Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Rode vlag
Gezwaaid langs of op de baan, uitsluitend in opdracht van de wedstrijdleider: De training of race is onderbroken. Snelheid verminderen en in rustig tempo doorrijden tot de pitstraat (training autorensport), start/finish (race autorensport) of tot een door officials aangegeven plaats. Inhalen verboden, tenzij het een zeer langzame rijder is.
Stilgehouden door sluitwagen: Circuit gesloten voor al het verkeer.
Stilgehouden op de baan of einde pitstraat: Stoppen. Doorrijden niet toegestaan.

herman rst schreef:wat dat betekent staat in de regelementen en zou als je het aan mij vraagt bekend moeten zijn bij de deelnemende equipe's.
Het betekend in ieder geval niet volgas doorrijden.
bij twijfel zou je gewoon de instructies van de dienstdoende marshals af moeten wachten lijkt mij.
Rijd nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen.nkroeze schreef:@CPO1972 Prima dat je de regels erbij trekt en aanhaalt dat het alleen voor rondkoersen geld, maar pak dan ook het bulletin erbij wat de organisatie heeft uitgegeven waar in staat dat op een 2tal proeven halverwege OOK deze regel van kracht was, vanwege de lengte van de proef! Halverwege stond er dus een extra medische dienst......
herman rst schreef:Ben ik helemaal met je eens Sylvia.
Gelukkig (Helaas) zijn dit soort situaties nooit standaard situaties en zullen de equipe's zoals jij al aangeeft in een hele korte tijd moeten beslissen hoe ze moeten handelen.
Dit is niet in elke situatie even makkelijk naar het zou een stuk makkelijker zijn als de regels bekent zijn, vooral bij de marshals en equipe's. Ook als er regelementen veranderen of aangepast worden voor een bepaalde rally of proef, zodat dit soort situatie's en discussies in het vervolg voorkomen kunnen worden.
SylviaVisser schreef:Verder staat de rode lamp/vlag beschreven voor een rondkoers. Dat deze hier werd ingezet is nieuw.
rallyfreak1 schreef:Ik heb er ook wel een soort van mening over het eventueel door rijden bij rode vlag op een normale proef en geen rondkoers.
mischien is dit wel een dom idee maar denk dat dat eventueel persoonlijk wel zou werken.
Cinq-Power schreef:
Er is op een normale proef geen rode vlag.
Dit is alleen bij rondkoersen.
Dit omdat als er nood is de proef direct stilgelegd kan worden bij de start omdat de ambulance op de proef is.
Bij een "normale" kp wordt er gewoon niet meer verder gestart en is de proef automatisch leeg op wat auto's na die na het ongeval gestart zouden zijn.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten