Sulingen (D)

Algemene rally-discussies

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Re: Sulingen (D)

Berichtdoor Campos » zo mei 16, 2004 18:44

Geert,

ik heb meerdere versies van het verhaal gehoord, maar als jij vermoedt dat ik bepaald zaken niet heb meegekregen zie ik die graag tegemoet in mijn e-mail: martijn@tekampe.nl
Dit om het topic hier over de rally Sulingen te laten gaan

Groeten Martijn
Campos

Berichtdoor briljant » zo mei 16, 2004 18:45

Heeft iemand nog iets vernomen van de equipe die op kp 5 van de weg zijn geraakt??
(een van de rijders is met de trauma helicopter afgevoerd)
Bastiaan van Lingen
briljant

Berichtdoor nkroeze » zo mei 16, 2004 18:47

Jazeker Bastiaan!

De bestuurder is gewoon met de ambulance afgevoerd en liep savonds alweer op het serviceterrein en de navigator is inderdaad met de traumahelicopter afgevoerd naar het ziekenhuis in Hannover, maar vanuit de helicopter werd al gemeld dat het niet ernstig was (gelukkig)!
Groeten Niels Kroeze
nkroeze@dds.nl
"Alles voor de kijkcijfers"
Afbeelding
nkroeze

Berichtdoor MartijnB » zo mei 16, 2004 18:47

ik heb tijdens de prijs uitrijking vernomen dat alles bleek mee te vallen met die gene die afgevoerd was
MartijnB

Berichtdoor pipo » zo mei 16, 2004 18:55

Campos
ik ga er niet over uitwijden ik weet dat ik het bij het rechte eind had zodus ik ben zuiver en wat de rest betreft das aan jullie als deelnemer van de cup om uit te maken hoe !!
ben wel benieuwd naar de andere uitleg maar laat maar varen !
spijtig dat jullie zo rap uitvielen was waarschijnlijk een strijd met 3 geweest !
pipo

Re: Re: Re: Re: Sulingen (D)

Berichtdoor Franky » ma mei 17, 2004 7:45

MartijnB wrote:
sorry hoor maar ik vind het gewoon kinderachtig om als voorzitter party te trekken voor mijn concurrent.

Hij was er als mijn monteur en dus niet als voorzitter. Anders zou die dus ook niet aan mijn auto mogen klussen. Want dan helpt ie je concurent gewoon ook al. Maar het was inderdaad onverstandig om een spelletje te spelen.

Ik heb de hele dag geweldig genoten en een fijne onverwachte strijd gehad. onverwacht omdat jij veel sneller was dan gebruikelijk en onverwacht omdat ik niet verwacht had mijn nieuwe auto zo snel al onder controle te hebben. Voor mij was het doel alleeen maar heen gaan en uitrijden. km's maken en weer wat rally feeling te krijgen. Alleen de laatste kp ben ik echt vol gegaan met alle risico's van dien. En mijn complimenten aan jou want je was ineens echt snel.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor David Westenbrink » ma mei 17, 2004 10:30

Sulingen is inderdaad een erg gave rally!

Maar wat vinden jullie ervan dat die Polo compleet is uitgebrand? Mijn 'unfall' was namelijk op dezelfde plek en wij hebben even met een official een post verderop gepraat. De auto begon te branden en er werd niets gedaan en er was ook geen brandblusser aanwezig op de post. De jongens bleven er ook in zitten totdat het hun te heet werd... brandweer scheen ook veel te laat te worden opgeroepen. Wat als de jongens bekneld zaten?

Vorig jaar hebben er ook al een paar jongens (eveneens een cup Polo) een uur bekneld gezeten omdat de agreggaat vd brandweer het niet deed. Stel dat die auto ook in de brand vloog?

Volgend jaar maar een combinatie van deze 2? :S

Verder... waarom moest Gerrit (mijn navi) de gele vlag pakken bij de betreffende baanpost om deelnemers te attenderen op de Sierra die dwars de weg blokkeerde in een onoverzichtelijke R1<? (waarvoor een snelle L1 met)

Verder niks te klagen hoor. Maar dit mag toch eigenlijk niet kunnen?
David Westenbrink

Re: Re: Sulingen (D)

Berichtdoor Turboboost » ma mei 17, 2004 11:36

David Westenbrink wrote:

Maar wat vinden jullie ervan dat die Polo compleet is uitgebrand? Mijn 'unfall' was namelijk op dezelfde plek en wij hebben even met een official een post verderop gepraat. De auto begon te branden en er werd niets gedaan en er was ook geen brandblusser aanwezig op de post. De jongens bleven er ook in zitten totdat het hun te heet werd... brandweer scheen ook veel te laat te worden opgeroepen. Wat als de jongens bekneld zaten?

Vorig jaar hebben er ook al een paar jongens (eveneens een cup Polo) een uur bekneld gezeten omdat de agreggaat vd brandweer het niet deed. Stel dat die auto ook in de brand vloog?

Uhm, allereerst; zit er daarom geen brandblusinstallatie in de auto? (of is dat in duitsland weer anders?!)
En erin bliven zitten totdat het wel erg warm begint te worden, lijkt me nooit verstandig.

In het geval dat de blusinstallatie niet meer volstaat (de brand gaat dus door) dan zou je mogen verwachten dat er z.s.m. een marshal met blusser aanwezig is (niet op elke post), en binnen korte tijd daarna de hulpdiensten.

Hoe ervaarde jij zelf de opkomsttijd van de hulpdiensten tijdens je ongeval in de GTR? Acceptabel? of had je het idee lang te moeten wachten? vergeet niet dat men eerst moet weten dat er een ongeval heeft plaats gevonden, daarna de wagens de proef op kunnen, en dan nog de proef voor een deel moeten rijden.

Dat het materiaal niet werkt mag je de betreffenden zeer ernstig aanrekenen!! De brandweer in Duitsland werkt anders als in Nederland, maar goed materiaal hebben ze normaliter wel. Dit is een kwalijke zaak.

Klinkt allemaal niet erg profi.....:(

Maar goed ook in Nederland wordt er verschillend mee omgegaan.
Turboboost

Berichtdoor SylviaVisser » ma mei 17, 2004 12:28

Weet nog uit 1998 Hunsruck dat ze toen ook een chinq eerst rustig uit lieten branden terwijl de equipe en hulp op afstand bleef.
Afbeelding Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.
SylviaVisser

Re: Re: Re: Sulingen (D)

Berichtdoor David Westenbrink » ma mei 17, 2004 14:12

turboboost wrote:

Hoe ervaarde jij zelf de opkomsttijd van de hulpdiensten tijdens je ongeval in de GTR? Acceptabel? of had je het idee lang te moeten wachten? vergeet niet dat men eerst moet weten dat er een ongeval heeft plaats gevonden, daarna de wagens de proef op kunnen, en dan nog de proef voor een deel moeten rijden.

Ik ervaarde het als erg snel! heb hooguit nog 2 auto's langs zien komen en even later brandweer en ambulance. Was erg goed.
David Westenbrink

Berichtdoor Franky » ma mei 17, 2004 15:04

briljant wrote:
Ondanks veel problemen leuk weekend gehad in Duitsland.
Toch willen wij degenen die ons vrijdag avond geholpen hebben bedanken voor de hulp bij het repareren van de waterpomp
deze deed het goed maar helaas op kp 4 de turbo van de Sierra opgeblazen.
groeten Bastiaan van Lingen

Graag gedaan. Rutger kon het niet aanzien om jullie niet te laten starten.
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor PaulvH » ma mei 17, 2004 21:45

Zaterdag genoten van een leuke rally-dag. Lekker weertje, alleen niet zoveel publiek.

foto's online op site....

mvg,

PaulvH

info@rally-foto.nl
Paul van Hoof
PaulvH

Re: Re: Re: Sulingen (D)

Berichtdoor John Raven » ma mei 17, 2004 22:18

turboboost wrote:
David Westenbrink wrote:

Uhm, allereerst; zit er daarom geen brandblusinstallatie in de auto? (of is dat in duitsland weer anders?!)
En erin bliven zitten totdat het wel erg warm begint te worden, lijkt me nooit verstandig.

In het geval dat de blusinstallatie niet meer volstaat (de brand gaat dus door) dan zou je mogen verwachten dat er z.s.m. een marshal met blusser aanwezig is (niet op elke post), en binnen korte tijd daarna de hulpdiensten.

Dat het materiaal niet werkt mag je de betreffenden zeer ernstig aanrekenen!! De brandweer in Duitsland werkt anders als in Nederland, maar goed materiaal hebben ze normaliter wel. Dit is een kwalijke zaak.

Klinkt allemaal niet erg profi.....:(

Maar goed ook in Nederland wordt er verschillend mee omgegaan.

Voordat dit verhaal een eigen leven gaat leiden: auto's in Duitsland voldoen aan dezelfde voorschriften als in Nederland. M.a.w. zij hebben ook een brandblusinstallatie en losse blussers. Deze zijn volledig leeggespoten op en in de auto, maar de brand was niet meer te blussen. Het is waarschijnlijk als een oliebrandje gestart, waarna de benzine in de brand vloog.
Helaas heeft niet elke baanpost een blusser, dat is in Nederland ook niet (altijd) zo. Dat de brandweer laat verscheen was omdat deze bij de start stond en het toch wel even duurt voordat alle deelnemers van de proef zijn. Vervolgens is de proef erg smal en nauw voor zo'n kolos en is dus nog wel even onderweg. De gemiddelde snelheid van de rallywagens ligt op deze lastige proeven al niet hoog, laat staan voor een brandweerauto. Ik heb overigens gehoord dat de organisatie overweegt om voortaan zowel bij de start als bij de finish van deze proeven nu hulpdiensten te plaatsen, zodat ze eerder ter plaatse kunnen zijn.

gr. John
John Raven

Berichtdoor Franky » ma mei 17, 2004 22:26

paulvh wrote:
Zaterdag genoten van een leuke rally-dag. Lekker weertje, alleen niet zoveel publiek.

foto's online op site....

mvg,

PaulvH

info@rally-foto.nl

Mooie kiekjes
Afbeelding
Frank Cruts
Franky

Berichtdoor pipo » di mei 18, 2004 4:33

Inderdaad knap materiaal !!!
pipo