gewoon de kaarten gebruiken. Nou ja, twee man rijden en drie man service, dus meteen al 1 kaart te weinig. Dan komt er altijd wel een man of vier van ons monteurs wat later, kost je nog eens 50 euro extra als team. Mocht dit nou hetzelfde zijn bij de BHV, dan kon het wel eens helemaal in de papieren lopen...

Gijs

Ik zou als ik jullie was naar Biesheuvel bellen en vragen hoe dit nu zit.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor bugs » wo jun 02, 2004 13:54

ja sorry hoor, ik ben echt niet gierig maar dat moet er nog bijkomen dat monteurs moeten gaan betalen om in het servicepark te komen, dan zijn ze met mij dus nog niet klaar en op dat moment is het dus behoorlijke geldklopperij.

als je in belgie je licentie laat zien bij een rally kom je er gewoon door, niet zo verwonderlijk vindt ik eigenlijk....
Bernard U.G. Simons
(zo eindelijk veel mensen blij gemaakt denk ik :D)
bugs

Berichtdoor StevenK » wo jun 02, 2004 14:24

bugs wrote:
ja sorry hoor, ik ben echt niet gierig maar dat moet er nog bijkomen dat monteurs moeten gaan betalen om in het servicepark te komen, dan zijn ze met mij dus nog niet klaar en op dat moment is het dus behoorlijke geldklopperij.

Dat vind ik ook.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor Werner » wo jun 02, 2004 15:22

Marcel Vogels wrote:
nkroeze wrote:
Yvonne,

sorry hoor, maar dat is toch gewoon JULLIE keuze? Als je het geld er niet voor over hebt, PRIMA, blijf dan gewoon lekker thuis.

Maar, waarom moet je een organisatie hier op aankijken als zij denken dat dit nodig is?

omdat het ergens anders niet nodig is Niels, zelfs jullie als rijders zien er nix van, voor dat geld kun je 3 dagen ipv 2 naar een wk rally

Nou, dan ga je daar heen
Volgas door de bocht met mijn achterwielaangedreven 1mk sterke zeer milieuvriendelijke racemonster!
Werner

Berichtdoor StevenK » wo jun 02, 2004 16:25

huurmonteur wrote:
heb tydens het ram gehoord dat iedere iedere equip 4 toegangs kaarten krijgt voor de monteurs

Vorig jaar kregen de deelnemers ook kaarten, maar hoefden de monteurs echt geen kaartje te hebben om het terrein op te mogen.
StevenK
Site Admin

Berichtdoor RallyeRichard » wo jun 02, 2004 19:21

Allereerst, wanneer ben je een echte rallyfan en wat moet je daarvoor over hebben.
-Ik denk dat ik mijzelf wel onder de echte fans kan scharen met twee overnachtingen in een tentje op het serviceterrein van het RAM.
-Verder probeer ik bij iedere nationale rally aanwezig te zijn, hoewel het mij niet altijd lukt om onder bepaalde sociale verplichtingen uit te komen.en ik er dus weleens eentje mis.
-Ik blijf voor 90% van de proeven kijken tot de laatste deelnemer voorbijgekomen is en zie daarvoor niet veel proeven op een dag, maar wel heel veel deelnemers die ook achterin heel spectaculair kunnen rijden, zoals onderstaande equippe bewijst, die als laatste mocht starten tijdens de Almere Rallysprint. En nee, het is geen foto in opdracht en heb ook geen binding met het team.

Afbeelding

Bovenstaande gegevens vallen denk ik wel in de categorie redelijk fanatiek. Maar ook ik zet mijn vraagtekens bij de hoogte van de toegangsprijzen waar hier over gesproken wordt. We zullen het even niet hebben over mijn exacte financiele situatie en wie er thuis de broek aan heeft, maar ik kan mij toch heel levendig voorstellen dat mijn vrouw op een gegeven moment haar bedenkingen krijgt bij de hoeveelheid Euro’s die ik er in mijn hobby’s (een auto met rallyroots en de bijbehorende sportevenementen) doorheen jaag. Dat het nodig kan zijn entree te heffen betwist ik niet en heb ik ook geen problemen mee, echter gaat het meteen van niets naar fors. Wanneer er mensen zijn die voor deze voorstelling van zaken geen begrip of respect kunnen opbrengen, is dat meer hun probleem dan het mijne.

Verder zie ik hier vaak de vergelijking met het WRC, voetbalwedstrijden en de nationale rallysport opduiken. Deze vergelijkingen gaan helemaal mank wanneer je het in categorien indeelt. Het WRC is de Eredivisie, het EK de Eerste Divisie, de BNL Trophy de Hoofdklasse en de nationale wedstrijden of losse evenementen de Zaterdagamateurs. Kunnen jullie je voor de geest halen wat er zal gebeuren met de bezoekersaantallen wanneer de Zaterdagamateurs Eredivisieprijzen gaat hanteren? Zo goed als lege tribunes en weg is de kweekvijver van vaders die hun zoontje of dochtertje voor het eerst in aanraking laten komen met de voetbalsport. De echte fanatiekelingen zullen tot op zekere hoogte blijven komen, maar nieuwe fanatiekelingen zullen er vrijwel niet bijkomen aangezien het kijken van de sport op TV niet zo makkelijk het reeds aanwezige vuurtje zal aanwakkeren. En voordat de burger bereid is ergens dik voor te gaan betalen zal er toch eerst een vuurtje aangestoken moeten worden. Ik zie de toekomst van de rallysport in ons land dan ook somber in wanneer het BHV voorbeeld landelijk wordt overgenomen.

Mijn eerste aanwezigheid bij een evenement was pas tijdens de ZZR van 1994 toen mij voor het eerst nog VOOR de aanvang van een rally ter ore kwam waar en wanneer deze zou plaatsvinden. De rallysport leeft hier in het midden van Noord-Holland namelijk niet zo erg. Wanneer ik toen tevens gehoord zou hebben dat het een vergelijkbaar bedrag zou hebben moeten kosten als waar nu over gesproken wordt, dan had deze eerste keer vermoedelijk nooit of veel later plaatsgevonden.

Ik hoop dat ik mijn visie een beetje duidelijk heb kunnen maken. Ik ben dus niet pertinent tegen het heffen van entree, maar vind wel dat er verhoudingen in moeten worden aangebracht om te voorkomen dat de sport kapot gaat aan drempelvrees.

P.S. Monteurs die entree moeten betalen......... Wie zijn de volgende, de officials???

Edit: Het was Almere Rallysprint ipv Rally voordat ik dat weer voor mijn voeten krijg.

[Edited by DutchRallyeGolf on 06-02-2004 at 07:39 PM GMT]
Grtz, Richard.
Servicemonteur
Afbeelding
en
Bas Koeten Racing
RallyeRichard

Berichtdoor ExTaxi » wo jun 02, 2004 19:29

Helemaal eens met het verhaal van Richard. Entree heffen is geen enkel probleem, wel in de mate waarin het nu (vermoedelijk) gaat gebeuren.

Het maakt me niet uit, ik kom toch wel....maar ik denk er wel het mijne van.

Berichtdoor Turboboost » wo jun 02, 2004 19:42

Hetzelfde geldt voor mij, en ik denk zovelen. De echte vaste bezoekers blijven wel komen, omdat het rally gebeuren ook bij hun in het bloed zit, net zo zeer als de deelnemers dat hebben, verlangt een grote groep "kijkers" ook wel naar het rallygebeuren......en zullen dus wel weer gewoon een frietje minder eten (is nog gezonder ook :D) en blijven komen. Maar of de prijs/ kwaliteit hier in verhouding staat, is dus wel een punt van discussie.....

....en zeker de bezoekers die "voor het eerst komen kijken" zoals Richard dat zo mooi in zijn verhaal omschrijft, zullen nu minder snel eens komen kijken. ( hier zou je blij mee kunnen zijn, maar er zitten ook personen tussen die zich wel weten te gedragen).
Turboboost

Berichtdoor V.D.G Rally team » wo jun 02, 2004 20:39

Dat is het zelfde bij verschilende rally's in nederland daar krijg je 40 vierkante meter service plaats wil je extra plaats kost € 50,- dat is ook belachelijk.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor StevenK » wo jun 02, 2004 20:41

v.d.g rally team wrote:
Dat is het zelfde bij verschilende rally's in nederland daar krijg je 40 vierkante meter service plaats wil je extra plaats kost € 50,- dat is ook belachelijk.

Je krijgt meestal 60 meter, en als de ruimte beperkt is, dan vind ik het redelijk dat je bij moet betalen.

Teams die meer ruimte nodig hebben, hebben dat meestal voor ontvangst van sponsoren enzo. Ik vind dat er niets mis mee is daar extra voor te betalen.
StevenK
Site Admin

Re: Re: Re: BHV Expo Groep Rally 2004

Berichtdoor V.D.G Rally team » wo jun 02, 2004 20:54

Steven wrote:
v.d.g rally team wrote:

Je krijgt meestal 60 meter, en als de ruimte beperkt is, dan vind ik het redelijk dat je bij moet betalen.

redelijk om bij te betalen het is gemeente grond die zij ter beschikking hebben.
En met die 60 meter doe je niet veel vooral niet bij een rally wij hebben een camper een caravan/ service bus/ tent/ volg bus en dat past daar niet op.

Teams die meer ruimte nodig hebben, hebben dat meestal voor ontvangst van sponsoren enzo. Ik vind dat er niets mis mee is daar extra voor te betalen.
Peter v.d Gevel
V.D.G Rally team

Berichtdoor hardenberg » do jun 03, 2004 1:32

Waar lullen we eigenlijk over? De equipes betalen al genoeg, deze heffingen hoeven niet over de rug van de teams te gaan. Bezoekers kunnen rustig wat betalen, dat doen we toch bij ieder sportevenement?
hardenberg

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden