oude rallyfoto's

Alles over vroeger, toen alles beter en mooier was.

Berichtdoor antoine » za jun 18, 2011 10:56

Bedankt voor de links, hier kan ik wel wat mee.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Ascona » za jun 18, 2011 11:46

Ascona
 
Berichten: 342
Geregistreerd: ma jan 21, 2002 20:09

Berichtdoor Bergporsche » zo jun 19, 2011 20:22

Ton Van Spanje schreef:Hallo Wim (vd Berg)

Leuk dat je wat foto's plaatst. Kan me je vader nog goed herinneren. Altijd lachen en zo goed als onafscheidelijk van een sigaar :)

By the way. Hoever is de 911 van Toontje? (Toontje Suker)



Hahaha, ja Ton, die eeuwige sigaar van de ouwe, hij ging er nog net niet mee slapen.
Als je op Toon Suijkerbuijk doelt hebben we een tijd geleden zijn race BMW Csl 3.5 uit 1974 de motor van gedaan, was een mooi project.
Dus nog geen Porsche tot zover.........

Zie hier een "draadje" op een USA forum waar wij regelmatig op posten om dit project te kunnen zien, mocht je interesse hebben.

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... ect-9.html

Grtz

Wim
Bergporsche
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do sep 11, 2008 14:37
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Ton Van Spanje » zo jun 19, 2011 21:46

Bergporsche schreef:.
Als je op Toon Suijkerbuijk doelt hebben we een tijd geleden zijn race BMW Csl 3.5 uit 1974 de motor van gedaan, was een mooi project.
Dus nog geen Porsche tot zover.........

Zie hier een "draadje" op een USA forum waar wij regelmatig op posten om dit project te kunnen zien, mocht je interesse hebben.

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... ect-9.html

Grtz

Wim



Ik begreep een aantal weken geleden van hem dat hij een 911 klaar liet maken bij jullie. Waarschijnlijk verkeerd begrepen.

Die CSL is inderdaad mooi. Was er niet iets met geluidsproblemen?

Vandaag toevallig een rit gehad bij onze zuiderburen. De klassieke platte kever club daar had een rit waarbij ik voor iemand de kaart heb gelezen. Ca. 70 deelnemende equipes. Blijft mooi spul :)
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor metisse » ma jun 20, 2011 6:19

Ton Van Spanje schreef:
Vandaag toevallig een rit gehad bij onze zuiderburen. De klassieke platte kever club daar had een rit waarbij ik voor iemand de kaart heb gelezen. Ca. 70 deelnemende equipes. Blijft mooi spul :)


En, top tien?
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

Berichtdoor mantaboy » ma jun 20, 2011 8:22

Bergporsche schreef:Als je op Toon Suijkerbuijk doelt hebben we een tijd geleden zijn race BMW Csl 3.5 uit 1974 de motor van gedaan, was een mooi project.
Dus nog geen Porsche tot zover.........


Zijn racemaatje van vroeger was afgelopen vrijdag nog op Zandvoort met zijn Corvette. Die heeft inmiddels zijn Porsche weer verkocht.
Als ik het goed begrepen heb staat de UFO weer te koop, misschien iets voor Toon?
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Theo Dage » ma jun 20, 2011 9:48

De UFO CSL van Frits is als het goed is al verkocht, Toon heeft zelf nog zijn eigen CSL welke hij op dit moment nog niet verkoopt. Ik weet niet of Toon zijn oude CSL nog heeft staan.
Als je denkt dat veilligheid "duur" is, probeer dan eens een ongeluk :!:
Avatar gebruiker
Theo Dage
 
Berichten: 1214
Geregistreerd: ma nov 03, 2003 19:00

Berichtdoor mantaboy » ma jun 20, 2011 10:24

Was afgelopen vrijdag nog te koop, de oude van Kees dan. De andere die hij had is inderdaad verkocht. :wink:
Die word ingezet in een of andere youngtimer klasse in Duitsland.
www.bebocars.nl --> In de nieuwe teamkleuren.
Avatar gebruiker
mantaboy
 
Berichten: 10596
Geregistreerd: za okt 04, 2003 10:46
Woonplaats: Rucphen/AW

Berichtdoor Bergporsche » ma jun 20, 2011 16:24

Ton Van Spanje schreef:
Bergporsche schreef:.
Als je op Toon Suijkerbuijk doelt hebben we een tijd geleden zijn race BMW Csl 3.5 uit 1974 de motor van gedaan, was een mooi project.
Dus nog geen Porsche tot zover.........

Zie hier een "draadje" op een USA forum waar wij regelmatig op posten om dit project te kunnen zien, mocht je interesse hebben.

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... ect-9.html

Grtz

Wim



Ik begreep een aantal weken geleden van hem dat hij een 911 klaar liet maken bij jullie. Waarschijnlijk verkeerd begrepen.

Die CSL is inderdaad mooi. Was er niet iets met geluidsproblemen?

Vandaag toevallig een rit gehad bij onze zuiderburen. De klassieke platte kever club daar had een rit waarbij ik voor iemand de kaart heb gelezen. Ca. 70 deelnemende equipes. Blijft mooi spul :)


Ja, was iets te veel lawaai :wink: http://youtu.be/gRAIqk8sDOE
Bergporsche
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do sep 11, 2008 14:37
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Goed geinformeerd

Berichtdoor Bergporsche » ma jun 20, 2011 16:53

André Schoonenwolf schreef:
DvM schreef:Nu we bij Andervang zijn aanbeland, kan ik het niet laten een aantal dia's te scannen. In 1983 kwam het Zweedse Junior
Rally Team aan de start in de Tulpenrally. Andervang maakte de meeste indruk. Zelfs bij Studio Sport waren ze onder de indruk.
Hij reed sensationeel en kwam nog een paar keer in Nederland aan de start met de blauw/gele Escort.


Dik,
Je bent bijzonder goed geinformeerd en hebt een bijna voortreffelijk geheugen. Complimenten!
Andervang reed in 1983 en 1984 voor het Zweedse Junior Team. In 1985 en 1986 in het Euro Ford Team namens Nederland. Hij kwam in 1984, '85 en '86 officieel uit in het OINK.
Na zijn kampioenschap in '86 reed hij de RAC en Himalaya met de niet geprepareerde PS200 die na de Grensland in asfaltrim naar India werd verscheept en kwam daar al op proef 1 in de problemen. Hij reed 450 km aan/uit door de bergen op het contactsleuteltje met de gasklep halfopen waarbij de beroemde opgedraaide geknoopt Durex Toolwerd gebruikt om de chokeklep dicht te houden. Als het condoom smolt viel de klep open.
Stuart Pegg vergezelde hem in de RAC alwaar de auto in tweeen brak op de voorste gaffel van het subframe voor.
Wij hebben alijd contact gehouden en dat is de reden dat hij naar Hellendoorn komt. Ik geef je mee dat hij er zin in heeft!

vr gr André Schoonenwolf


Nostalgie!

mvg

Wim


Afbeelding
Bergporsche
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do sep 11, 2008 14:37
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor Bergporsche » ma jun 20, 2011 17:05

hans van altena schreef:
Ton Van Spanje schreef:Hallo Wim (vd Berg)

Leuk dat je wat foto's plaatst. Kan me je vader nog goed herinneren. Altijd lachen en zo goed als onafscheidelijk van een sigaar :)


1987 ; jaar waarin mijn broers rallysprintkampioen werden met hun
Audi 80 Quattro ; Zuiderzee-rallysprint ; Willem was er op een proef "ver
van de bewoonde wereld" afgegaan met zijn Porsche en met z'n neus in het
water gedoken ! Geen publiek, niemand iets gezien , dacht Willem !
Jammer genoeg ( voor Willem ) stond ik op die proef te filmen met op mijn
camera een voorzet-lens ; de duik stond er dus "prachtig" op ! 8)
Mijn beelden werden toendertijd vaak voor de prijsuitreiking vertoond , en
jawel , Willem die daar aanwezig was verslikte zich bijna in zijn broodje
kroket, toen hij deze beelden zag ! :)
Maar Wim ( jr.) , het was een toffe gast !!!!! :D


Ja, kan me dat ook nog herinneren, heb zelf de beelden ook nog.
Ging wel een keer meer mis.

Afbeelding
Bergporsche
 
Berichten: 8
Geregistreerd: do sep 11, 2008 14:37
Woonplaats: Apeldoorn

Berichtdoor antoine » ma jun 20, 2011 17:21

antoine schreef:Weet iemand een site waarop foto's te zien zijn van de opbouw (rolkooi, motor interieur) van een Ford MK II. Ik ga een ombouw maken in schaal 1:18 en wil daarin zoveel mogelijk details in opnemen.

Foto's van van loon rallying heb ik al.


Ik ben ook opzoek naar een homologatie van de MK II. Ik heb er wel een aantal gevonden, maar de foto's zijn erg onduidelijk. Het gaat vooral om de vorm van de rolkooi en eventueel de dikte van de buizen.
Afbeelding
Avatar gebruiker
antoine
 
Berichten: 3430
Geregistreerd: zo apr 07, 2002 14:02
Woonplaats: Ben jij gek

Berichtdoor Ton Van Spanje » ma jun 20, 2011 20:02

metisse schreef:En, top tien?


Welnee. t Was gewoon een gezellig ritje van een 130km met op z'n tijd wat banden trappen, onderweg wat vragen beantwoorden die in het roadboek stonden en verder de nodige natjes en droogjes.

Maarruh, we dwalen af. Weer door met ouwe rallyplaatjes.
Avatar gebruiker
Ton Van Spanje
 
Berichten: 2607
Geregistreerd: zo jan 20, 2002 19:45
Woonplaats: Prov. Zeeland

Berichtdoor hans vermeer » di jun 21, 2011 15:14

Maarruh, we dwalen af. Weer door met ouwe rallyplaatjes.


De boodschap is duidelijk Ton :wink:

Naar aanleiding van het plaatje van Mathy's Ascona, een paar plaatjes van mijn Ascona, anno jaren zeventig :shock:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Avatar gebruiker
hans vermeer
 
Berichten: 434
Geregistreerd: di okt 21, 2008 18:37
Woonplaats: Berkel en Rodenrijs

Berichtdoor metisse » di jun 21, 2011 15:29

Herkenning:
De te likken plaatjes die je op de voorruit moest plakken.
Oeps, sorry Ton :?

En als ik nu weer zeg dat ie te koop is zijn de rapen helemaal gaar natuurlijk.............
metisse
 
Berichten: 591
Geregistreerd: di mei 27, 2008 10:28
Woonplaats: Woudrichem

VorigeVolgende

Keer terug naar Historisch

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten