oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor Ton Van Spanje » di jun 21, 2011 19:08

metisse schreef:En als ik nu weer zeg dat ie te koop is zijn de rapen helemaal gaar natuurlijk.............



Dat zeg je nu wel, maar zou het niks voor Hans Vermeer zijn? Jeugdsentiment :D
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans van altena » di jun 21, 2011 22:12

En....... Jij hebt zelfs nog 2 lampen MEER !!!!
Dus Matthy ; wat Ton al zegt , dit is iets om te voldoen aan
het jeugd-sentiment :D :D
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor hans vermeer » wo jun 22, 2011 11:02

metisse schreef:Herkenning:
De te likken plaatjes die je op de voorruit moest plakken.
Oeps, sorry Ton :?

En als ik nu weer zeg dat ie te koop is zijn de rapen helemaal gaar natuurlijk.............


Matthy, die opel-plaatjes waren idd van die plakkers.

Die TVR is natuurlijk fantastisch, maar ik zou de Ascona er lekker bij houden, die doet het nl. bijna altijd :wink:
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor hans vermeer » wo jun 22, 2011 11:11

Ton Van Spanje schreef:
metisse schreef:En als ik nu weer zeg dat ie te koop is zijn de rapen helemaal gaar natuurlijk.............



Dat zeg je nu wel, maar zou het niks voor Hans Vermeer zijn? Jeugdsentiment :D


Zo nu en dan speelt dat jeugdsentiment wel op, klopt :( maar dan wel in het bijzonder als het gaat om m'n oude liefde :!:

Afbeelding
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor metisse » wo jun 22, 2011 11:53

hans vermeer schreef:
metisse schreef:Herkenning:
De te likken plaatjes die je op de voorruit moest plakken.
Oeps, sorry Ton :?

En als ik nu weer zeg dat ie te koop is zijn de rapen helemaal gaar natuurlijk.............


Matthy, die opel-plaatjes waren idd van die plakkers.

Die TVR is natuurlijk fantastisch, maar ik zou de Ascona er lekker bij houden, die doet het nl. bijna altijd :wink:


Hans,
ik bedoelde het plaatje aan de binnenkant die toen regelmatig bij kaartleesritten gebruikt werden. :wink:
Die Opel plaatjes die jij bedoeld ken ik ook nog wel, misschien liggen er hier in het archief (lees: puinhoop :oops: ) nog wel.

Plaats en tijdgebrek Hans, anders was het er bij houden het overwegen waard.

Heb je die GTE nog?

HvA:
Lampen? ik heb nog een hele collectie, 192's een komplete set, Bosch Rally verstralers, Marchall grote breedstralers, en nog wat ongeregeld spul.
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor hans vermeer » wo jun 22, 2011 13:31

@ Matthy,

Oja, die vieze likdingen :cry: Dat likken liet ik altijd over
aan m'n navi, twas immers zijn taak 8)

Ik heb nog wel een paar plaatjes van m'n andere auto's uit de rittensport/slalom. FF opzoeken en plaatsen, toch :roll:

Die GTE, dat is een lang verhaal :shock: Maar even in het kort: ik hem van 1980 tot 1984 in m'n bezit gehad. Ik was de tweede eigenaar. Een aantal jaren geleden heb ik hem dankzij de Kadett Club teruggevonden en heb ik een ontmoeting gehad met de huidige eigenaar. Af en toe informeer ik even of hij er al vanaf wil. Helaas :cry: is dit nog niet het geval.
Ik geloof dat in nog maar eens een cursus onderhandelen moet gaan doen :oops:

Groet,
Hans
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor metisse » wo jun 22, 2011 14:09

hans vermeer schreef:@ Matthy,

Oja, die vieze likdingen :cry: Dat likken liet ik altijd over
aan m'n navi, twas immers zijn taak 8)

Ik heb nog wel een paar plaatjes van m'n andere auto's uit de rittensport/slalom. FF opzoeken en plaatsen, toch :roll:

Die GTE, dat is een lang verhaal :shock: Maar even in het kort: ik hem van 1980 tot 1984 in m'n bezit gehad. Ik was de tweede eigenaar. Een aantal jaren geleden heb ik hem dankzij de Kadett Club teruggevonden en heb ik een ontmoeting gehad met de huidige eigenaar. Af en toe informeer ik even of hij er al vanaf wil. Helaas :cry: is dit nog niet het geval.
Ik geloof dat in nog maar eens een cursus onderhandelen moet gaan doen :oops:

Groet,
Hans


Denk nog eens goed na Hans,
jij wil veel liever een mooie babyblauwe Ascona A :wink:
GTE's zijn inderdaad al best zeldzaam, wordt voor een mooie veel geld voor gevraagd. Ik weet niet of één cursus zal volstaan :wink:
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor Berto » wo jun 22, 2011 14:24

metisse schreef:Denk nog eens goed na Hans,
jij wil veel liever een mooie babyblauwe Ascona A :wink:
GTE's zijn inderdaad al best zeldzaam, wordt voor een mooie veel geld voor gevraagd. Ik weet niet of één cursus zal volstaan :wink:


Ik weet ook nog een mooie brede A-ascona te staan in de Irmscher kleuren......... :wink: [edit: ik weet niet waar ie momenteel staat, wel wie de eigenaar is]

Kun je mooi een verzameling beginnen :shock: :shock:
Sommige mensen zouden het fijn vinden om met hun mond vol tanden te staan...... :mrgreen:
Berto
 
Berichten: 909
Geregistreerd: ma sep 23, 2002 11:50
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor hans vermeer » wo jun 22, 2011 18:36

@Berto, ik heb al een mooie digitale verzameling die wat minder plaats inneemt :wink:

@Ton en Matthy, ik zal nog even wat jeugdsentiment toevoegen.

Toen de Ascona op z'n eindje liep heb ik hem ingeruild voor een nieuwe Datsun 100 A, echter deze was niet bestand tegen het stevige rittenwerk. In 10 maanden tijd had ik al een waslijst van problemen. Deze zijn door een vriendelijke VW-dealer overgenomen toen ik een Golfje 1.6S kocht. Later heb ik die onderhanden laten nemen door henk van Zalinge(bijgenaamd, baas toverbal en ontdekker van het talent Rothengatter 8))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook nog even gezocht naar de RS2000 van Chris de Vries, maar niet gevonden. Wel z'n sparringspartner Leo Benard in een GT/E.

Afbeelding
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor hans van altena » wo jun 22, 2011 23:06

Van Chris de Vries moet ik nog video-opnames hebben ; had toen een echt snelle Ford Escort . Is er later veel in Duitsland mee gaan rijden .
Heb trouwens ook zo'n Golf 1 1.6 S gehad ; toen een 2-traps carburateur ingebouwd van een VW Passat ; liep goed , gebruik hier in de buurt was hetzelfde als nu met m'n 6.1 300c SRT van 430 pk ; tijden zijn toch wat veranderd ( ook de benzine-prijzen :cry: :cry: ) !
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor metisse » do jun 23, 2011 6:04

Dat kunstje met die carburateur flikte Volkswagen zelf ook op de eerste rallygolf (voordat er GTI's waren)
Afbeelding
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor hans vermeer » do jun 23, 2011 9:39

hans van altena schreef:Van Chris de Vries moet ik nog video-opnames hebben ; had toen een echt snelle Ford Escort . Is er later veel in Duitsland mee gaan rijden .
Heb trouwens ook zo'n Golf 1 1.6 S gehad ; toen een 2-traps carburateur ingebouwd van een VW Passat ; liep goed , gebruik hier in de buurt was hetzelfde als nu met m'n 6.1 300c SRT van 430 pk ; tijden zijn toch wat veranderd ( ook de benzine-prijzen :cry: :cry: ) !


Dat waren nog eens slalom-tijden :D Chris de Vries en slager Leo Bernard vochten menig strijdje uit in de 2.0 klasse. Als je de beelden van Chris hier neer kunt zetten, zou dat super zijn :lol:

Ik had in mijn klasse tot 1600 cc ook leuke strijd. Toen ik m'n Golf door Van Zalinge had laten beetpakken (motorisch) andere sproeiers en bougies reed ik er op de slalom zelfs GTI's (van de cupraces op Zandvoort uit) De wedstrijden op het Haagse Malieveld en op het Circuitpark waren altijd erg leuk. Heb je hier wellicht ook nog beelden van
:?:
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor TurboCharged » do jun 23, 2011 17:03

Echt vet die foto's van vroeger, de nostalgie spat er van af, vooral die rode golf met die bumpers en het wiel de lucht in, echt ouderwetse tuning. :D
Racing and Rallying is like sex, All men think their good at it :lol:

Turbo Lag: the number of seconds your opponent thinks he's winning :twisted:
Avatar gebruiker
TurboCharged
 
Berichten: 147
Geregistreerd: ma sep 13, 2010 21:59
Woonplaats: Nijverdal

Berichtdoor hans van altena » do jun 23, 2011 19:41

Dat waren nog eens slalom-tijden :D Chris de Vries en slager Leo Bernard vochten menig strijdje uit in de 2.0 klasse. Als je de beelden van Chris hier neer kunt zetten, zou dat super zijn :lol:


Die 2 liter moet net voor mijn tijd geweest zijn, ken De Vries eigenlijk
alleen maar met een echt dikke Escort ( type BDA )
Heb jarenlang voor de MAWA in Nijmegen slalomwedstrijden georganiseerd en kwam daardoor regelmatig bij de "collega's " .
Ben trouwens nooit op het Malieveld geweest.
Problemen om e.e.a. tegen een redelijk tarief te verzekeren,en ook de
persoonlijke aansprakelijkheid van de organisatoren brachten jammer genoeg een vroegtijdig einde ( bij de MAWA ) van deze bijzonder leuke
tak van autosport ! Op dit moment hoor ik alleen nog geluiden bij WIMEDO.
Toch errrrrug jammer ! :cry:
hans van altena
 
Berichten: 593
Geregistreerd: vr mei 26, 2006 19:43
Woonplaats: WIJCHEN

Berichtdoor Ton Van Spanje » do jun 23, 2011 19:44

Wimedo slalom, afgelopen april op Lelydorp

Chris in z'n BDA

http://www.youtube.com/watch?v=2QYSI2pKMcc

en hier bij een kennis van mij op de rollenbank

http://www.youtube.com/watch?v=GaMaHJDXkRs
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten