oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Ton Van Spanje » vr jun 24, 2011 21:51

hans van altena schreef:Ton, we gaan niet meer raden :D :D :D :D


:mrgreen:



Ik vraag me trouwens al langer af of er nog meer beelden zijn van die competitie, in 1980. Lijkt me leuk om weer eens te zien.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans van altena » di jun 28, 2011 21:42

Filmde in die tijd wel; nam echter geen opname's van TV over ; dus heb ook geen beelden van deze competitie ! :(
Misschien een van de deelnemers en/of fotografen ; al waren er van die laatste ook niet zo veel !
Matthy ook niets op het schap liggen ! :)
Ron Tuyl waarschijnlijk wel, maar die kunnen we het ( jammer genoeg !!!) niet meer vragen !
Bob de Jong misschien nog ; waarschijnlijk heeft hij nog wat op de plank liggen ! ( Veronica TV ) , maar is inmiddels ook al weer een tijdje "uit beeld!
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jun 28, 2011 21:57

Bart Loerakker was toen ook actief
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans van altena » di jun 28, 2011 22:00

Kan me de naam , c.q. persoon niet meer herinneren !?
De jaren zullen wel mee gaan spelen ( ben beter in gezichten als namen!) 8)
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jun 28, 2011 22:04

Bart en Ron waren eigenlijk DE mannen toen. Maar 't kan zijn dat Bart toen al geen rallysportfoto's meer schoot.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor jos kerremans » wo jun 29, 2011 16:27

Ton Van Spanje schreef:Bart en Ron waren eigenlijk DE mannen toen. Maar 't kan zijn dat Bart toen al geen rallysportfoto's meer schoot.


Heb me weleens afgevraagd waar de ENORME vooraad negatieven zijn gebleven van Ron. :( Ik ben weleens op zijn zolderje geweest en het waren er echt veel.
jos kerremans
 
Berichten: 188
Geregistreerd: wo maart 15, 2006 18:45
Woonplaats: Rucphen

Berichtdoor A.H.S » wo jun 29, 2011 18:33

GérardWRM schreef:Aangestoken door jullie "oude " foto's ook maar eens op de zolder van het museum gekropen ,,,,

kwam daar ruim 700 dia's tegen die ik maakte in de periode 1981/1988
met o.a Nederlandse rally's maar ook Grensland,Hunsruck enz

ook een aantal Negatieven en Dia's van Ron Tuyl vanaf 1973 ,,,,

genoeg uit te zoeken dus .... :)


Dit stond op pagina 106 van dit topic :wink:
mijn oude digitale fotoboek ;-) http://www.rallysportinbeeld.nl wordt helaas niet meer ondersteund ivm verouderde sitesoftware :-(
Avatar gebruiker
A.H.S
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 22:08
Woonplaats: Ommen

Re: Ron Tuijl

Berichtdoor A.H.S » wo jun 29, 2011 18:42

GérardWRM schreef:Vandaag van de broer van Ron Tuijl weer negatieven en dia's mogen ontvangen ,,, :)

o.a, Monte Carlo 1979/1980
maar ook vanaf 1965 Tulpenrally ,Monte Carlo etc

en ook veel Grand prix materiaal ,,,,,,,,,, uit die tijd :shock:

weer werk aan de winkel dus !
mijn oude digitale fotoboek ;-) http://www.rallysportinbeeld.nl wordt helaas niet meer ondersteund ivm verouderde sitesoftware :-(
Avatar gebruiker
A.H.S
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 22:08
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor hans van altena » wo jun 29, 2011 19:08

Zoals ik al zei ; Ron Tuyl zat al een "eeuwigheid" in deze sport ; moet dus nog e.e.a. van te vinden zijn !
Wacht publikatie van de negatieven af ; MOET mooi materiaal tussen zitten !
Ron kende alles en iedereen , heeft dus echt van alles nagelaten ! :D
Leuk om nu te lezen dat er diverse foto's van hem bewaard gebleven zijn !
= leuke anekdote van "vroeger" ! Tijdens een rallysprint op het circuit van Zandvoort '88-'89 ?? reed Ron mee als navigator van mijn broer ( dubbele inschrijving ) ; rondetijd was 2 a3 seconden sneller als met broer Rob !
Verschil in gewicht waarschijnlijk de oorzaak 8) Rob 110 kilo Ron Tuyl amper 60 kilo :D :D
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor jos kerremans » wo jun 29, 2011 19:41

hans van altena schreef:Zoals ik al zei ; Ron Tuyl zat al een "eeuwigheid" in deze sport ; moet dus nog e.e.a. van te vinden zijn !
Wacht publikatie van de negatieven af ; MOET mooi materiaal tussen zitten !
Ron kende alles en iedereen , heeft dus echt van alles nagelaten ! :D
Leuk om nu te lezen dat er diverse foto's van hem bewaard gebleven zijn !
= leuke anekdote van "vroeger" ! Tijdens een rallysprint op het circuit van Zandvoort '88-'89 ?? reed Ron mee als navigator van mijn broer ( dubbele inschrijving ) ; rondetijd was 2 a3 seconden sneller als met broer Rob !
Verschil in gewicht waarschijnlijk de oorzaak 8) Rob 110 kilo Ron Tuyl amper 60 kilo :D :D


Dan heb ik er ook nog 1 , eind jaren tachtig heb ik in een verhuur escort RS 2000 van Biesheuvel genavigeerd bij Ron .
In de toen nog Nacht van Achtmaal .
Dit was volgens mij de eerste en ook enigste wedstrijd die Ron heeft gereden als bestuurder.
En ik heb het geweten !!
Net buiten het dorp Achtmaal ging Ron er keihard , links remmend over het bruggetje , vanaf .
Resultaat een afgeschreven RS 2000 .
Maar met veel hulp en kunst en vliegwerk de wedstrijd als allerlaatst op een half uur wel uitgereden :lol:
jos kerremans
 
Berichten: 188
Geregistreerd: wo maart 15, 2006 18:45
Woonplaats: Rucphen

Berichtdoor Berto » wo jun 29, 2011 20:03

GEWELDIG die verhalen.

MEER!!
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor hans van altena » wo jun 29, 2011 20:29

Nog eeeentje dan ,
Moet '84 - '85 geweest zijn ; Frans-talig Belgie ( regio Liege ) ; kom samen met mijn broer Jan vrijdag-nacht aan , om zaterdag een rally te gaan filmen waar toendertijd Theo Knoop , met zijn gele Escortje , zou gaan rijden !
Niet van te voren aangemeld, omdat ik niet zeker wist of ik zou kunnen gaan. komen we 's-nachts aan bij een hotelletje !
Eigenaresse even later gevonden ; lag haar roes uit te slapen op de bank in de prive woonkamer ; zat als een malleijer !!! :D :D
Het was al laat dus zelf maar een sleutel van het bord gehaald en een kamer "genomen"!
We lagen een half uur in bed ; rumoer buiten ; er arriveerden nog gasten,
waaronder Ron Tuyl !! Even later een sleutel in het slot van "onze" kamer !!
Ook andere kamers met hetzelfde probleem ( dubbele boeking? of zoals wij: geen boeking ?? ) Heb tegen mijn broer gezegd te blijven liggen ; alleen er uit bij eventuele komst van de politie , die in Belgie iets moeilijker is als in ons "Olland" ! Behalve rumoer op de gang die avond verder niets meer vernomen ( zag Tuyl in de gang in een stoel liggen slapen ! ) Eigenaresse was wakker geworden, maar met meer alcohol als bloed , had die voor direkt ook geen oplossing 8) Maar zelf lekker geslapen en s'-morgens netjes de kamer betaald ! Tuyl en consorten lagen met 3 a 5 man op een kamer ! :D :D
Hadden iets minder goed geslapen !! Belgie op zijn best :D :D
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Hans Ahlberg » wo jun 29, 2011 21:04

Leuke verhalen, Ron was serieus een gouwe vent met een echt rallyhart.
Avatar gebruiker
Hans Ahlberg
 
Berichten: 42
Geregistreerd: za okt 27, 2007 15:47
Woonplaats: Brabant

Berichtdoor A.H.S » wo jun 29, 2011 21:38

Stukje uit Opel Intern1980.
Afbeelding
mijn oude digitale fotoboek ;-) http://www.rallysportinbeeld.nl wordt helaas niet meer ondersteund ivm verouderde sitesoftware :-(
Avatar gebruiker
A.H.S
 
Berichten: 1079
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 22:08
Woonplaats: Ommen

Berichtdoor hans vermeer » do jun 30, 2011 9:22

Mooie herinneringen aan een autosportfotograaf in hart en nieren :!:

Afbeelding
Ron in actie tijdens de SLS van 1981

Afbeelding
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten