Exotic Green Rally 2011

Alles over wedstrijden in Nederland en daarbuiten

Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK

Berichtdoor baleno78 » wo jul 13, 2011 11:33

Ik snap dat neutralisatie bij de sport hoort en daar heb ik ook alle begrip voor maar de wijze waarop de neutralisatie wordt gebruikt klopt niet!

Letterlijke vertaling van "NEUTRALISATIE" is "OPHEFFING" en dit zou dus voor de gehele proef moeten zijn en niet deels wel en deels niet.
baleno78

Berichtdoor johanschop » wo jul 13, 2011 11:34

@ Maarten
kan je deze zinloze discussie stoppen

Het is nu eenmaal zo besloten.

Vind dat we ook eens naar de positieve dingen moeten kijken.

Het was een mooi evenement met geweldige proeven!!
johanschop

Berichtdoor Holkers » wo jul 13, 2011 12:03

johanschop schreef:@ Maarten
kan je deze zinloze discussie stoppen

Ik heb blijkbaar iets gemist... Ik wil wel een keer stop roepen, maar dat heeft niet veel zin in een discussie.

Maar wat is er gebeurd?
If the world didn't suck, we would all fall off!
Holkers

Berichtdoor baleno78 » wo jul 13, 2011 12:12

@ Johan; Begrijp me niet verkeerd hoor, niks dan lof voor de rally sport en ja het was verder een geweldig mooi evenement.

Ik blijf alleen bij mijn standpunt dat dit soort f#@k ups in het reglement wel de resultaten beïnvloeden en dat klopt niet!

Maar snap aan één kant ook wel dat er andere rally rijders zijn die moeite hebben met het feit dat ze met hun dure evo X met bakken ervaring een net startend broekie in een evo 8 maar met moeite kunnen bijhouden of voor kunnen blijven.

Dus als we dan het positieve moeten benaderen dan wil ik ff zeggen:
Petje af voor Bob de Jong en de resultaten die hij boekt aangezien dit zijn 1e jaar pas is.
baleno78

Berichtdoor kolkie » wo jul 13, 2011 12:29

baleno78 schreef:Toch klopt het in mijn ogen niet!
Pak nou de tijd van van leeuwen die is 2 seconden sneller dan van Deijnen omdat van Deijnen de neutralisatie tijd krijgt. Hij heeft hier dus een nadeel ondervonden door het feit dat hij die proef niet heeft kunnen uitrijden op snelheid.
Als hij op die proef dus sneller zou zijn dan van Leeuwen kan het dus zomaar zijn dat het eind klassement er ook heel anders uitziet.

Bij een neutralisatie hoort het zo te zijn dat er niemand een voor- of nadeel ondervindt van de tijd die ze krijgen dus dit betekent dat iedereen een gelijke tijd moet krijgen. Toch zeker diegene die in dezelfde klasse rijden.

Stel nou dat Bob de Jong als laatste de proef op snelheid had kunnen rijden en hij had daar diezelfde tijd gereden dan was de complete groep N4 ergens achteraan komen te staan terwijl dan van Leeuwen bijvoorbeeld op 9.21 binnen was gekomen. Dan is in één klap heel de competitie voor dat evenement voorbij!

Ik stel voor dat ze dit toch nog eens tot op de bodem uitzoeken want het klopt gewoon niet! Ongeacht wie er nu wint want dat maakt me verder niks uit maar als er iemand wint moet het wel op de eerlijke manier gebeuren en niet omdat er een fout in het regelement zit.

Je kunt het ook omdraaien: iemand besluit dat een bepaalde proef zijn proef is om eens lekker aan te gaan vallen. Rijdt zo strak dat spiegels van de auto af zijn, maar de lak op de zijpanelen nog aanwezig is 8) . De tweede auto die na hem start in dezelfde klasse veroorzaakt een neutralisatie. Dan is het toch wel fijn dat de inzet & het genomen risico op de desbetreffende proef voor de eerste rijder beloond wordt (en de rest de willekeurige maar enigssinds representatieve tijd krijgt). Dat de rest daar last van ondervind is zelfs in het WK zo. Als je beter je best doet krijg je ook bijna vanzelf een beter startnummer, waardoor het risico van neutralisaties automatisch kleiner wordt :) . Je haalt overigens het nadeel aan maar er zijn ook plenty equipes die een tijd toegekend krijgen op deze manier die met het hun beschikbare materiaal technisch niet eens mogelijk zijn :lol: .

Ben wel benieuwd wat je als haalbaar alternatief ziet.
kolkie

Berichtdoor mantaboy » wo jul 13, 2011 12:31

Bob rijd toch voor het 2de jaar?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
mantaboy

Berichtdoor baleno78 » wo jul 13, 2011 12:54

Mijn alternatief:
- neutralisatie = iedereen dezelfde tijd

Ja je hebt gelijk als je het sprint kampioenschap meetelt is het zijn 2e jaar.

Yvette zegt ook dat er niks van klopt !!
baleno78

Berichtdoor joostkusters » wo jul 13, 2011 13:00

Iedereen die al een paar jaar meegaat in de rallysport heeft wel eens voordeel of nadeel van die regel gehad(laatst gereden tijd), maar deze regel is tov andere opties denk ik gewoon de beste.

bob heeft meerdere minuten vast gezeten, dus hij was gestart voor de auto die de neutralisatie veroorzaakte, dus hij hoort zijn eigen tijd te krijgen. (of neutralisatie tijd + 1 minuut)
M.A.W. hij probeerde hier een slaatje uit te slaan, door die neutralisatie tijd te krijgen en dit is niet gelukt.
verder heeft hij later nog onder geel ingehaald, en is hiervoor niet bestraft, dus eigenlijk heeft ie nog geluk ook nog, anders stond ie nog verder naar achteren.
joostkusters

Berichtdoor JOCHEM HANEGRAAF » wo jul 13, 2011 13:49

Klopt onder een gele vlag mag niet worden ingehaald. Rijders zijn verplicht af te remmen (lees veilige snelheid te rijden) en als jij dan een voertuig inhaald is dat gevaarlijk voor de officials en eventuele toeschouwers die de auto uit de sloot proberen te halen.
JOCHEM HANEGRAAF

Berichtdoor baleno78 » wo jul 13, 2011 13:54

Laatste punt en dan hou ik erover op!!

Proef 4 van 12 = neutralisatie
Prijsuitreiking ongeveer 8 uur later wordt omgeroepen dat winnaar Groep N is Bob de Jong en vervolgens lees je de dag erna op rallytiming dat dit niet klopt!

Achteraf gaan er een paar protest indienen en dan wordt heel de uitslag terug gedraaid.

Dat hadden ze dan toch al lang kunnen weten voor de prijsuitreiking en daar moeten ze dan niet na de rally mee komen.

Dan was heel deze discussie waarschijnlijk nooit geweest.

Ben benieuwd als Bob in een evo X zou rijden?

Succes ermee!!
baleno78

Berichtdoor WILS SPORT » wo jul 13, 2011 14:27

Niet om iets aan de prestaties van Bob en Kees af te doen, maar ik ken wat mensen die er niet heel erg blij mee waren dat Bob en Kees als winnaars werden gehuldigd op het podium. :cry:
Sander van Barschot
WILS SPORT

Berichtdoor Martijn_Braat » wo jul 13, 2011 14:34

joostkusters schreef:Iedereen die al een paar jaar meegaat in de rallysport heeft wel eens voordeel of nadeel van die regel gehad(laatst gereden tijd), maar deze regel is tov andere opties denk ik gewoon de beste.

bob heeft meerdere minuten vast gezeten, dus hij was gestart voor de auto die de neutralisatie veroorzaakte, dus hij hoort zijn eigen tijd te krijgen. (of neutralisatie tijd + 1 minuut)
M.A.W. hij probeerde hier een slaatje uit te slaan, door die neutralisatie tijd te krijgen en dit is niet gelukt.
verder heeft hij later nog onder geel ingehaald, en is hiervoor niet bestraft, dus eigenlijk heeft ie nog geluk ook nog, anders stond ie nog verder naar achteren.

Bob de Jong is erna gestart. Anders zou deze discussie er niet zijn.
Martijn_Braat

Berichtdoor baleno78 » wo jul 13, 2011 15:21

@ Sander: Geen idee wat dat met de discussie te maken heeft of er mensen wel of niet blij zijn dat er iemand op het podium staat.

Andere mensen zullen wel niet blij zijn dat van Ballegooien nu gewonnen heeft, dat blijf je toch houden.

Mij gaat het niet om wie er nu gewonnen heeft, het gaat mij erom dat het allemaal zo krom in elkaar steekt.

Discussie is dus op gang gekomen omdat Bob na Langenakens is gestart en daardoor zou hij dus de normtijd moeten krijgen.....

Inhalen onder gele vlag, geen idee waar je die info vandaan haalt maar heeft hij dan een straftijd gekregen volgens jou bovenop de normtijd?
baleno78

Berichtdoor joostkusters » wo jul 13, 2011 15:56

baleno78 schreef:@ Sander: Geen idee wat dat met de discussie te maken heeft of er mensen wel of niet blij zijn dat er iemand op het podium staat.

Andere mensen zullen wel niet blij zijn dat van Ballegooien nu gewonnen heeft, dat blijf je toch houden.

Mij gaat het niet om wie er nu gewonnen heeft, het gaat mij erom dat het allemaal zo krom in elkaar steekt.

Discussie is dus op gang gekomen omdat Bob na Langenakens is gestart en daardoor zou hij dus de normtijd moeten krijgen.....

Inhalen onder gele vlag, geen idee waar je die info vandaan haalt maar heeft hij dan een straftijd gekregen volgens jou bovenop de normtijd?

misschien die wel won???????? en dat was niet van ballegooien.

en het gaat er wel om wie wint, daarvoor is het een wedstrijd.

En als je de regels kent, is de protest tijd achteraf, dus ik zou eerst ff nakijken hoe het allemaal werkt voordat je zo hard ligt te roepen
joostkusters

Berichtdoor Mark Verhoeven » wo jul 13, 2011 16:04

Zonder exact te weten wat er is gebeurd, toch even de volgende opmerkingen:

- De regels wat betreft neutralisatie liggen al een tijdje vast en je moet er maar mee leven als je een wedstrijd rijdt waar deze regelementen gelden.
- Mocht het in jouw specifieke geval vreselijk slecht uitvallen wat betreft de tijd die toegedeeld wordt na een neutralisatie, ga dan naar contactpersoon rijders c.q. organisatie en leg daar je klacht neer. Wellicht dat er dan iets mee gebeurd. Dit kan natuurlijk niet meer na afloop van een evenement...
- Als er een protest is, kan het zomaar zijn dat een prijsuitreiking wordt gedaan onder voorbehoud van de uitslag van het protest. Er zijn VELE mensen die naar de prijsuitreiking gaan, die vinden het niet plezierig als ze uren langer moeten wachten... (of weken in het geval dat de deelnemer na de uitspraak van de Spoco's in beroep gaat)
Mark Verhoeven

VorigeVolgende

Keer terug naar Wedstrijden