Om maar even de aandacht terug te brengen naar de belangrijke zaken van deze week:
Hansweijs.nl meldt dat Patrick Veenhuizen zijn inschrijving heeft ingetrokken i.v.m wat genoemd wordt de startnummersoap.
Nou snap ik onmiddellijk dat je het niet iedereen naar de zin kan maken, maar zeker in de startnummers 12 t/m 35 zitten toch wel wat discussiepunten.
Nummer 11, Henneky is voor het team van Weijs een discussiepunt omdat hij nog niet gewend is aan de EVO. Dat is ongetwijfeld waar; maar hij staat nu eenmaal op de prioriteitslijst van de KNAF en daar heeft de organisatie zich zo te zien strikt aan gehouden. (Bruyneel heeft vorig jaar de BHV gewonnen). Ze hebben zich niet laten leiden door sponsorbelangen en dat siert de organisatie.
De vergelijking die op de site van Hans (en John en Hein natuurlijk

) met het RAM festival gemaakt wordt gaat denk ik toch een beetje mank...Een rallysprint op een industrieterrein is niet te vergelijken met een rally met onverhard. Ik kan me echter voorstellen dat een aantal teams teleurgesteld zijn.
De F2's staan ver, maar vooral achter in het veld, uit elkaar met inderdaad als treurig dieptepunt Patrick Veenhuizen. SN 35 is zowel auto als team onwaardig. Ik, en ik denk velen met mij, vind het persoonlijk erg jammer dat je niet meedoet Patrick. Ik kan het me voorstellen...maar ik hoop dat je je nog bedenkt.
Ook het SN van Van Eldik is op zijn zachts gezegd opmerkelijk. Er staan veel, op papier, langzamere rijders voor hem. Hopen dat hij in ieder geval wel komt opdraven.
Voor team Weijs geldt bovenstaand verhaal volgens mij in mindere mate...je kunt in discussie gaan over de nummers 12 t/m 17 voor je, maar op papier zijn in ieder geval de auto's sneller gezien het onverhard in de rally. Het lijkt er op dat het droog blijft, dus ik wens jullie succes met het bewijzen dat je ver naar voren hoorde te staan.
Ik ben overigens bang dat bovengenoemde teams nog wel eens een plaatsje kunnen zakken vanwege het inschuiven van v/d Marel. Als hij echt te laat heeft ingeschreven moet hij vind ik achteraan starten. Dat zal echter wel niet gebeuren...dus...
Ondanks de perikelen wens ik iedereen een mooie ELE-rally!
Reacties? Ik hoor het graag, maar hou het netjes!