Moderators: admin, Rallysport.nl, StevenK
johanschop schreef:@ Maarten
kan je deze zinloze discussie stoppen
baleno78 schreef:Toch klopt het in mijn ogen niet!
Pak nou de tijd van van leeuwen die is 2 seconden sneller dan van Deijnen omdat van Deijnen de neutralisatie tijd krijgt. Hij heeft hier dus een nadeel ondervonden door het feit dat hij die proef niet heeft kunnen uitrijden op snelheid.
Als hij op die proef dus sneller zou zijn dan van Leeuwen kan het dus zomaar zijn dat het eind klassement er ook heel anders uitziet.
Bij een neutralisatie hoort het zo te zijn dat er niemand een voor- of nadeel ondervindt van de tijd die ze krijgen dus dit betekent dat iedereen een gelijke tijd moet krijgen. Toch zeker diegene die in dezelfde klasse rijden.
Stel nou dat Bob de Jong als laatste de proef op snelheid had kunnen rijden en hij had daar diezelfde tijd gereden dan was de complete groep N4 ergens achteraan komen te staan terwijl dan van Leeuwen bijvoorbeeld op 9.21 binnen was gekomen. Dan is in één klap heel de competitie voor dat evenement voorbij!
Ik stel voor dat ze dit toch nog eens tot op de bodem uitzoeken want het klopt gewoon niet! Ongeacht wie er nu wint want dat maakt me verder niks uit maar als er iemand wint moet het wel op de eerlijke manier gebeuren en niet omdat er een fout in het regelement zit.
joostkusters schreef:Iedereen die al een paar jaar meegaat in de rallysport heeft wel eens voordeel of nadeel van die regel gehad(laatst gereden tijd), maar deze regel is tov andere opties denk ik gewoon de beste.
bob heeft meerdere minuten vast gezeten, dus hij was gestart voor de auto die de neutralisatie veroorzaakte, dus hij hoort zijn eigen tijd te krijgen. (of neutralisatie tijd + 1 minuut)
M.A.W. hij probeerde hier een slaatje uit te slaan, door die neutralisatie tijd te krijgen en dit is niet gelukt.
verder heeft hij later nog onder geel ingehaald, en is hiervoor niet bestraft, dus eigenlijk heeft ie nog geluk ook nog, anders stond ie nog verder naar achteren.
baleno78 schreef:@ Sander: Geen idee wat dat met de discussie te maken heeft of er mensen wel of niet blij zijn dat er iemand op het podium staat.
Andere mensen zullen wel niet blij zijn dat van Ballegooien nu gewonnen heeft, dat blijf je toch houden.
Mij gaat het niet om wie er nu gewonnen heeft, het gaat mij erom dat het allemaal zo krom in elkaar steekt.
Discussie is dus op gang gekomen omdat Bob na Langenakens is gestart en daardoor zou hij dus de normtijd moeten krijgen.....
Inhalen onder gele vlag, geen idee waar je die info vandaan haalt maar heeft hij dan een straftijd gekregen volgens jou bovenop de normtijd?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten