Hein wrote:Smakkie wrote:
Nummer 11, Henneky is voor het team van Weijs een discussiepunt omdat hij nog niet gewend is aan de EVO. Dat is ongetwijfeld waar; maar hij staat nu eenmaal op de prioriteitslijst van de KNAF en daar heeft de organisatie zich zo te zien strikt aan gehouden......
De vergelijking die op de site van Hans (en John en Hein natuurlijk) met het RAM festival gemaakt wordt gaat denk ik toch een beetje mank...Een rallysprint op een industrieterrein is niet te vergelijken met een rally met onverhard. Ik kan me echter voorstellen dat een aantal teams teleurgesteld zijn.
De plaats van Gerhard Henneky op de startlijst is niet het discussiepunt. Feit is en daarom is de vergelijking gemaakt dat Gerhard, ondanks alle goede bedoelingen, nog steeds veel tijd verliest op een relatief korte, volledige verharde, proef. Ik denk dat hij daar zelf ook niet blij mee is en zou wensen dat hij de EVO sneller onder de knie krijgt. Nu is hij bijna gedwongen om veel in zijn spiegels te kijken, terwijl hij zich liever op het rijden wil concentreren.
Discussiepunt is dat de organisatie hier van te voren over na had moeten denken bij de uitgifte van de nummers. Er zijn al genoeg rally's verreden dit seizoen.
Ik vind de lijst van de ELE persoonlijk niet zo slecht. Natuurlijk zijn er punten die ter discussie staan zoals het startnummer van Eldik.
Mischien is het voor Nederland ook een idee omgewoon net zoals er in Belgie in de sprint word gedaan om de verschillende klasses bij elkaar te laten starten en hiervan afwijken als hier echt een rede toe is zoals dat hij op de proef kan worden ingehaald.
Wat betreft het startnummer van Henneky: Hij was hier zelf ook niet blij mee maar de organisatie houd zich (als in van de weinige) netjes aan de prioriteiten lijst en dat kun je de organisatie niet kwalijk nemen. Dus Weijs heeft nog geen slecht startnummer: Tot nummer 12 zijn allemaal mensen die op de prioriteitenlijst staat (Behalve Bruyneel maar die won vorig jaar de BHV). Sn. 12 tot met 17 zijn allemaal mensen die sneller moeten zijn dan Weijs met het vele onverhard in de rally.
Gr,
Patrick